Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Česká vs. Slovenská pošta ma veľmi sklamala. Posielala som balík z CZ na SK. Konkrétne knižku. Pani, ktorej som balíček posielala prišla kniha totálne zničená, celá premočená od dažďa a pani poštárky na Slovensku sa vyhovorili na dážď. Keď pani balíček vrátila, že ho chce reklamovať, vrátili jej knihu (vraj ju nepotrebuju) a vzali si od nej len obal zo zásielky. Mali 30 dní na posúdenie reklamácie. Samozrejme, ozvali sa až presne v 30.deň, a to s verdiktom, že zásielku nemôžu reklamovať, pretože v nej nebol daný obsah a nemali to podľa čoho posúdiť! Podotýkam, že pani im to tam dávala všetko tak, ako to bolo poslané odo mňa a oni jej to vrátili. Teraz je už, samozrejme, neskoro. Nemám slov!! Hodnota knihy 350 Kč + balík 220 Kč =570 Kč je v koši, a to len kvôli absolútne nezodpovednému prístupu zamestnancov českej a slovenskej pošty. Hanba pošte. Po mojej skúsenosti už poštou nikdy nič posielať nebudem a zvolím radšej zodpovednejších dopravcov, ako napríklad zásielkovnu a pod.

  2. 2
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    40

    Pošta doručuje jednou brzy ráno, podruhé v poledne. Kdy máme chodit nakupovat, aby jsme nanalezli jen lísteček – VYZVEDNĚTE SI NA POŠTĚ !

    Klady: Zatím to tak nějak funguje, ale pomaleji než v dřívějších dobách a finančně oproti dřívějšku neúměrně nákladněji.
    Zápory: Jme důchodci.Většinu dnů doma, jednou týdně oba chodíme nakupovat.Pošta doručí jednou brzy ráno, podruhé v poledne.PROČ nepravidelně?Takto máme pořád smůlu!
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Byl jsem poslat paní balík. Bylo to ve středu 25.8.2021, a paní potřebovala balík do pátku tak jsem zaplatil 209kč za poštovné. A co se nestalo? Paní mi psala v úterý že Balík ještě nepřišel. Tak jsem zašel na poštu jak je to možné. A paní na poště mi řekla že neví kde je ten balík že nevidí žádný pohyb v PC. A u nich na pobočce není. Tak kde pak je?????? To nikdo neví :D Prý mám počkat 10 dní a mužů požádat o reklamaci žádná omluva nic se nedělo. Uběhlo 13 dní tak jsem dnes zašel znovu na poštu. A dneska je 7.9.2021. A Balík nikde zmizel :D Požádal jsem o reklamaci a tá může trvat až měsíc.
    Už nikdy nebudu posílat žádný balík prez Česku Poštu. Já vím že jsme jen lidé každý udělá chybu ale u České Pošty to je hodně časté. Mám z Českou Poštu více špatných zkušeností ale tohle se mi stalo po prvé a doufám že naposledy. Radši využít Zásilkovnu která je podle mého 2 krát rychlejší levnější a jednodušší.

    Klady: - Žádné klady nevidím max že paní byla ochotná semnou podat reklamaci.
    Zápory: - Doba dodání žádná nic nepřišlo :D - Reklamace může trvat i měsíc - omluva by taky nebyla špatná - nikdy si ne připlácet na poště za rychlejší služby nemá to cenu.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Dobrý den,

    když babičce přijede pošta, ani nejsou ochotni zatroubit, zazvonit, cokoli. Cizí auta zastavují u domu docela běžně, proto jakékoliv znamení by bylo super. Tudíž i když je babička doma. Pošta tiše, tak aby je nikdo nezpozoroval, přijede, vloží do schránky papír pro vyzvednutí balíku a pápá důchodkyně, poraď si. Bohužel beze změny už několik nechci říct let, ale ano.

    ODNOS NA POŠTU: Pravidelně mi je tvrzeno, že dopisy mi tam nechodí, že je odnos prázdný. Přijdu druhý den, když má směnu někdo jiný a je mi řečeno, že tam ten dopis je už dlouho. Divné, že?

    Kamarád mi zaslal dopis do odnosu. Upozorňoval, že je dost možné, že si něco doplatím. Tři měsíce a pořád nic. Poslal mi čokoládu k narozeninám. Ale i s běžným psaním to trvá takto nehorázně dlouho.

    Nehledě na to, že neustále naháním zásilky po několika místech. Odnos, trvalé bydliště, pošťačky z pobočky odnosu, co rozváží poštu, pošta trvalého bydliště. Mám to řešit s centrálou?

  5. zásilka odeslaná před týdnem, za 7 pracovních dní nedoručeno. Česká pošta opět zklamala!

  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Vždy jsem byla s poštou doručení spokojenna,ale poslední dva měsíce co objednávám balíčky domu,stejně musím na poštu,protože není možné se domluvit z řidičem,který je o ulici nade mnou ale v naší ulici bude až za tři hodiny,což už jsem v práci,anebo ještě nejsem z práce,takže stejně na poštu,zlatý pplko,které doručí opravdu až domu

    Klady: Klady nejsou opravdu žádné
    Zápory: Doručení na adresu se nikdy nepodaří,domluva s řidičem žádná
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 0.5
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    0

    Hned tuto firmu prodat, ať to vede někdo jiný než stát a jeho trafikanti co si říkají „Manageři“!!! Je třeba zachovat pobočky, ať si zlepší Č.pošta rozsah služeb a svou ochotu, například.
    Dnešní zkušenost, paní za přepážkou ve 12:00 zamkla dveře a nebyla ochotna mi prodat známku a přijmout nadepsanou obálku do přepravy :-(((

    Klady: moc se nestěhují, vím kde je hledat.
    Zápory: Zavírací doba přes oběd, jako by na celý poště pracoval jen 1 člověk. Nebo se bojí jíst sami u stolu ??? Celkově zkrácení pracovní doby je trystní.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. 1.5
    Rychlost doručení
    30
    Jednání se zákazníkem
    30

    Nechala jsem si zaslat světlo Českou poštou, dobře zabaleno, tři cedule křehké, neklopit a stejně přišlo totálně rozbité. Po posouzení reklamace zamítnuto, že krabice byla tenká. (Standartni rozměr, tvar i velikost).
    Už od této instituce nic nechci. Jo a ještě si řekli 200 Kč za zaslání. Fakt hnus. Nedoporučuji.

    Klady: Vůbec žádné.
    Zápory: Rozbijou co jde.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Poslední dobou, se Česká pošta hrozně zhoršila, jak řidiči, tak pošťačky.Řidič JEDNOU zavolá a tím to pro něj končí, pošťačka ta už ani nezazvoni a rovnou do schránky hodí nezastizenku. Hrozný! Zlatá ZÁSILKOVNA

  10. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    S doručováním balíků jsem naprosto spokojená. Služba balík do ruky je perfektní a minimálně 3 roky se mi nestalo, že by mi nebyla zásilka včas doručena.

    Klady: Spolehlivé dodání balíku do ruky i na poštu. Rychlost doručení balíku. Příjemní řidiči, jezdí přesně v časech vybraných přes posta online. Super možnosti nastavení doručení na pošta online tak, abych se s balíkem vždy setkala.
    Zápory: Vyšší ceny
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 44 45 46 47 48 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo