Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Bohužel dodání balíčků je katastrofální. V případě balíku domů, prostě nedorazí nikdy a člověk musí na poštu i když byl celý den doma a čekal na balíček. Nemluvě o tom že si dopravu domů zaplatil. Pokud zaplacenou službu nejsou schopni dodržet, pak by měla být zdarma.
V mnoha případech ani nepřijde informace že balík na poště je.
Pokud je možnost, volím jiného dodavatele a vždy bez problému.
Jedním slovem Hrůza!Poštu budu využívat už jen v nejhorším případě. Dlouhá doba odeslání, ceny otřesné a slečny na některých pobočkách nepříjemné a neochotné!!!
Česká pošta je potřebný podnik, to je bez diskuse, ale to rozvážení balíčků je zkrátka velká slabina, spíš nechuť s tim něco udělat…..Já dost objednávám zboží po netu a když mám na výběr, tak nikdy ne ČP, protože to je jen zaděláno na komplikace při doručení a spousty hodin v očekávání…..Zkrátka vše probíhá jako u ostatních dopravců, až na to samé doručení, kdy také ráno dostanu výzvu, že bude balíček dodán…..tím to zkrátka končí, následuje cinknutí na domovní zvonek, nebo ani to a jen najdu výzvu ve schránce, že si mám pro balíček doklusat na poštu…..nebo několik minut před dodánim přijde SMS zpráva, že doručovatel jede, to je ten okamžik, kdy se zprávu nepodaří vždy zachytit, bože, proč ten pošták už rovnou nezavolá, byla by to přece jistota, že dotyčný je doma a nepřeslechl tu smsku……takto to maji zkrátka všichni přepravci zásilek, mimo České pošty, proč se tato tomu tak brání, když je to u všech ostatních naprostá samozřejmost….tak tady zase trávím hodiny s mobilem v ruce, abych tu smsku nepřeslechl……
Balíkovna chce dalších 10 Kč za každý balíček. Nepřišla ani SMS, pouze email. Už nikdy. Strakonice
Za mě ani jedna hvězda! Česká pošta je fakt hnus.. Objednávala jsem si balík (s představou, že mi ho doručí) a ono nic.. Po týdnu jsem jsem se koukla do sledování zásilek, řekla jsem si fajn asi to vázne v dopravě, tak ještě počkám.. Díky bohu, že zásilky z ciziny se odesílají až za 3 týdny.. Tak naštěstí jsem měla poslední den, kdy jsem si mohla vyzvednout balík.. Jenže nedostala jsem ani jednu výzvu a to mám napsaný zvonek i schránku a ještě ke všemu mi ten balík dali uložit úplně jinde než vlastně bydlím! A když jsem teda přišla na pobočku, tak jsem řekla, že tu mám balík a nemám výzvu, že jsem ani jednu nedostala, paní mi řekla, že tam má napsáno, že jsem ji dostala, že jsem ji omylem musela vyhodit, že to není možné, jejich chování a to všechno! Raději si připlatím i 1.000 Kč za jiného dopravce, ale Českou poštu už vážně ne! Arogantní, na****ý, že musejí makat nebo co a ještě ke všemu líné jako veš (i když, i ta veš je pracovitá)!! Už nikdy víc.
Dva příklady z mnoha :1. poslán balík do ruky, přišla SMS budeme doručovat.., beru dovolenou a čekám. Odpoledne volám řidiči, že stále čekám. Odpovídá, že nestíhá. Večer SMS vyzvedněte si balík na poště Den dovolené v tahu a balík do ruky na poště.
2. Zaslána platební karta s PINEM do vlastních rukou. Ve schránce v paneláku vhozená obálka bez jakéhokoliv upozornění. Volám na poštu, že obálka do vlastních rukou byla ve schránce a odpověď, že to není možné. Pokud pošty zavřou ubyde jen starostí a rozčilování lidem.
Pošta Hořesedly
Dlouhodobé problémy s doručováním pošty v Olomouci. Periodika nechodí, dovolat se není možné.
0* ano! Oteviraci doba… normalne pracujici clovek nema absolutne sanci se v oteviraci dobu dostavit…! abych si bral dovolenou na navstevu posty tak to fakt ne. Platebni prikaz stoji 66kc a doba prevodu trva 5dni… nvm jestli se smat nebo brecet… fakt bananystan tady…
Něco otřesného…. jak na pobočkách, kterým se už vyhýbám a využívám všude, kde to jde jiné dopravce, tak doručování balíků. Z Německa i když byl podán v sobotu trvalo doručení na pobočku v Brne jeden pracovní den, ale pak čekám již několik dni, kdy dojede vzdálenost asi 1 km. Není možné si vyzvednout, protože nevíte, kde balík je, na tel číslo, jediné, které je uvedeno v systému se nejste schopni dovolat a to volám nejméně 50 x za den.Na emaily nereaguji . Jeden z balíků, které byly poslány společně jeden doručili u druhého je v systému zapsáno příjemce nebyl zastižen… Něco opravdu otřesného a nemyslitelného, nejhorší je ten totalní nezájem a nemožnost si cokoliv o balíku zjistit. Nechápu, když u všech ostatních dopravců jde vše jak má jít, vite kdy baliky dojedou, můžete se domluvit s konkrétním řidičem atd.