Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Dobrý den. Touto cestou chci napsat recenci na řidiče České pošty pana Bedřicha Šmída. Z řídká se setkáte s někým kdo je opravdu výborný zaměstnanec. Objednal jsem si balíček a přišla mi SMS o doručení. V čase kdy měl řidič balíček dodat jsem byl bohužel v práci. Tak jsem mu zavolal a nestačil jsem koukat jak příjemný přístup,chování a ochotu pan Šmíd měl. Touhle cestou mu chci velmi poděkovat a byl bych rád, kdybysi tohle přečetl někdo z vedení. Tenhle člověk je prostě zaměstnanec roku. Ještě jednou moc děkuji a doufám, že takových lidí je více. Hezký den.
Za poslední 2 mĕsíce se mi ztratilo 8 dopisů. Buď to nĕkdo krade, nebo vyhazuje. Tady v Českých Budĕjovicích je evidentnĕ nĕkdo, kdo obálky rozbaluje, jakmile v nich nęco nahmatá. Bohužel je to tak předražené, že posílat všechno doporučenĕ se nedá. O dopisy by se mĕl starat nĕkkdo jiný. Je to rok od roku horší.
Enormně špatné infolinky, přes dva měsíce jim ležela zásilka na celnici a nikdo mě vůbec o ničem neinformoval. Třikrát jsem tam volala, teď už mě to rovnou vyhodí z toho hovoru. Budu muset ještě navrch k tomu všemu zaplatit celní poplatky. Státní podniky fungují výborně :) Nikdy víc, zlatá, úžasná Kijonková ze svojí Zásilkovnou.
Zdravím, poslední počin pošty, BALÍKOVNA se opravdu povedl…..
Proti konkurenci menší cena za doběrečné i přepravu balíku, hlavně aby to tak vydrželo…
Česká pošta svévolně mění místa dodání bez ohledu na výběr zákazníka. Nikdy více!
Za poslednì 2 roky nedorazilo 8 mých dopisů přesto, že jsem je podával přímo na poštĕ na Vltavĕ. Nĕkdo je buď vyhazujje, nebo je krade. Z pošty je mi na b****. Všechno je dnes předražené, ale kvalita hrozná. Nemůžu všechno posílat doporučenĕ. Škoda, že nejdou dopisy posílat přes Zásilkovnu, tam jsem naprosto spokojjený.
Hodnocení české pošty: nejhorší přepravní společnost. Je zbytečně rozebírat co vlastně Česká pošta nezvládá. Drahé otřesné služby.
Díky přeplněnosti prodejny mi byl balík přesunut na pobočku české pošty na náměstí Svornosti 6. Tímto začíná můj problém.
Původní prodejna dle objednávky byla zvolena z důvodu otevíracích hodin. Umožňovala odebrání balíků do jednadvaceti hodin. Avšak pošta na náměstí svornosti má otevírací hodiny zkrácené do 16 hod. Káždý den od 8hod?!? A pouze dva dny má otevřeno do 18hod. S těmito otevírací mi hodinami na této poště jsem dlouhodobě nespokojen a proto se snažím tuto poštu nevyužívat.
Rozdíl mezi to mezi otevírací mi hodinami obou poboček je značný (5), nezanedbatelný.
Nelíbí se mi, že jsem nedostal možnost si zvolit Balíkovnu, která bude mít podobné otvírací hodiny jako ta předchozí. Nebo by to bylo automatizováno tak aby byla zvolená podobná pobočka (obchod či pošta)!!
Vaše společnost se prezentuje jako společnost která doručuje zásilky do provozoven dalších společností po celé České republice nejenom do České pošty proto by mi dávalo smysl kdyby byly právě společnosti, kamenné prodejny které mají dlouhou pracovní doby byly zařazeny mezi možné ukládání lokace.
Tímto Vám chci poděkovat za znepříjemnění naprosto jednoduché transakce a taky vám sdělit že vaše služby do budoucna už nebudu využívat. A budu šířit pravdivou (špatnou) reklamu o vaší společnosti. Doufám však že na tomto problému zapracujete a vyřešíte toto úskalí, které máte v systému.
Děkuji za nic
Česká pošta absolutně ignoruje přání zákazníka a vžd se odvolává na interní předpisy, které není ochotna na požádání zaslat ani zveřejnit. Těžkopádnost a arogance pracovníků České pošty ke spokojenosti zákazníka při vyřizování reklamací nebo způsobu/změny dodání zásilky je alarmující a dehonestující.
Pochvala pro pobočku Č. Pošty v Tisé – p. za přepážkou a p. T
Hejduk ???