Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Opět jedna z d******ch služeb ČP.
Nejenom, že po objednání mi bylo oznámeno, že balík se zpozdí, ale teď mi jen tak z ničeho nic poslali mail, že balík mi uložily na pobočku ČP místo zvolené provozovny. Jak si to jako představují?! A ještě bez žádného upozornění předem! Tak já si tady platím vaši d******* službu která funguje asi tak jako vaše balíky do ruky a stejně si proto musím přijít na poštu… Pochopitelně, že mi tu cestu a ani peníze nevrátí že. Jsem rád, že jsem ti tu jejich úžasnou službu zkusil jednou a dost. Zlatá Zásilkovna…
Dodání balíku bylo objednáno na konkrétní poštu, ale Balikovna bez předchozí domluvy či aviza balik dodala na jinou do jiného města mnohonasobne dále. Toto byla moje první zkušenost s Balikovnou a tím pádem i poslední. NEDOPORUCUJI!
Ano, tohle dělají s oblibou. Taky se mi to stalo, naštěstí jen v rámci Prahy, takže se na místo dostanu, ale stejně mě to rozzlobilo. Člověk si vybere pobočku proto, aby se jiné vyhnul, a samozřejmě, že to poslali na ni. Ne, po jedné přijatelné zkušenosti jsem si řekla, že jim dám ještě šanci, ale nevyužili jí. Mizernej, zkostnatělej a arogantní podnik.
Již více než 3 měsíce čekám na zásilku ze zahraničí. Dle čísla zásilky je od 28.12.2021 na české poště, která absolutně nekomunikuje. Zašle výzvu k podání obsahu zásilky, kterou vyplním a nic se neděje, po telefonické urgenci, kde nikdo nezvedá, e-mailové se za 3 týdny ozvou s totožnou výzvou o doplnění údajů o zásilce. Když rozkliknu formulář pro vyplnění ,je již vše vyplněno z 3týdnů zpět, takže jen duplicitně odešlu. Neskutečné chování a jednání, nejradši bych je nakopal. S DHL nebyl nikdy problém. ČP je hrozná !!!
Zahraniční zásilky jsou obrovský problém české pošty. I s kompletním celním prohlášením a zaplacenym DPH to může trvat až 3 měsíce. To my přijde opravdu na dnešní dobu nepředstavitelné.
Česká pošta převzala dne 7.2. 2022 do přepravy můj balík v hodnotě 3000, který měl být doručen jako balík do ruky. Od 8.2. je balík veden, jako „přeprava zásilky k dodací poště“. Volala jsem asi 6x a vždycky jsem byla v čekací listině a na emaily nikdo neodpovídal. Dnes 14.2. jsem se konečně po 8 minutách a 50 vteřinách dovolala, abych se dozvěděla, že bohužel netuší, co se se zásilkou stalo, ať zkusím kontaktovat odesilatele, ať se to zkusí reklamovat přes podací lístek.
Přes českou poštu už v životě neobjednám!
Tragédie…jsem doma 2mesice a jen výzvy a nebo bez výzvy a potom jen dopis ve schránce. Proč nezazvoni?má OBRNU?místo doručování BRNO-slatina.
Již měsíc čekám na dopis z Prahy do Brna od zaměstnavatele. Dopis je bůh ví kde.. Mezinárodní balík z Anglie do Německa rychlostí blesku.. ovšem do té doby, než ho dostala Česká Pošta v Brně.. 3 dny si ho přehazují jak horký brambor různé městské části Brna.
Balíkovnu jsem vyzkoušela 2x, potřetí už zkoušet nebudu. Vybrala jsem si Balíkovnu místo Zásilkovny, protože mají pobočku hned vedle místa, kde bydlím. Jenže balík uložili nakonec stejně někam jinam, takže bych lépe udělala, kdybych rovnou vybrala Zásilkovnu.
Když se to stalo poprvé, byl prosinec, tak jsem si řekla „ok, asi toho mají před Vánoci hodně“, ale teď se to zas opakovalo.
To Zásilkovna mě aspoň hned upozorní, že místo, které chci vybrat, je nedostupné a já si tak můžu vybrat jiné místo – to je solidní a čestné. Ale chování Balíkovny, kdy mě nechá vybrat si místo, které je očividně už několik měsíců nedostupné, a pak mi prostě jen napíšou „uložili jsme to jinam, sorry“, to mi připadá teda hodně nepoctivé.
Pan Špánek Štefan ze Dvora Králové nad Labem je skvělý člověk se smyslem pro starost o ostatní.Mohl můj balík s oblečením Bonprix nechat klidně na poště do pondělí když jsem já nebyla flexibilní,aby mohl doručit a on místo toho přijel hned chvíli po tom co jsem vstala z postele,aby mě doma stihl než odjedu.Je úžasný a moc děkuju !!!!
Poslední 3 roky si objednávám balíky do práce na Zalužanského .
Jsem velmi spokojená s domluvou s řidiči,
Často jednám s panem Denisem Nakládalem je velmi vstřícný , zasílka je mi vždy doručena
v rychlém termínu . Jsem velmi spokojena. V případě, že nejsem v práci domluvím se o dodání následný den. nikdy to nebyl problém.