Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Doručení zasilky
Na služby České Pošty bych mohl plivat od rána až do večera, co si tato firma dovoluje, takhle se chovat může jen arogantní firma se státem za zády. Fuj a hnus. Celej den doma čekám na balík a nejsem zastižen, objednám si balík na místo oni ho dovezou jinam, co to proboha je?
Nechápu kde se bere to hodnocení, že jsou nepříjemní a že zazvoní a utečou ? já jsem vždy byla velice spokojená
Banda arogantních d*****, nikdy nic nedoručí, pro všechno musí člověk na poštu, drahé služby, chování k zákazníkům na bodě mrazu, do callcentra se nedovoláte pokud nevydržíte na lince min 40 minut. Tato firma by měla co nejdřív zkrachovat
Máte hezké stránky
Katastrofa fujjj
Dobry vecer
Nevim jak zacit ale chela bych se podelit o skusenost s ceskou postou.
Naprosto katastrofa! Zaplatil jsem si balicek ze mi pride domu a ridic se ani nohodlal prijet . Volala jsem na post kde mi reky ze nevi Co se deje,v 18.00 jsem dostalaspravu ze balicek je na postel! Uz nikdy nebudu pouzivat ceskou postu,velka neochota,drzost,a lhani.
ČP je bída a utrpení. Nevím pro koho tyto služby jsou, ale pro pracující rozhodně ne. Při objednání zboží z internetu jsem podcenila to, že je zboží zasíláno pouze poštou. Tuto blbost hodně dlouho neudělám a radši si zboží vyberu jinde, kde je možné si dopravce vybrat.
Hlavně za jejich vyměňovací poštu strhávám všechny body. Kradou, nedá se k nim dovolat, na maily neodpovídají, kontaktovali cizí osobu s mým balíkem, který z ciziny šel pár dní a u nich ležel skoro dva měsíce. Běs a hrůza.
Úplně stejná situace nastala u mě, když jsem si objednala ze zahraničí balík před Vánoci. Z ciziny šel 7 dní. Na ČP ležel 2 měsíce !! A to jsem objednala v listopadu, dostala jsem ho v únoru :) takto kvalitní služby mají a ještě za to chtěli prachy. Vrchol
Proc nema kurýr ČP u sebe terminál? V dnešní době to ma být samozřejmostí. Objednávám jen na dobírku z důvodu, že mi nedorucili zásilku,která byla placena předem. U kurýra se dá platit jen hotově to fakt nechápu
Nejde se dovolat na linku, odkazy v sms zpávách nefungují, kody v nich neplatí. Poslední hovor se neuskutečnil z důvodu čekání na operátora, které trvalo přes hodinu!!!!!