Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    My máme štěstí na nejlepší pošťáky, co vozí balíky.
    Opravdu existují a oba pracují na naší poště.

    P.S. zaměstnanec pošty nejsem?

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Reply
    Samuel Knushi 7.6.2021 v 10:00

    Příšerné jednání se zákazníky. Všichni neschopní teda alespoň v Olomouci. Všechny zásilky mě nezastihnou ale na podruhé se to vždy povede. Už řeším velmi dlouho. Využijte konkurenci pokud je to možné.

  3. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Mam prima zkusenost se zasilanim baliku do Polska. Cesta z Prahy do Wroclawi cca 4 hodiny autem. Dorucovani baliku i s priplatkem za prioritu a nasledne s reklamaci 38 dni! Gratuluji postam v EU za uzasne vykony. Kde muj balik pravidelne bloudi se udajne nevi. :-)

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Absolutně neschopny podnik. Furt průser, nedorucene balíky, účtování za zastaveni balíčku který sami pozastavili.

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Na webových stránkách je uvedeno, že doručují i o víkendu! Lež, zásilka o víkendu není přepravovaná a je k vyzvednutí až v pondělí … Klamavé jednaní se zákazníkem!

    Klady: Nic
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Depo je totalně na pr* bydlíme na vesnici a pošta si sem chodí jak se jí zachce jednou tak jednou tak když už konečně má přijít pošta a člověk čeká na dopis složenku cokoliv žensky se vykecávaj u jedné ženský a přijedou třeba až kolem 18h samodřejmě nepříjde to co má když už konečně se tam dovolám jedna mi řekne ano máte to tady zítra bude doručeno druhý den nic, volám znova ano máte to tady zítra bude doručenu volam a nic zařvu na ně že si pro ní přijedu a oni chtěj podací číslo jako vážně mám toho plné zuby takhle je to každej měsíc depo hradec králové je totalně nespolehlivé zrušit a bude klid tohle mi nervy neberou ještě tam jsou takové fů**e až hrůza opětovně čekám na složenku která byla odeslána 12.5. 2021 poctivje jsem čekala do pátku tedy do dneška a nic bohužel udaje mi nikdo neřekne jelikoš už nikdo nikde není a opětovně volám už od středy a zas bude vám doručena když sem se konečne po 2h dovolala ženská mi řekla že si mám volat s podacím číslem mám toho plné zuby.

  7. 1.5
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    10

    Oproti PPL či jiným alternativám opravdu špatný dodavatel. Aplikace/celý systém poskytující info o zásilce stojí za prd. Dnes mi prý měla být dodána zásilka, nebyl jsem kontaktován a nyní nemám tušení kde se nachází.

    Klady: poměrně rychlé doručení
    Zápory: jednaní se zákazníkem stav zásilky informace o zásilce
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Dobrý den.
    Přijdu na poštu. Vyzvednu si číslo a čekám. Ve stoje, protože na židle Česká Pošta asi nemá. Konečně se dočkám. Jdu k přepážce, když se ta ženská za přepážkou konečně uráčí mě obsloužit, zeptá se mě „co chcete“. Překousnu hrdost a požádám ji o zaslání balíku. Dostane se mi školení, co všechno musím vyplnit, ocenit a popsat. Vše mám vyplněné předem. To babu za přepážkou evidentně rozzuří, takže mi alespoň vynadá, proč jdu podat balík pět minut před zavírací dobou. Podám balík a čekám. Za tři dny dojde balík adresátovi, rozšlápnutý nějakým ho****m z překládací pošty. Reklamace? Reklamaci musí podat adresát. Usilovně prosím adresáta, aby šel reklamovat balík (online to nelze. Pošta má počítače na jiné věci). Adresát jde reklamovat balík a stojí u přepážky (třetí v pořadí, jak si ho ty ženský za přepážkami předávají), a čeká až ženská za přepážkou vyplní prapodivné interní formuláře. „Podepište to zde, zde a zde.“ Zákazník se po přečtení formulářů, (co si to ten pa*****t dovoluje) dozvídá, že se vzdává náhrady za reklamovaný balík. Adresát odchází a kulhá, protože prostál u přepážek 45 minut. Co se stane s náhradou za zničený balík je ve hvězdách. Vše je v rukou ženský, která má evidentně v popisu práce být co nejvíce nepříjemná. Vždyť peníze jí z rozhodnutí vlády poskytne ten bl****k, který místo, aby vydělával peníze a platil daně, postává na České Poště.

  9. 1.5
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    20

    Při přechodu doporučeného dopisu ze zahraničí do přepravy někdo zpackal mé jméno a zapomněl na první písmeno příjmení (sama paní na pobočce přiznala, že je to chyba pošty a ne odesílatele). Po předložení občanky mi odmítli zásilku vydat, přestože si paní byla jistá, že se jedná o správného člověka. Takže moje křehké CD, na které jsem čekala měsíc, míří zpátky do Japonska, kde ho znovu odešlou a snad už to Česká pošta za 2 měsíce napíše správně. Další věc je, že doručovatel/ka se dopis ani nesnažil/a předat. Vhodil/a lístek do schránky a ani nezazvonil/a. Od října jsem každý den doma a není možné, abych neslyšela zvonek. Kdyby pán/paní obětovali 2 minuty svého času, nic z toho by se nemuselo stát.

    Zápory: - zásilku se ani nesnaží doručit - s prominutím bordel v organizaci - někdo neumí opisovat, takové obrovské Š na začátku mi nepřipadá moc přehlédnutelné
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
    • Update: Na zásilce bylo změněno jméno a byla uložena ve skladu celního úřadu. Tam leží už 14 dní, což jsem nevěděla, protože se nikdo neobtěžoval mě informovat, co se s ní stalo. Na mou vlastní iniciativu jsem zjistila, že čekají na dodání dokladů k celnímu řízení, pro které mi zbývají 2 dny. O tom mi samozřejmě také nikdo nenapsal. Takže děkuji České poště za aktivní spolupráci, kdy nejsou ani schopni napsat email: Balík máš na celnici, pošli papíry.

  10. Nejhorší dopravce.

1 48 49 50 51 52 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo