Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Velmi nevhodné chování zaměstnance se zákazníkem.

  2. Reply
    Jozef Goralik 14.4.2021 v 17:04
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Totálně neschopný dopravce zásilek.

    Klady: Pokrytí měst a regionů.
    Zápory: Absolutní a nefunkční systém SMS a ČP webových stránek ohledně doručování zásilek v Praze 6. Avíza o aktuálním doručení nejsou pravdivé. Několikanásobně avizované doručení nejsou pravdivé. Omluvy, výmluvy nebo důvody jsou stále stejné a nepravdivé. ČP Praha 6 prostě není schopna cokoliv zlepšit nebo vyřešit. Nechápu jak tento státní podnik ještě vůbec existuje anebo je to specifický problém Prahy 6?
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Přes 20 minut čekáte než vám někdo zvedne telefon a stejně se nedočkáte.

  4. čekám již 12 dnů na balík který jsem potřeboval před 7 dny zvolil jsem českou poštu jelikož jsem si myslel že mezinárodní jako je česká pošta by mohla být nejrychlejší bohužel opak je pravdou

  5. Reply
    Václav Procházka 12.4.2021 v 8:42
    2
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    60

    Podána žádost o opětovné doručení zásilky v úterý a dnes je nový týden, pondělí, a stále se nic neděje .. doba mezi výstupem z pošty 120 a dodáním klidně i měsíc, případně zásilka zmizí, prostě tragédie. Doručovatelky a pracovníci za přepážkami jsou v tom nevinně, chybu vidím v managementu a organizaci tohoto molocha.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Nikdy viac. Vidíte balík pred vami, ale nedajú vám ho, lebo vám ONI neposlali kód na prevzatie. Keď sa snažíte dovolať na centrálu tak aj keď čakáte na linke 45min 3dni po sebe, nik vám nezvedne. Po napísaní e-mailu vám ani po 2 týždňoch neodpíšu, čo je už vlastne aj jedno, lebo balík je už tatam. NIKDY VIAC.

  7. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    20.11.2020 jsem odesílal balík EMS do Číny, balík nebyl doručen a je mi vracen. Dnes 7.4.2021 stále balík nemám a nikdo mi není schopný říct kde balík je (tolik ke sledování zásilky). Zásilku jsem reklamoval, ale na vyřízení reklamace mají 3 měsíce! Neuvěřitelně špatná a drahá služba, absolutně nedoporučuji.

    Klady: nejsou
    Zápory: totálně nefunkční dopravce
    Přínosný(0) Nepomohl(1)You have already voted this
  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Otresne sluzby.Nedorucuje balicky nechava rovnou jen listek.Za doporuceny dopis jedna A4 uctuje 54kc, zlodejna.
    Ceskou postu vyuzivam temer nula, nastesti!

    Klady: Zadne nevidim.
    Zápory: Otresna instituce.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Reply
    Marie Balajková 1.4.2021 v 14:06
    1.5
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    0

    První balíček mi vůbec nedoručili ani na mě nezvolili a nezkoušeli vůbec kontaktovat. Dnes když doručovali další balíček mně a zvlášť i moji mamce a jeden z toho na dobírku, řekla jsem, že si vyzvednu jen jeden a ten další ať nechá na poště a paní na mě hned spustila arogantně, že ,,aha, tak to je dobrý no”,když jsem si pro to přišla, byla úplně nepříjemná a řekla mi, ať mi je jasný, že za další takový doručení si zaplatím a ze nechápe, proč nemuzu vzit aji to další, přitom ji do toho nic není. Absolutně nechápu a asi nikdy ani nepochopím, proč lidi, kteří musi denne komunikovat s jinými lidmi, pracuji na ceske poste. Už nikdy víc nic přes ně objednavat nebudu, opakovaně s nimi mám jen problémy a ta komunikace je odporná..

    Zápory: Doručení Komunikace
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Prioritní D+1 doporučený dopis šel na místo určení 11 dní. Obyčejný tzv. ekonomický dopis odeslaný ve stejný den z Prahy do Stříbra šel 6 týdnů, do Kaniček 5 týdnů. To jsou draze zaplacené služby k ničemu. :-(((
    Na bezplatné lince posty jsem se po 25 minutách čekání dozvěděla, že u Prioritní zásilky negarantují dodání následující až další pracovní den, ale že to tak zpravidla je. Na to, že jde dopis více jak měsíc odpověď neměli. Je to žalostné.

    Klady: momentálně nenacházím nic dobrého
    Zápory: viz. v komentáři
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 50 51 52 53 54 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo