Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Z pošty 19800 řádně odeslán 26.4. doporučený dopis s tím, ze bude určitě dodán adresátovi na 16400 následující den. Dopis nedoručen, dodán na pobočku 16099, kde bylo sděleno, ze tam dopis neleží a že podle záznamu Česke pošty byl doručen 27.4. Na webu v sekci „Sledování zásilek“ skutečně mají záznam, že byl doporučený dopis dodán. Takže komu byl dodán?
Absolutní arogance!!! Každý den zpráva nebo i telefonát že doručí zásilku a prostě se na to vy…..!!! Že by někdo zavolal a omluvil se? Cha cha?! Banda budiž k ničemu. A když se po dvou hodinách člověk sám dovolání, tak se dozví…smůla, tak zase zítra nashledanou ty k…. fakt síla tento státní podnik.
Jedna velká katastrofa, nic nefunguje, neustále sa na něco vymlouvají. Již nevyužívam, konkurence je omnoho spolehlivejší
Pošta se opakovaně ani neobtěžuje upozorňovat na upozorneni zasilky. Natož vůbec doručovat. Stává se že zásilka se vrací odesílateli po vypršení lhuty pro uskladnění. Balkánské podmínky na kterých Česká pošta funguje je možné vyléčit jen silnou konkurencí soukromých doručovacích služeb.
To, co projde české poště, je neuvěřitelné a pravidla nastavená naprosto špatně. Min.rok jsme objednávali zboží ze zahraničí( boty), nic nepřišlo a proto jsem mnohokrát psala email firmě, která mi poté zaslala sken sledovače zásilek s tím, že zboží mi bylo dodáno v konkrétní den. Já jsem však zboží neobdržela. Chtěla jsem tedy řešit reklamaci, ale na poště mi řekli, že už je to měsíc a už si to nepamatuje doručovatelka, že zboží bylo ,,obyčejná zásilka“, tudíž není třeba podepsat doklad o převzetí a reklamovat může jen odesílatel. Bohužel jsem neměla čas to loni řešit, ale jak jsem mohla obdržet zboží, když mi z pošty v den doručení nikdo nevolal? Vedoucí z pošty tvrdila, že to mohli dát do schránky, ale otázkou je, do jaké schránky dají krabici s botami?? Do té naší určitě ne. Všechno špatně, někdo z rozvozu si nechal boty za 900Kč a člověk se nedomůže vůbec ničeho! Jak je tohle vůbec možné? A kdo těžce inteligentní vymyslel to, že zboží může reklamovat jen odesílatel? Peníze od adresáta mu přijdou, zboží odeslal, tak co by se tím dále zaobíral.
Služby pošty – jedna velká katastrofa.
Všechno špatně
bída a utrpení !!! hlemýžđ by to doručil rychleji !!
Ztratit 3 balíčky během jednoho týdne a strčit hlavu do písku místo komunikace, to chce fakt koule :( Balíčky po provolání půlky republiky objevily v Olomouci, Brně a Klatovech. Takže vlastně kousek od severních Čech, kam balíky směřovaly. Na depech byli lidé naštěstí rozumní, ale oficiální komunikační kanály jsou spíš a****… Nereagují, linka s čekačkou 45min+ a následná neochota vůbec něco řešit, protože prý co je mi jako do toho, kudy ten balík cestuje, že u dané služby není garance doby doručení… Ale omluva, že křehká a velice drahá věc cestuje přes x dep na druhé straně republiky, to ne…
Objednal jsem dodavku na konkrétní pobočku balíkovny, ale z „provozních důvodů“ jsem musel jet vyzvednout na poštu.