Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 1.25
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    10

    Opět jedna z d******ch služeb ČP.
    Nejenom, že po objednání mi bylo oznámeno, že balík se zpozdí, ale teď mi jen tak z ničeho nic poslali mail, že balík mi uložily na pobočku ČP místo zvolené provozovny. Jak si to jako představují?! A ještě bez žádného upozornění předem! Tak já si tady platím vaši d******* službu která funguje asi tak jako vaše balíky do ruky a stejně si proto musím přijít na poštu… Pochopitelně, že mi tu cestu a ani peníze nevrátí že. Jsem rád, že jsem ti tu jejich úžasnou službu zkusil jednou a dost. Zlatá Zásilkovna…

    Klady: NIC
    Zápory: Komunikace na p** Na balík čekáte déle než je uvedeno v údajích Služba která (ne)funguje stejně jak jejich Balík do ruky (na poštu) Akorát příjdete o peníze
    Přínosný(3) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dodání balíku bylo objednáno na konkrétní poštu, ale Balikovna bez předchozí domluvy či aviza balik dodala na jinou do jiného města mnohonasobne dále. Toto byla moje první zkušenost s Balikovnou a tím pádem i poslední. NEDOPORUCUJI!

    Zápory: Balík byl dodán na jinou poštu než bylo objednáno, bez domluvy a bez aviza.
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
    • Ano, tohle dělají s oblibou. Taky se mi to stalo, naštěstí jen v rámci Prahy, takže se na místo dostanu, ale stejně mě to rozzlobilo. Člověk si vybere pobočku proto, aby se jiné vyhnul, a samozřejmě, že to poslali na ni. Ne, po jedné přijatelné zkušenosti jsem si řekla, že jim dám ještě šanci, ale nevyužili jí. Mizernej, zkostnatělej a arogantní podnik.

  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Již více než 3 měsíce čekám na zásilku ze zahraničí. Dle čísla zásilky je od 28.12.2021 na české poště, která absolutně nekomunikuje. Zašle výzvu k podání obsahu zásilky, kterou vyplním a nic se neděje, po telefonické urgenci, kde nikdo nezvedá, e-mailové se za 3 týdny ozvou s totožnou výzvou o doplnění údajů o zásilce. Když rozkliknu formulář pro vyplnění ,je již vše vyplněno z 3týdnů zpět, takže jen duplicitně odešlu. Neskutečné chování a jednání, nejradši bych je nakopal. S DHL nebyl nikdy problém. ČP je hrozná !!!

    Klady: - Absolutně žádné
    Zápory: - bez komunikace - duplicitné zasílání dodatečných oinformací co 3 týdny - cena služeb
    Přínosný(3) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Zahraniční zásilky jsou obrovský problém české pošty. I s kompletním celním prohlášením a zaplacenym DPH to může trvat až 3 měsíce. To my přijde opravdu na dnešní dobu nepředstavitelné.

    Klady: Na místní úrovni vstřícnost a bezproblémové jednání. V dané situaci ti lidé dělají co můžou.
    Zápory: POŠTA 120. Největší propadák této organizace. Doba dodání 1 týden ale až 3 MĚSÍCE. V únoru řeší teprve zásilky z poloviny PROSINCE!!! Může mi někdo vysvětlit kde je problém?
    Přínosný(4) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta převzala dne 7.2. 2022 do přepravy můj balík v hodnotě 3000, který měl být doručen jako balík do ruky. Od 8.2. je balík veden, jako „přeprava zásilky k dodací poště“. Volala jsem asi 6x a vždycky jsem byla v čekací listině a na emaily nikdo neodpovídal. Dnes 14.2. jsem se konečně po 8 minutách a 50 vteřinách dovolala, abych se dozvěděla, že bohužel netuší, co se se zásilkou stalo, ať zkusím kontaktovat odesilatele, ať se to zkusí reklamovat přes podací lístek.
    Přes českou poštu už v životě neobjednám!

    Klady: Žádné
    Zápory: Sami neví, zda zásilku ztratili, nebo co s ní vlastně je, takže nic nevyřešili.
    Přínosný(3) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Reply
    Martin Sadlik 11.2.2022 v 21:06

    Tragédie…jsem doma 2mesice a jen výzvy a nebo bez výzvy a potom jen dopis ve schránce. Proč nezazvoni?má OBRNU?místo doručování BRNO-slatina.

  7. Již měsíc čekám na dopis z Prahy do Brna od zaměstnavatele. Dopis je bůh ví kde.. Mezinárodní balík z Anglie do Německa rychlostí blesku.. ovšem do té doby, než ho dostala Česká Pošta v Brně.. 3 dny si ho přehazují jak horký brambor různé městské části Brna.

  8. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Balíkovnu jsem vyzkoušela 2x, potřetí už zkoušet nebudu. Vybrala jsem si Balíkovnu místo Zásilkovny, protože mají pobočku hned vedle místa, kde bydlím. Jenže balík uložili nakonec stejně někam jinam, takže bych lépe udělala, kdybych rovnou vybrala Zásilkovnu.
    Když se to stalo poprvé, byl prosinec, tak jsem si řekla „ok, asi toho mají před Vánoci hodně“, ale teď se to zas opakovalo.
    To Zásilkovna mě aspoň hned upozorní, že místo, které chci vybrat, je nedostupné a já si tak můžu vybrat jiné místo – to je solidní a čestné. Ale chování Balíkovny, kdy mě nechá vybrat si místo, které je očividně už několik měsíců nedostupné, a pak mi prostě jen napíšou „uložili jsme to jinam, sorry“, to mi připadá teda hodně nepoctivé.

    Klady: Rychlé doručení
    Zápory: Doručení jinam, než kam jsem chtěla (opakovaně) Špatná komunikace
    Přínosný(1) Nepomohl(1)You have already voted this
  9. Reply
    Lucie Pokorná 4.2.2022 v 10:18
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Pan Špánek Štefan ze Dvora Králové nad Labem je skvělý člověk se smyslem pro starost o ostatní.Mohl můj balík s oblečením Bonprix nechat klidně na poště do pondělí když jsem já nebyla flexibilní,aby mohl doručit a on místo toho přijel hned chvíli po tom co jsem vstala z postele,aby mě doma stihl než odjedu.Je úžasný a moc děkuju !!!!

    Přínosný(0) Nepomohl(2)You have already voted this
  10. Reply
    Elen Bogoczová 28.1.2022 v 14:34
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Poslední 3 roky si objednávám balíky do práce na Zalužanského .
    Jsem velmi spokojená s domluvou s řidiči,
    Často jednám s panem Denisem Nakládalem je velmi vstřícný , zasílka je mi vždy doručena
    v rychlém termínu . Jsem velmi spokojena. V případě, že nejsem v práci domluvím se o dodání následný den. nikdy to nebyl problém.

    Přínosný(0) Nepomohl(1)You have already voted this
1 35 36 37 38 39 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo