Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Martin Hluchaň 21.10.2021 v 9:12
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Dobrý den. Touto cestou chci napsat recenci na řidiče České pošty pana Bedřicha Šmída. Z řídká se setkáte s někým kdo je opravdu výborný zaměstnanec. Objednal jsem si balíček a přišla mi SMS o doručení. V čase kdy měl řidič balíček dodat jsem byl bohužel v práci. Tak jsem mu zavolal a nestačil jsem koukat jak příjemný přístup,chování a ochotu pan Šmíd měl. Touhle cestou mu chci velmi poděkovat a byl bych rád, kdybysi tohle přečetl někdo z vedení. Tenhle člověk je prostě zaměstnanec roku. Ještě jednou moc děkuji a doufám, že takových lidí je více. Hezký den.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Za poslední 2 mĕsíce se mi ztratilo 8 dopisů. Buď to nĕkdo krade, nebo vyhazuje. Tady v Českých Budĕjovicích je evidentnĕ nĕkdo, kdo obálky rozbaluje, jakmile v nich nęco nahmatá. Bohužel je to tak předražené, že posílat všechno doporučenĕ se nedá. O dopisy by se mĕl starat nĕkkdo jiný. Je to rok od roku horší.

  3. Enormně špatné infolinky, přes dva měsíce jim ležela zásilka na celnici a nikdo mě vůbec o ničem neinformoval. Třikrát jsem tam volala, teď už mě to rovnou vyhodí z toho hovoru. Budu muset ještě navrch k tomu všemu zaplatit celní poplatky. Státní podniky fungují výborně :) Nikdy víc, zlatá, úžasná Kijonková ze svojí Zásilkovnou.

  4. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Zdravím, poslední počin pošty, BALÍKOVNA se opravdu povedl…..
    Proti konkurenci menší cena za doběrečné i přepravu balíku, hlavně aby to tak vydrželo…

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 1.5
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta svévolně mění místa dodání bez ohledu na výběr zákazníka. Nikdy více!

    Zápory: Změny zásilkovny bez ohledu na přání zákazníka
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 1.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    50

    Za poslednì 2 roky nedorazilo 8 mých dopisů přesto, že jsem je podával přímo na poštĕ na Vltavĕ. Nĕkdo je buď vyhazujje, nebo je krade. Z pošty je mi na b****. Všechno je dnes předražené, ale kvalita hrozná. Nemůžu všechno posílat doporučenĕ. Škoda, že nejdou dopisy posílat přes Zásilkovnu, tam jsem naprosto spokojjený.

    Klady: Bohužel žádné.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Hodnocení české pošty: nejhorší přepravní společnost. Je zbytečně rozebírat co vlastně Česká pošta nezvládá. Drahé otřesné služby.

  8. 1
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    0

    Díky přeplněnosti prodejny mi byl balík přesunut na pobočku české pošty na náměstí Svornosti 6. Tímto začíná můj problém.
    Původní prodejna dle objednávky byla zvolena z důvodu otevíracích hodin. Umožňovala odebrání balíků do jednadvaceti hodin. Avšak pošta na náměstí svornosti má otevírací hodiny zkrácené do 16 hod. Káždý den od 8hod?!? A pouze dva dny má otevřeno do 18hod. S těmito otevírací mi hodinami na této poště jsem dlouhodobě nespokojen a proto se snažím tuto poštu nevyužívat.

    Rozdíl mezi to mezi otevírací mi hodinami obou poboček je značný (5), nezanedbatelný.
    Nelíbí se mi, že jsem nedostal možnost si zvolit Balíkovnu, která bude mít podobné otvírací hodiny jako ta předchozí. Nebo by to bylo automatizováno tak aby byla zvolená podobná pobočka (obchod či pošta)!!

    Vaše společnost se prezentuje jako společnost která doručuje zásilky do provozoven dalších společností po celé České republice nejenom do České pošty proto by mi dávalo smysl kdyby byly právě společnosti, kamenné prodejny které mají dlouhou pracovní doby byly zařazeny mezi možné ukládání lokace.

    Tímto Vám chci poděkovat za znepříjemnění naprosto jednoduché transakce a taky vám sdělit že vaše služby do budoucna už nebudu využívat. A budu šířit pravdivou (špatnou) reklamu o vaší společnosti. Doufám však že na tomto problému zapracujete a vyřešíte toto úskalí, které máte v systému.

    Děkuji za nic

    Klady: Moc ho nevidím
    Zápory: Objednal jsem si službu balíkovna. Která umožňuje, dle reklamu skvělé uložení a vyzvednutí zásilek na vámi zvolené prodejně. COŽ NENÍ PRAVDA!!! Díky přeplněnosti prodejny mi byl balík přesunut na pobočku české pošty na náměstí Svornosti 6. Tímto začíná můj problém. Původní prodejna dle objednávky byla zvolena z důvodu otevíracích hodin. Umožňovala odebrání balíků do jednadvaceti hodin. Avšak pošta na náměstí svornosti má otevírací hodiny zkrácené do 16 hod. Káždý den od 8hod?!? A pouze dva dny má otevřeno do 18hod. S těmito otevírací mi hodinami na této poště jsem dlouhodobě nespokojen a proto se snažím tuto poštu nevyužívat. Rozdíl mezi to mezi otevírací mi hodinami obou poboček je značný (5), nezanedbatelný. Nelíbí se mi, že jsem nedostal možnost si zvolit Balíkovnu, která bude mít podobné otvírací hodiny jako ta předchozí. Nebo by to bylo automatizováno tak aby byla zvolená podobná pobočka (obchod či pošta)!! Vaše společnost se prezentuje jako společnost která doručuje zásilky do provozoven dalších společností po celé České republice nejenom do České pošty proto by mi dávalo smysl kdyby byly právě společnosti, kamenné prodejny které mají dlouhou pracovní doby byly zařazeny mezi možné ukládání lokace. Tímto Vám chci poděkovat za znepříjemnění naprosto jednoduché transakce a taky vám sdělit že vaše služby do budoucna už nebudu využívat. A budu šířit pravdivou (špatnou) reklamu o vaší společnosti. Doufám však že na tomto problému zapracujete a vyřešíte toto úskalí, které máte v systému. Děkuji za nic
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta absolutně ignoruje přání zákazníka a vžd se odvolává na interní předpisy, které není ochotna na požádání zaslat ani zveřejnit. Těžkopádnost a arogance pracovníků České pošty ke spokojenosti zákazníka při vyřizování reklamací nebo způsobu/změny dodání zásilky je alarmující a dehonestující.

    Zápory: Arogance při vyřizování požadavků/reklamací - odkazování na interní předpisy, které neodpovídají společenským zásadám v 21 století.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Pochvala pro pobočku Č. Pošty v Tisé – p. za přepážkou a p. T
    Hejduk ???

    Klady: Komunikace, jednání, ochota i vstřícnost. Výhodou je i balík na a služby Pošta ONLINE.
    Zápory: Ceny.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 42 43 44 45 46 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo