Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Věci z e-shopu zaplacené za dodání na adresu.V den doručení,řidič nebral telefon a druhý den přišla jen sms,že balík je uložen na poště a přijdi si….V pořadu „Jak mě vidí svět“Manishovi s tím indem přišel balík do Austrálie za rok a půl a když volali ,tak nikdo neuměl jazyk a ještě byli nepříjemný.Měli tam sušenky a vše byo prošlé.Bych chtěl vidět ty manažery placený státem.Bordel ,jako celá Čr.Já takle dělat v práci jsem do měsíce na dlažbě a tam si ještě vyplácejí premie,i když prodělávají.
Objednala jsem balík na Balíkovnu kousek od bydliště. Balík sem vůbec nebyl doručen a rovnou ho dali na depo. Sms o tom, že je balík v depu mi přišla v sobotu ve 14:12, ovšem depo má jen do 12:00. Tak jedu v pondělí a po příjezdu mi bylo řečeno, že jsem měla balík vyvednout hned v sobotu a že mi ho převezli zase jinam. Už nikdy více
Balíkovna Netlogistics Kladno-Kročehlavy .
Po zaplacení dobírky a vyzvednutí balíku,jsem žádal o vystavení dokladu o zaplacení .
Bylo mi řečeno, že potvrzení nevystavují , že jsem zaplatil a jim by stejně chyběly peníze v pokladně . Zvláštní přístup, když potřebujete doklad pro účetníctví….Pokud můžete , vyhněte se
Ukradená zásilka v hodnotě 1500 Kč. Zboží procestovalo celý svět česká pošta měla za úkol doručit balík z Prahy do Prahy. Bohužel se jí to nepodařilo a balík se nenávratně ztratil.
.
Balíček do ruky.
Balíček do ruky mi měl přijít v pondělí, celý den jsem byl doma. Balíček do ruky ale leží na poště a já si ho můžu osobně vyzvednout, nebo vyplnit elektronický formulář a zažádat o opětné doručení, protože pošta nebyla schopna napoprvé balíček doručit…
Jste normální? Jaký formulář? Co mě je do vašich překážek na vaší straně?! Pokud nejste schopni mi to přivézt, tak si to strčte někam i s dobírkou. Pak si to vyřiďte s Alzou, řekněte jim třeba že jste neschopní i*****.
Je to stát ve státě a pravá ruka neví, co dělá levá
V pátek mi přišla SMS že mi bude doručen balík a bylo u toho číslo na řidiče SMS mi přišla v 11:44 volal jsem mu po 14 hodině A tipnul mi mobil že nemá čas na telefon, tak jsem mu během dne volal 10x A pořád to samé… Nezvedá tipne to… Čekám celý den jako b**** na balík A ve snaze kontaktovat řidiče V kolik že dorazí nemá smysl. Volam tedy na pobočku pošty A tam mi řeknou že už mi ho nepriveze, že měl hodně práce A že jsi pro balík musím osobně V pondělí na poštu. Že musím pochopit že má řidič hodně práce a že nemůže dělat déle přes čas, protože ho musí vyúčtovat. Jedná se o postu V Chebu takže nedoporučuji objednávat věci přes poštu, protože je řidič chudák A je sám na Cheb A okolí.
Národní katastrofa, nikoliv dopravce
Nejhorší dopravce doba doručení 8-14 a ani v tomto rozsahu nejsou schopni doručit balíček. Jiné dopravní společnosti mají rozmezí 2h a stíhají to bez problémů. Bohužel jsem ČP vybral omylem, kdy na stránkách bylo uvedeno vedle loga PPL. Už nikdy více. Nedoporučuji přes ČP cokoliv objednávat. Tento podnik by měli zrušit a začít vedením.