Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Objednala jsem si balík do Balíkovny, prtože okolo ní chodím několikrát denně. Byl mě uložen na poště Hábova, s tím, že mnou vybraná Balíkovna je přeplněná, podle informace prodavačky, ale není …
Můj balíček byl označen doručit, neukládat, živá zvířata … Při vyzvednutí na poště, jsem nebyla jediná, kdo měl mít balíček doručen do blízké provozovny, a ten skončil úplně někde jinde.
Příště už tuto službu nevyužiju.
Už více než 2 dny se stav moji objednávky nezměnil. Na zákaznickou podporu jsem se dovolal napotřetí a ještě ke všemu po 7 minutovém vyzvánění. Zpoždění objednávky už má 2 dny
Upřímně, raději si zaplatím o něco víc a nechám si balíček dovést Zásilkovnou…
Vážení, jen musím opět konstatovat to nejlepší na doručovatele České pošty pobočky Pacov. Včera jsem obdržel balík. Byl v pořádku, jako vždy. Doručovatel příjemný, ochotný. Tímto nechápu vedení, a to tím nemyslím vedení pacovske pošty, že si svých zaměstnanců neváží a přichází se změnami, které podle mého nesplňují kladny efekt. Vedení by se mělo konečně zamyslet a neřešit vše jen s opožděním a propouštěním doručovateli. S pozdravem DVORAK
Strašný! Tchán slavil 60 let. Bydlí v Bystřici nad Olší. Odeslal jsem pohled v úterý 13.7. z Ostravy v domnění, že to do pátku dojde (16.7. – 50km). Už když jsem kupoval známku mne zarazilo, že mi nabízí dva druhy známek, pomalejší a rychlejší! To byl první šok. Dřív normálně hodili do vagonu celej pytel s dopisy a přišlo to na místo určení max. za 2 dny. Koupil jsem samozřejmě pomalejší a přišlo to za týden! 50km za týden! Už nikdy poštu, raději pošlu SMS. Zloději!
Dopis odesel z USA pred dvoumi mesici.
Za 10dni byl v Praze – mam vytisnutou celou cestu z USA do Frakfurtu a do Prahy.
Dopis jeste nebyl doruceny. Uz vic nez mesic sedi na Ruzyne.
Jak je to mozne ze prioritni dopis neni dorucen z Prazkeho letiste do Prazskeho uradu za cely mesic? 40+dni?
Dovolat se k nikomu neda.
Doručení dne: 13.7.
Jsem po těžké onkologické operaci. V okamžiku kdy si ošetřuji operační ránu v koupelně v přízemí rodinného domu, (mobilní telefon v 1. patře neslyšíte – mimochodem 1x volání) najednou obrovské bušení pěstmi do dveří. Já sama doma, s rozřezaným břichem….strašně jsme se lekla a zakřičela – co si to kdo dovoluje bušit do dveří pěstmi. A až nyní se ozvalo, tady pošta. Ok, jste po operaci vše vám trvá dlouho, tak jdete pro oblečení, než otevřete. (prostě doručovatel mohl zavolat o něco dříve a já bych se připravila). Otevřu dveře a dostanu přednášku jak se mám k milostivému doručovateli chovat, přičemž on absolutně ignoruje fakt, že se ohlásil bušením pěstí do dveří, čímž mě total vylekal. (mimo jiné toto považuju v civilizované zemi za nenormální),…a že teprve po třískání na dveře mě oznámil, že je pošťák. Po otevření dveří jsem se mu snažila vysvětlit, že jsem pomalá pač jsme po operaci a není mi dobře,..doručovatel nepřestával v přednášce o mém chování s naprostou ignoranci toho, jak neprofesionálně (a to jsem použila slušné slovo „neprofesionálně“) se zachoval on. Protože chování doručovatele bylo agresivní, začala jsem se ho bát a zkrátka nakonec jsem raději odešla a dveře zamkla. Pro balíky dojede muž, ale kde až ta pošta došla, když vy se bojíte – máte strach – z doručovatele?
No z naší strany je to tak, že služby pošty už využívat nebudeme….
Co se neodešle doporučeně, dojde pozdě, nebo vůbec!
Pošta nedoručuje na adresu, do schránky vhazuje pouze oznámení o zásilce. Před pobočku pošty se tvoří fronta min. na 1/2 hodiny, už 30 let!!!
Kontakt s Českou Poštou představuje vždy a bezvýhradně problém.
Po dlouhé době jsem využil služeb státní společnosti a jsem zděšený. 2.7. jsem odeslal z hlavní pošty v Jablonci n. N. doporučené psaní s dodejkou do Prahy, paní u přepážky se mne ptala, zda-li žádám službu express nebo economy. Netušil jsem, že economy za téměř 80,- Kč znamená, že psaní někde budou asi záměrně zdržovat, aby byl důvod prodávat další službu. Po 11 dnech (13.7.) podané psaní stále nedorazilo. Sám jsem státní zaměstnanec, ale takovou službu za státní peníze opravdu nikdo nepotřebuje. Jakým dvourychlostním způsobem pošta asi zásilky přepravuje? Mám si představit dvě hromady, kdy jednu odesílají ihned a druhou až naplní celou dodávku? Nechápu a varuji všechny občany před službou economy. Kdyby mi někdo posílal pohled z Hurgady, tak to určitě pochopím, ale jedno doporučené psaní z Jablonce do Prahy? Následný dotaz na poště a ochota personálu je na výbornou, ale nelze reklamovat mé špatné rozhodnutí správně zvolit službu. Možná by napomohlo informování, že economy ani po týdnu a půl nedorazí k adresátovi, aby se mohl klient lépe rozhodnout, jakou službu České pošty využít a zda-li vůbec…
Řeším s Českou poštou vyplacení dobírky na účet. Nevím proč mi pošta neposlala peníze na účet, tak jsem reklamoval, ale reklamace on-line byla ukončena s tím, že si mám dojít na pobočku ČP s originál podacím lístkem. Sdělil jsem paní, že lístek nemohu najít a přesto mi napsala v mejlu, že si mám dojít na poštu s lístkem a ukončila on-line reklamaci. Potvrdili mi (co už dávno vím), že balík byl doručený, pošta má peníze, ale bez podacího lístku mi nic nevyplatí. Mám kontakt na osobu, která to vyzvedla i zaplatila a potvrdí i komu dobírka náleží, ale to poštu nezajímá. Jen chce podací lístek. Protože jen podle podacího lístku prý mohou ověřit, zda to jsem já komu peníze náleží. Tak pozor na podací lístky. Pro mne ponaučení, že Českou poštu už nikdy.