Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

On line pohlednice nedorazila ani po 9 dnech ?
Absolutně NENÍ ODPOVĚDNÉ!!!!!! Musel jsem dostat balíček z Německa.
1) Balíček nebyl doručen ani do města kde bydlím a zůstal v Praze.
2) Neposlali žádné oznámení.
3) Zásilku odeslali zpět téměř okamžitě po doručení na hlavní depozitní místo v Praze.
4) Nikdy nereagují na telefonní hovory. Odpověděli až po čtyřech pokusech, i když jsem čekal minimálně 10 minut.
5) Nemohu dostat svůj balík zpět, protože odesílatel, který by ho měl reklamovat, odešel z Německa!
Mnohokrát jsem využil Českou poštu (vnitrostátní doručení), ale zjistil jsem, že evropské doručení nezvládají. Už jim nedůvěřujte pro mezinárodní doručení. Je to to nejhorší, co jsem kdy zažil!!!
Katastrofa, zásilka měla ohromné zpoždění (přes 3 měsíce), přesto že celní řízení dávno proběhlo a zásilka byla pouze uložena ve skladu Praha. O zpoždění a stavu jsem nebyl informován. V emailu uváděli nepravdivé informace.
pokud možno jen se vyhýbejte !
Od Vánoc čekám na balík z GB…
Kurýr před mim zrakem háže a kope do balíků…
Mizerná služba. Využila jsem ji snad třikrát a ve dvou případech z toho mi balík frkli na jinou pobočku, než kam jsem si objednala (prý „moc se omlouváme, ale z kapacitních důvodu… A prosím, jak to, že zásilkovna sleduje vytíženost výdejních míst a to vytížené už vás ani nenechá vybrat při výběru pobočky?).
Takže stejně půjdu na tu pobočku, které jsem se za každou cenu chtěla vyhnout (šíleně narvané a nepříjemné místo). Uznávám, je to o chlup lepší než služby pošty (aspoň je možnost rychlého vyzvednutí zásilky), ale jen o ten pověstnej chlup.
Řidiči a doručování zásilek
Úplně nejhorší doručovací systém – po cca 2 letech jsem objednal z e-shopu a dál šanci České poště . V tydnu nemám čas na vyzvednutí zásilky a tak jsem v sobotu vyrazil na poštu pro balík. A světe div se – mimořádně zavřené pošty kvůli nějaké aplikaci. Takže to bylo absolutně naposledy co jsem použil Českou poštu. Už nikdy více !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na lokální doručování si naštěstí až tak moc stěžovat nemůžu. Naši doručovatelé jsou dobří.
Nicméně v poslední době mi přišly 3 balíčky ze zahraničí:
1) DHL z USA – cesta do ČR asi týden, celnice DHL a lokální doručení dva(2) dny.
2) UPS z Anglie (2022 = mimo EU) – cesta do ČR asi týden, celnice UPS a lokální doručení dva(2) dny.
3) standardní zásilka z USA – z USA do EU doručovalo paradoxně DHL (cca 10 dní). V Německu převzala zásilku před měsícem Česká pošta. Převezla ji na Prahu 120, kde započali celní řízení a uložili do skladu. Zásilka dnes stále leží na vyměňovací poště Praha 120 (prý „Komunikace s adresátem o uložení zásilky v dočasném skladu – nutné doložení hodnoty zboží.“ a to i když byla celní hodnota doložena poprvé už asi týden po odeslání [to byl balík v transferu mimo EU] a po druhé [výše uvedené] výzvě byl opět shodně vyplněn shodný webový formulář). Dnes jsem se odhodlal a po 40 minutách jsem se dovolal na zákaznickou linku, aby mi paní sdělila nicneříkající informaci, že si u nich balík ještě minimálně měsíc poleží a když bude problém, že se ozvou. Těším se. To jsou služby…
Přímo na přepážkách, na naší poště a na většině, které znám, jsou vesměs ochotné obsluhy, sporé výjímky, potvrzují pravidlo. S doručovatelkami je to u nás tak ve prospěch 3/4 ze čtyř kousků, které se, pro mne nějakým nepostižitelným způsobem střídají. Tři z nich jsou staré harcovnice, co to dělají od školy, s kým nechodili na základu, s tím chodili , ke kadeřici, na aerobik, do knajpy, takže se znaj minimálně s tou svou generací. Memusej hledat adresy, protože si ty lidi pamatují. Spousta lidí je s nimi domluvena, že když je nezastihne a je to obyčejná zásilka, tak u kterých sousedů to maj nechat. Vesnická idylka.
Ale samotná pošta, jako intituce je naprostej děs, zamrzlej někde v polovině minulého století. Když nemusím, tak to nepoužívám.
Nechal jsem si poslat zásilku z Indie. Do Česka dorazila za týden. Proclil jsem ji a celní zpráva ji pustila do volného oběhu. Nyní už 3 měsíce čekám a píšu na různé strany. Teď budu kontaktovat ombucmana a potom podám žalobu. S něčím podobným jsem se nikdy nesetkal.