Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

jak je možné , že odmitnu zasilku a vy si dokážete přelepit mojí originál adresu a napsat tam jinou pod mím jménem a klidně druhý den předáte zasilku u cizích lidí s jejich adresou a mím jménem. Oni balík převzali a já musela hledat po celém městě jejich dům , samozřejmě zásilku zaplatit. Ale , že mi ten balíček poslala firma dvakrat se stejným obsahem ,proto byl odmitnut a já nakonec mám dva ty balíčky. Jak je možné že přelepujete adresu a nechávate balíky u cizích lidí které vůbec neznám . Toto je vrchol drzosti. Kdyby aspoň ten kurýr volal nebo něco . Nic , prostě k nim dojel k baráku předal balik a oni čekali též balík tak ho vyzvedli . Po této zkušenosti jsem podala podnět ČOI pro prošetření vaší firmy . Vaši kurýři a u vás na depu si toto nesmí dovolit . Podvody a maření listovního tajemství , co kdyby ten balík otevřeli. A podvod z adresou .
Bylo mi napsáno, že dneska má být balík doručen. Nikdo ani nezazvonil, nezavolal a přijde email, že si ho mám vyzvednout na Poště. Někde mi chybí poznámka při objednávce domů: „Objednejte si balík domů a přijďte si pro něj na poštu Vaše Česká Pošta“. Bravo. Nikdy více.
Nedoporučuji!!Zaplatila jsem dodání na balikovnu a zboží mi bylo doručeno na jinou balikovnu 20km vzdálenou!!!!!!Nebylo možné změnit vydejni misto!!!
Dobry den, rozhodne nejsem spokojen s ulozenim baliku na jinou balikovnu (postu). Planoval jsem ulozeni baliku v dochazkove vzdalenosti, ale protoze byl ulozen na poste cca 2x tak daleko, nakonec me to stalo cestovne a vice casu. Navic jsem cestou minul jeste jednu balikovnu. Pochopil bych ulozeni na nejblizsi jine balikovne (prip se zohlednenim adresy zakaznika, tzn ulozit v podobne vzdalenosti nebo blize).
Zlata Zasilkovna, tohle se mi u nich jeste nestalo.
Doba doruceni: Balik pripraven k vydeji 3. den (2.12.; odeslano 30.11).
Cekate cely den na balik so ruky jen aby vam vecer prisla SMS ze ho mate na poste….
pošta VSETÍN NEDORUČUJE DO RUKOU PŘESTO Ž E ZA TO PLATÍME
NENÍ TO JEDEN PŘÍPAD
Strašný
Zaplatím za službu, aby muj balík se doručil na uvedenou adresu, dokonce i vše v podání online, aby člověk nezdržoval na přepážce a stejně nastane problém, od kterého všichni dávají ruce pryč. Balík, který jsem podala sice načetli na pobočce a řidič ho asi i hodil do auta, ale tam vše skončilo. Nikdo, nikde ho nemá, nikdo nevím kde je. Absolutní neochota vymezit třeba člověka, aby balík našel a jediné co mi řeknete, že 10 dní na řešení je moc brzo??? Že mám ještě 7-14 dní počkat? Díky Vám jsem přišla o zákazníka a o peníze. Věřte, že to takhle nenechám, jste laxní, nespolehlivá firma!!! Neuvěřitelné, jak s***** na Vaše zákazníky!!! Raději si zajedu kamkoliv jinam ke konkurenci, i kdybych měla jet o 15km dál …
Dne 29.11.2021 mi bylo sděleno, že mi doručí v odpoledních hodinách zásilku. Zásilka nedorazila a „Pan řidič“ se ani neobtěžoval informovat proč! Ráno 30.11.2021 jsem volal na dispečink, kde je chyba a zde mi bylo sděleno, že toho měl moc a zásilku mi doručí druhý den, tedy až 1.12.2021. Nevím kde je chyba, ale pokud něco nedoručím dnes,tak to udělám zítra! Pošta mi klidně řekne, že až pozítří! Takže zásilka leží kdoví kde! Když už platím službu a v tomto případě je to Česká pošta, tak bych od ní očekával kvalitu a zároveň kvalitní přístup! Nic takového se nestalo. Rád zašlu České televizi podnět na reportáž o kvalitě tohoto suběktu.
A to ještě chci podotknout, že mi dispečerka řekla, že jestli chci, tak si ji mohu vyzvednout osobně! Zaplatil jsem „zásilku do vlastních rukou“ a pošta mi řekne, abych si k ní přišel! Tato drzost nemá obdoby!
V Plzni katastrofa, co balík to papír ve schránce, nezastižen, ale až 3.den, co měl přijít…. Ale přestěhovali jsme se Plzeň-jih, Žinkovy a pán co doručuje je fakt profík, co ho práce baví… Moc ráda ho vždy vidím, usměvavý, ochotný….tímhle se u mě mění pohled na Českou poštu ?