Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Jitka filipiaková 30.9.2021 v 9:46

    Jsem rozhořčena ,dopis nepřišel k adresátovi ,už je to 13 dní . Zbytečně vyhozené peníze a dopis jsem mohla vyhodit do koše na smetí a vyšlo by ro nastejno.

  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    K této obskurdní firmě není co pozitivního dodat.

    Klady: žádné
    Zápory: ČP je, a to bez nadsázky nejodpornější a.s. Ten jejich zavšivenej management je fakt něco. To nejhorší na tom je to, že to vždy odnesou řadový zaměstnanci a ti všiváci stále berou nekřesťanské výplaty a roční odměny.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    hrůza děj navíc jsou drazí když je jiná možnost ani neváhám

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Balíkovna opět nezklamala, už nikdy více. V pátek jsem čekal na balíček s dopravou na balíkovnu, sms mi přišla ve 14:07, když jsem volal zpět kdy si můžu vyzvednout zísilku, protože otevírací doba na naší poště se stále mění, tak mi bylo řečeno, že mají jen do 14:00 a vzhledem k úternímu státnímu svátku, bude balíček k dispozici až ve středu, kdy mají otevírací dobu už od 13:00. To že je vpondělí zavřeno ani neřeším, asi prodloužený víkend. A to jsem byl zprvu nadšený, že se jednalo o objednávku ze čtvrtka a už v pátek byla sice nedobytná na naší poště. Navrhuji naši malou poštu s jednou přepážkou zrušit a její služby přenést například na výdejní místo jiných kurýrních společností, kde si jsou vědomi toho, že si na sebe musí vydělat a jsou k dispozici od rána do večera včetně víkendů.

  5. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Doručení mého balíku proběhlo velmi rychle. Volala jsem poštu mimo úřední hodiny a pošta se ozvala sama zpět. Dostala jsem kontakt na řidiče, který byl též velmi vstřícný. Zásilku jsem záhy přebrala ke své spokojenosti a mohla se věnovat svému programu, neboť jsem potřebovala urychleně odjet z místa bydliště. Skvělá služba, chválím.

    Klady: Ochota, vstřícnost a pochopení personálu.
    Zápory: Nemám
    Přínosný(0) Nepomohl(1)You have already voted this
  6. Rozhodl jsem se jednou zkusit novou Balíkovnu.
    Balíček je týden na cestě. Nemám žádné bližší info a telefon nikdo nebere.

  7. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    ČP se poslední dobou, alespoň v mé lokalitě, výrazně zlepšila. Jelikož jsem si myslela, že nejhorší dopravce je ČP, pak se na ni začalo tlačit DPD. Nyní poštu hravě předčilo a místo DPD jsem tedy začala volit menší zlo – poštu. Už několikrát jsem byla velmi mile překvapena rychlostí, tím, že dají dopředu vědět SMSkou, takže se stačím připravit a nehledě na to, pan řidič i paní řidička jsou naprosto suproví a ochotní se i přizpůsobit. Tedy jak jsem ještě před rokem od pošty utíkala, teď ji začínám využívat i přednostně před PPL. :)

    Klady: poslední dobou velké zlepšení
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Hnus

    Klady: Nic mě nenapadá
    Zápory: To, že nemůžu vyzvednout manželky dopis považuji za skandální a ten kdo to vymyslel by měl být zbaven svéprávnosti.
    Přínosný(0) Nepomohl(1)You have already voted this
  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nechápu jak může být 5hvezd ..
    Nic horšího jsem nezažil

    Klady: Žádné
    Zápory: Všechny
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Takové jednání jsem skutečně ještě nezažila. Je to více než měsíc, co mi byl zaslán balíček z USA. Do týdne byl v ČR, do dvou dnů na celnici proclen. A měsíc je ticho po pěšině. Několikrát jsem se snažila zkontaktovat Českou poštu, téměř každý zákazník mi řekl něco jiného, v závěru vědí jen to, co si mohu zjistit sama skrze sledovací číslo. Celý jeden měsíc je balík v přepravě, a poslední odpovědí na mou otázku, kde se zásilka vlastně tedy nachází, a jestli vůbec někdy dorazí, bylo to, že se nejspíš někde zdržela v depu. Info pěkné (pokud tedy nebylo jen tak náhodně vycucáno z prstu), ale snaha pomoci absolutně žádná. Může mi někdo vysvětlit, jak si tohle může pošta dovolit? A není to poprvé. Kdyby bylo možné vybrat si jiného dopravce pro doručení balíku z ciziny, než Českou poštu, neváhám. Se Zásilkovnou, PPL, DPD, DHL, a dalšími, jsem nikdy neměla problémy. Vždy jen s ČP.

1 43 44 45 46 47 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo