Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Česká vs. Slovenská pošta ma veľmi sklamala. Posielala som balík z CZ na SK. Konkrétne knižku. Pani, ktorej som balíček posielala prišla kniha totálne zničená, celá premočená od dažďa a pani poštárky na Slovensku sa vyhovorili na dážď. Keď pani balíček vrátila, že ho chce reklamovať, vrátili jej knihu (vraj ju nepotrebuju) a vzali si od nej len obal zo zásielky. Mali 30 dní na posúdenie reklamácie. Samozrejme, ozvali sa až presne v 30.deň, a to s verdiktom, že zásielku nemôžu reklamovať, pretože v nej nebol daný obsah a nemali to podľa čoho posúdiť! Podotýkam, že pani im to tam dávala všetko tak, ako to bolo poslané odo mňa a oni jej to vrátili. Teraz je už, samozrejme, neskoro. Nemám slov!! Hodnota knihy 350 Kč + balík 220 Kč =570 Kč je v koši, a to len kvôli absolútne nezodpovednému prístupu zamestnancov českej a slovenskej pošty. Hanba pošte. Po mojej skúsenosti už poštou nikdy nič posielať nebudem a zvolím radšej zodpovednejších dopravcov, ako napríklad zásielkovnu a pod.
Pošta doručuje jednou brzy ráno, podruhé v poledne. Kdy máme chodit nakupovat, aby jsme nanalezli jen lísteček – VYZVEDNĚTE SI NA POŠTĚ !
Byl jsem poslat paní balík. Bylo to ve středu 25.8.2021, a paní potřebovala balík do pátku tak jsem zaplatil 209kč za poštovné. A co se nestalo? Paní mi psala v úterý že Balík ještě nepřišel. Tak jsem zašel na poštu jak je to možné. A paní na poště mi řekla že neví kde je ten balík že nevidí žádný pohyb v PC. A u nich na pobočce není. Tak kde pak je?????? To nikdo neví :D Prý mám počkat 10 dní a mužů požádat o reklamaci žádná omluva nic se nedělo. Uběhlo 13 dní tak jsem dnes zašel znovu na poštu. A dneska je 7.9.2021. A Balík nikde zmizel :D Požádal jsem o reklamaci a tá může trvat až měsíc.
Už nikdy nebudu posílat žádný balík prez Česku Poštu. Já vím že jsme jen lidé každý udělá chybu ale u České Pošty to je hodně časté. Mám z Českou Poštu více špatných zkušeností ale tohle se mi stalo po prvé a doufám že naposledy. Radši využít Zásilkovnu která je podle mého 2 krát rychlejší levnější a jednodušší.
Dobrý den,
když babičce přijede pošta, ani nejsou ochotni zatroubit, zazvonit, cokoli. Cizí auta zastavují u domu docela běžně, proto jakékoliv znamení by bylo super. Tudíž i když je babička doma. Pošta tiše, tak aby je nikdo nezpozoroval, přijede, vloží do schránky papír pro vyzvednutí balíku a pápá důchodkyně, poraď si. Bohužel beze změny už několik nechci říct let, ale ano.
ODNOS NA POŠTU: Pravidelně mi je tvrzeno, že dopisy mi tam nechodí, že je odnos prázdný. Přijdu druhý den, když má směnu někdo jiný a je mi řečeno, že tam ten dopis je už dlouho. Divné, že?
Kamarád mi zaslal dopis do odnosu. Upozorňoval, že je dost možné, že si něco doplatím. Tři měsíce a pořád nic. Poslal mi čokoládu k narozeninám. Ale i s běžným psaním to trvá takto nehorázně dlouho.
Nehledě na to, že neustále naháním zásilky po několika místech. Odnos, trvalé bydliště, pošťačky z pobočky odnosu, co rozváží poštu, pošta trvalého bydliště. Mám to řešit s centrálou?
zásilka odeslaná před týdnem, za 7 pracovních dní nedoručeno. Česká pošta opět zklamala!
Vždy jsem byla s poštou doručení spokojenna,ale poslední dva měsíce co objednávám balíčky domu,stejně musím na poštu,protože není možné se domluvit z řidičem,který je o ulici nade mnou ale v naší ulici bude až za tři hodiny,což už jsem v práci,anebo ještě nejsem z práce,takže stejně na poštu,zlatý pplko,které doručí opravdu až domu
Hned tuto firmu prodat, ať to vede někdo jiný než stát a jeho trafikanti co si říkají „Manageři“!!! Je třeba zachovat pobočky, ať si zlepší Č.pošta rozsah služeb a svou ochotu, například.
Dnešní zkušenost, paní za přepážkou ve 12:00 zamkla dveře a nebyla ochotna mi prodat známku a přijmout nadepsanou obálku do přepravy :-(((
Nechala jsem si zaslat světlo Českou poštou, dobře zabaleno, tři cedule křehké, neklopit a stejně přišlo totálně rozbité. Po posouzení reklamace zamítnuto, že krabice byla tenká. (Standartni rozměr, tvar i velikost).
Už od této instituce nic nechci. Jo a ještě si řekli 200 Kč za zaslání. Fakt hnus. Nedoporučuji.
Poslední dobou, se Česká pošta hrozně zhoršila, jak řidiči, tak pošťačky.Řidič JEDNOU zavolá a tím to pro něj končí, pošťačka ta už ani nezazvoni a rovnou do schránky hodí nezastizenku. Hrozný! Zlatá ZÁSILKOVNA
S doručováním balíků jsem naprosto spokojená. Služba balík do ruky je perfektní a minimálně 3 roky se mi nestalo, že by mi nebyla zásilka včas doručena.