Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Hrozny! Vic nez mesic cekam na zasilku s zahranici, pul hodiny cekam na lince aby zjistit co se deje s zasilkou
Ceska posta je jednoduse jeden velky omyl a neuveritelna ostuda. Nemam absolutne chut se k cele veci vyjadrovat, vezmu to tedy zkratka. Ze zahranici jsem poslala balicek sestre, k vanocum. 29.11. Dnes mame 10.1. Sestra si jej jde konecne vyzvednout. Po dlouhych prutazich, doplaceni (mel to byt DAREK!!!)a samotnem dohledavani informaci. Ani by nevedela, ze je zasilka pripravena k vyzvednuti. Pro detailni info jsem pripravena cokoli doplnit, ale tohle uz bylo opravdu moc. A ne poprve. Takze nedekuji a uz nikdy. To si radsi dopravim sama.
P.S.: jo vlastne muzu byt vubec rada, ze to vubec dojde. Vitejme do roku 2022, top!
Dnes jsem očekávala balík. Pošťák jen prozvonil ! Když jsem volala zpátky 3x žádná odezva. Byla jsem celou dobu doma, takže bych si všimla, kdyby byl před domem nebo zazvonil ! Pokud bych chtěla balík na poštu tak si ho tam nechám poslat rovnou !!!
NEDOPORUČUJI! Naposledy jsem si něco nechala poslat přes českou poštu !
Bohužel zatím moje nejhorší zkušenost s Českou poštou. Již 3 týdny mám balík z Anglie na celní poště Praha 120, informace o zásilce jsou bez pohybu. Samozřejmě na call centrum je nemožné se dovolat, na konkrétní pobočku celní správy taktéž ne. Na email mi nikdo neodepisuje, posílala jsem dva maily – na info@cpost.cz a na pobočku celní pošty, absolutně bez reakce. Doufám, že mi jednoho dne balík dorazí.:-)
Dobrý den,
proti české poště nic nemám, tedy jen do té doby dokud člověk nemusí navštívit její pobočku. Konkrétně pobočka ve Stříbře by si myslím už zasloužila řádnou rekonstrukci! Je to taková ostuda města. A ne malého.
Otevírací doma v pondělí a ve středu od 10-12h a 13-18h je úsměvná. Po dvou hodinách pauza na oběd? Fronty jsou snad v jakoukoli dobu, to si člověk ani nemůže vybrat čas, kdy je tam volněji. No a prostředí, jak už jsem zmiňovala je ostudné.
Děkuji
Dobrý den,
chtěla bych moc pochválit pana doručovatele, který rozváží balíky po Stříbře. Je vždy velmi ochotný.
Co se týče doručování balíků, řekla bych, že se Česká pošta zlepšila. Rychlost doručení a zboží se neztrácí.
Děkuji
Proklínám Českou poštu.
Hrůza ..Doručovatel drzý,neochotný a neomalený…nejhorší dopravce
Chtěla bych poděkovat. Letos mi všechny dárky přišly poštou. Vždy druhý den po oznámení. Den před Vánocemi dokonce přijeli ještě jednou, když mne poprvé nezastihli doma. Všichni milí, ochotní.
V Jihlavě ČP balíky nedoručuje. Snad na žádnou adresu, jedno kde bydlím. Vždy nezastižen. Telefon nezvedají, ani doručovatel, ani pobočka hlavní pošty! Opakované dodaní jen to samé dokola. Omluva je vždy stejná: na balíku nebylo telefonní číslo. Tedy až do okamžiku, kdy balík přinesou.
Žádná jiná služba s doručením nemá nejmenší problém.
Nikdy bych si ČP nevybral. Raději zboží neobjednám, než předat cokoliv ČP. Ale „největší e-shop“ už jinou dopravu ani nenabízí, resp. si dopravce vyberou sami i přes výslovný zákaz použít ČP. Stejně tak ostatní e-shopy i přes výběr jiného dopravce prostě odepíší: vámi vybraný dopravce byl vytížen, balík jsme pedali České Poště a je na cestě. Hodně štěstí.