Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Po dnešní odpovědi už nikdy ČP! Opakovaně mi chodí balíky na poštu s krátkým pátečním provozem, přestože zásadně vybírám místa uložení s víkendovým provozem. (Přes týden jsem mimo ČR). Tentokrát jsem byla zjistit v místě požadovaného uložení možný důvod a paní prodavačka absolutně netušila a ještě se omlouvala za ČP…Dnešní odpověď od pošty?
„Dobrý den,
pokud zvolená balíkovna odmítne zásilku převzít k uložení, pak se zásilka předá k uložení stanovené poště.“
Nejen, že zásilku automaticky uloží, kam se jim hodí, aniž by se Vás předem zeptali, ale k tomu ještě přístup absolutně bez zájmu! Škoda, že např. BAŤA nenabízí jinou formu zásilkovny, příště raději budu řešit zaslání na prodejnu….
ČP NEDOPORUČUJI!
Pobočky Balíkovna (Brno), kterými chce Česká pošta nejspíše konkurovat Zásilkovně absolutně nefungují, druhý pokus na jiném místě s odstupem měsíce a opět balík „přeložen“ rovnou na poštu z provozních důvodů! když na to nemáte tak to nedělejte !!! jen zase n****t lidi.
Chci se zeptat na zkušenosti s doporučenou zásilkou na dobírku se zasláním peněz na účet.
V jeden den jsem poslala 3 balíčky, všechny byly vyzvednuty a pouze z jednoho mi došly peníze. Při reklamaci na českou poštu mi bylo odpovězeno, že moje zásilky nejsou k dohledání. Přitom já si je přes podací lístek najdu velmi snadno.
Jak je to možné? Co sedí na reklamacích za individua, že nejsou schopni se podívat do počítače??
Jestli někomu nevadí dostat balík skoro za dva měsíce, tak Českou poštu vřele doporučuji.
Příšerný dopravce
Já si už dlouho objednávám balíky až domů od Český pošty a zatím jsem neměla žádný problém. Vždy mi zásilky dorazili docela rychle a bez problémů. :))
Zbytečná firma.
Vcera mi byl hozen balicek za brankou, byl balik z Činy, cekala jsem spis papir do schranky a ne takovym zpusobem.
Jak tady čtu všechy ty komentáře tak se musím také přidat. Objednal jsem si balík v Průhonicích s dodáním na Žižkov druhý den. balík dorazil až za tři dny a ještě na úplně jiné místo. Takže.. Zaplatím 99 Kč za doručení balíku do vybrané balíkovny a následně musím jet někam jinam. 99Kč balík, 400Kč hodina mého času na vyzvednutí balíku a ještě 30Kč parkovné před poštou na fialové zóně + nafta….. Mno a výsledná cena dopravy balíku tedy je 99+400+30=529Kč…. Tak kde to jsme…. V ČR přeci…. Někdo ty nadstandartně placené managery jak si říkají platit musí….. Služby české pošty už nikdy!!!!!
Šílený přístup k zákazníkovi a porušení pravidel České Pošty. Že se nestydí položit balík před dveře a k tomu vykradení a rozbalení a pák ujet. Ostuda. Reklamace nefungují jelikož nic nechcou řešit.
zásilka dorazila do České Republiky v dobrém předstihu. Věřil jsem, že zásilka tím pádem dorazí ještě do vánoc. Bohužel zásilka stále nedorazila. Doba proclení je extrémně dlouhá a nedá se na ni spolehnout. Dále jsem velmi znepokojen, že mi bylo podáno oznámení o zaplacení cla. S tímto jsem se v životě u koupě zahraniční zásilky nesetkal. Předem mi ani nebylo sděleno, že budu muset něco doplácet. Tím pádem jsem ve finále koupil dárek, který nepřišel do vánoc a ještě za něj musím zaplatit další vysokou cenu kvůli clu. E-shop mi tvrdil, že zásilka odrazí do dvou týdnů. Díky jejich celnímu řízení zásilka prodloužena o více než měsíc! S jejich službou jsem velmi nespokojen. Komunikace na dně, neodepisují a dovolat se na celnici je nadlidský úkol. Děkuji pěkně.