Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Renáta Minářová - 2.4.2022 v 17:09

    On line pohlednice nedorazila ani po 9 dnech ?

  2. Absolutně NENÍ ODPOVĚDNÉ!!!!!! Musel jsem dostat balíček z Německa.
    1) Balíček nebyl doručen ani do města kde bydlím a zůstal v Praze.
    2) Neposlali žádné oznámení.
    3) Zásilku odeslali zpět téměř okamžitě po doručení na hlavní depozitní místo v Praze.
    4) Nikdy nereagují na telefonní hovory. Odpověděli až po čtyřech pokusech, i když jsem čekal minimálně 10 minut.
    5) Nemohu dostat svůj balík zpět, protože odesílatel, který by ho měl reklamovat, odešel z Německa!

    Mnohokrát jsem využil Českou poštu (vnitrostátní doručení), ale zjistil jsem, že evropské doručení nezvládají. Už jim nedůvěřujte pro mezinárodní doručení. Je to to nejhorší, co jsem kdy zažil!!!

  3. Katastrofa, zásilka měla ohromné zpoždění (přes 3 měsíce), přesto že celní řízení dávno proběhlo a zásilka byla pouze uložena ve skladu Praha. O zpoždění a stavu jsem nebyl informován. V emailu uváděli nepravdivé informace.
    pokud možno jen se vyhýbejte !

  4. 1.25
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    10

    Od Vánoc čekám na balík z GB…
    Kurýr před mim zrakem háže a kope do balíků…

    Klady: Něco dodají včas, zbytek vůbec.
    Zápory: Nejhorší doručovací služba
    Přínosný(1) Nepomohl(1)You have already voted this
  5. 2.25
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    30

    Mizerná služba. Využila jsem ji snad třikrát a ve dvou případech z toho mi balík frkli na jinou pobočku, než kam jsem si objednala (prý „moc se omlouváme, ale z kapacitních důvodu… A prosím, jak to, že zásilkovna sleduje vytíženost výdejních míst a to vytížené už vás ani nenechá vybrat při výběru pobočky?).
    Takže stejně půjdu na tu pobočku, které jsem se za každou cenu chtěla vyhnout (šíleně narvané a nepříjemné místo). Uznávám, je to o chlup lepší než služby pošty (aspoň je možnost rychlého vyzvednutí zásilky), ale jen o ten pověstnej chlup.

    Klady: přijatelná rychlost možnost rychlého vyzvednutí zásilky a nečekání ve frontě jako blbec
    Zápory: často dodávají na jinou pobočku, než jakou si zákazník objednal - vysoce neprofesionální, nespolehlivé
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 1
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    0

    Řidiči a doručování zásilek

    Zápory: Jako řidiči kteří jezděj České Budějovice Máj a podobně jako hážou s těma balíkama v autě jako takhle se jako nechováme k balíkům pokavaď Já vím pak se nemáme divit že si přebíráme roztržený krabice a roztržený sáčky v čem ten balíček je jako opravdu zacházení s balíky katastrofa ale jinak to jde
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 2.25
    Rychlost doručení
    90
    Jednání se zákazníkem
    0

    Úplně nejhorší doručovací systém – po cca 2 letech jsem objednal z e-shopu a dál šanci České poště . V tydnu nemám čas na vyzvednutí zásilky a tak jsem v sobotu vyrazil na poštu pro balík. A světe div se – mimořádně zavřené pošty kvůli nějaké aplikaci. Takže to bylo absolutně naposledy co jsem použil Českou poštu. Už nikdy více !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Klady: Doručení bylo rychlé
    Zápory: Spatna komunikace ohledně výjimečných uzavírkách poboček
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Na lokální doručování si naštěstí až tak moc stěžovat nemůžu. Naši doručovatelé jsou dobří.

    Nicméně v poslední době mi přišly 3 balíčky ze zahraničí:
    1) DHL z USA – cesta do ČR asi týden, celnice DHL a lokální doručení dva(2) dny.
    2) UPS z Anglie (2022 = mimo EU) – cesta do ČR asi týden, celnice UPS a lokální doručení dva(2) dny.
    3) standardní zásilka z USA – z USA do EU doručovalo paradoxně DHL (cca 10 dní). V Německu převzala zásilku před měsícem Česká pošta. Převezla ji na Prahu 120, kde započali celní řízení a uložili do skladu. Zásilka dnes stále leží na vyměňovací poště Praha 120 (prý „Komunikace s adresátem o uložení zásilky v dočasném skladu – nutné doložení hodnoty zboží.“ a to i když byla celní hodnota doložena poprvé už asi týden po odeslání [to byl balík v transferu mimo EU] a po druhé [výše uvedené] výzvě byl opět shodně vyplněn shodný webový formulář). Dnes jsem se odhodlal a po 40 minutách jsem se dovolal na zákaznickou linku, aby mi paní sdělila nicneříkající informaci, že si u nich balík ještě minimálně měsíc poleží a když bude problém, že se ozvou. Těším se. To jsou služby…

    Klady: funguje lokálně dobře (máte li štěstí na dobrého místního doručovatele)
    Zápory: mezinárodním zásilkám se vyhýbejte!!! Služba v podobě pobočky vyměňovací pošty Praha 120 aspiruje na kandidáta loudala roku.
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. 2
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    60

    Přímo na přepážkách, na naší poště a na většině, které znám, jsou vesměs ochotné obsluhy, sporé výjímky, potvrzují pravidlo. S doručovatelkami je to u nás tak ve prospěch 3/4 ze čtyř kousků, které se, pro mne nějakým nepostižitelným způsobem střídají. Tři z nich jsou staré harcovnice, co to dělají od školy, s kým nechodili na základu, s tím chodili , ke kadeřici, na aerobik, do knajpy, takže se znaj minimálně s tou svou generací. Memusej hledat adresy, protože si ty lidi pamatují. Spousta lidí je s nimi domluvena, že když je nezastihne a je to obyčejná zásilka, tak u kterých sousedů to maj nechat. Vesnická idylka.
    Ale samotná pošta, jako intituce je naprostej děs, zamrzlej někde v polovině minulého století. Když nemusím, tak to nepoužívám.

    Klady: Většina obsluh na přepážkách a terénních pracovnic, aspoň u nás, na konci světa a začátku vojenského prostoru.
    Zápory: Pošta, jako instituce.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Nechal jsem si poslat zásilku z Indie. Do Česka dorazila za týden. Proclil jsem ji a celní zpráva ji pustila do volného oběhu. Nyní už 3 měsíce čekám a píšu na různé strany. Teď budu kontaktovat ombucmana a potom podám žalobu. S něčím podobným jsem se nikdy nesetkal.

1 33 34 35 36 37 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo