Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 4
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    80

    Doručení zasilky

    Klady: Nektery balík dorucen v kratke lhůtě ale nějaký ani po pěti dnech neni doručen tak jsem na vazkach zda budu ještě tuto službu využívat. Snad se služby zlepší ke spokojenosti všech.
    Zápory: Špatná aktualizace při sledování zásilky 2.3 poslední dnes je 8.3 a žádná odezva kde balík je
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Na služby České Pošty bych mohl plivat od rána až do večera, co si tato firma dovoluje, takhle se chovat může jen arogantní firma se státem za zády. Fuj a hnus. Celej den doma čekám na balík a nejsem zastižen, objednám si balík na místo oni ho dovezou jinam, co to proboha je?

  3. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Nechápu kde se bere to hodnocení, že jsou nepříjemní a že zazvoní a utečou ? já jsem vždy byla velice spokojená

    Klady: Vždy usměvaví řídíči Velice ochotní, když si nemohu sejít pro zásilku před barák ochotně mi ji přinesou ke dveřím ?
    Zápory: Nic
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Banda arogantních d*****, nikdy nic nedoručí, pro všechno musí člověk na poštu, drahé služby, chování k zákazníkům na bodě mrazu, do callcentra se nedovoláte pokud nevydržíte na lince min 40 minut. Tato firma by měla co nejdřív zkrachovat

  5. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Máte hezké stránky

    Přínosný(1) Nepomohl(3)You have already voted this
  6. Katastrofa fujjj

  7. Dobry vecer
    Nevim jak zacit ale chela bych se podelit o skusenost s ceskou postou.
    Naprosto katastrofa! Zaplatil jsem si balicek ze mi pride domu a ridic se ani nohodlal prijet . Volala jsem na post kde mi reky ze nevi Co se deje,v 18.00 jsem dostalaspravu ze balicek je na postel! Uz nikdy nebudu pouzivat ceskou postu,velka neochota,drzost,a lhani.

  8. ČP je bída a utrpení. Nevím pro koho tyto služby jsou, ale pro pracující rozhodně ne. Při objednání zboží z internetu jsem podcenila to, že je zboží zasíláno pouze poštou. Tuto blbost hodně dlouho neudělám a radši si zboží vyberu jinde, kde je možné si dopravce vybrat.

  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Hlavně za jejich vyměňovací poštu strhávám všechny body. Kradou, nedá se k nim dovolat, na maily neodpovídají, kontaktovali cizí osobu s mým balíkem, který z ciziny šel pár dní a u nich ležel skoro dva měsíce. Běs a hrůza.

    Klady: Na žádné klady jsem nenarazila.
    Zápory: - kradou - telefon nefunkční - na mail neodpovídají - za svoje “služby” si účtují další poplatek - bohužel u některých eshopů a lokálních prodejců ze zahraničí není jiná cesta než právě přes ČP
    Přínosný(4) Nepomohl(0)You have already voted this
    • Úplně stejná situace nastala u mě, když jsem si objednala ze zahraničí balík před Vánoci. Z ciziny šel 7 dní. Na ČP ležel 2 měsíce !! A to jsem objednala v listopadu, dostala jsem ho v únoru :) takto kvalitní služby mají a ještě za to chtěli prachy. Vrchol

    • Proc nema kurýr ČP u sebe terminál? V dnešní době to ma být samozřejmostí. Objednávám jen na dobírku z důvodu, že mi nedorucili zásilku,která byla placena předem. U kurýra se dá platit jen hotově to fakt nechápu

  10. Nejde se dovolat na linku, odkazy v sms zpávách nefungují, kody v nich neplatí. Poslední hovor se neuskutečnil z důvodu čekání na operátora, které trvalo přes hodinu!!!!!

1 34 35 36 37 38 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo