Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Jsem rozhořčena ,dopis nepřišel k adresátovi ,už je to 13 dní . Zbytečně vyhozené peníze a dopis jsem mohla vyhodit do koše na smetí a vyšlo by ro nastejno.
K této obskurdní firmě není co pozitivního dodat.
hrůza děj navíc jsou drazí když je jiná možnost ani neváhám
Balíkovna opět nezklamala, už nikdy více. V pátek jsem čekal na balíček s dopravou na balíkovnu, sms mi přišla ve 14:07, když jsem volal zpět kdy si můžu vyzvednout zísilku, protože otevírací doba na naší poště se stále mění, tak mi bylo řečeno, že mají jen do 14:00 a vzhledem k úternímu státnímu svátku, bude balíček k dispozici až ve středu, kdy mají otevírací dobu už od 13:00. To že je vpondělí zavřeno ani neřeším, asi prodloužený víkend. A to jsem byl zprvu nadšený, že se jednalo o objednávku ze čtvrtka a už v pátek byla sice nedobytná na naší poště. Navrhuji naši malou poštu s jednou přepážkou zrušit a její služby přenést například na výdejní místo jiných kurýrních společností, kde si jsou vědomi toho, že si na sebe musí vydělat a jsou k dispozici od rána do večera včetně víkendů.
Doručení mého balíku proběhlo velmi rychle. Volala jsem poštu mimo úřední hodiny a pošta se ozvala sama zpět. Dostala jsem kontakt na řidiče, který byl též velmi vstřícný. Zásilku jsem záhy přebrala ke své spokojenosti a mohla se věnovat svému programu, neboť jsem potřebovala urychleně odjet z místa bydliště. Skvělá služba, chválím.
Rozhodl jsem se jednou zkusit novou Balíkovnu.
Balíček je týden na cestě. Nemám žádné bližší info a telefon nikdo nebere.
ČP se poslední dobou, alespoň v mé lokalitě, výrazně zlepšila. Jelikož jsem si myslela, že nejhorší dopravce je ČP, pak se na ni začalo tlačit DPD. Nyní poštu hravě předčilo a místo DPD jsem tedy začala volit menší zlo – poštu. Už několikrát jsem byla velmi mile překvapena rychlostí, tím, že dají dopředu vědět SMSkou, takže se stačím připravit a nehledě na to, pan řidič i paní řidička jsou naprosto suproví a ochotní se i přizpůsobit. Tedy jak jsem ještě před rokem od pošty utíkala, teď ji začínám využívat i přednostně před PPL. :)
Hnus
Nechápu jak může být 5hvezd ..
Nic horšího jsem nezažil
Takové jednání jsem skutečně ještě nezažila. Je to více než měsíc, co mi byl zaslán balíček z USA. Do týdne byl v ČR, do dvou dnů na celnici proclen. A měsíc je ticho po pěšině. Několikrát jsem se snažila zkontaktovat Českou poštu, téměř každý zákazník mi řekl něco jiného, v závěru vědí jen to, co si mohu zjistit sama skrze sledovací číslo. Celý jeden měsíc je balík v přepravě, a poslední odpovědí na mou otázku, kde se zásilka vlastně tedy nachází, a jestli vůbec někdy dorazí, bylo to, že se nejspíš někde zdržela v depu. Info pěkné (pokud tedy nebylo jen tak náhodně vycucáno z prstu), ale snaha pomoci absolutně žádná. Může mi někdo vysvětlit, jak si tohle může pošta dovolit? A není to poprvé. Kdyby bylo možné vybrat si jiného dopravce pro doručení balíku z ciziny, než Českou poštu, neváhám. Se Zásilkovnou, PPL, DPD, DHL, a dalšími, jsem nikdy neměla problémy. Vždy jen s ČP.