Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Velmi nevhodné chování zaměstnance se zákazníkem.
Totálně neschopný dopravce zásilek.
Přes 20 minut čekáte než vám někdo zvedne telefon a stejně se nedočkáte.
čekám již 12 dnů na balík který jsem potřeboval před 7 dny zvolil jsem českou poštu jelikož jsem si myslel že mezinárodní jako je česká pošta by mohla být nejrychlejší bohužel opak je pravdou
Podána žádost o opětovné doručení zásilky v úterý a dnes je nový týden, pondělí, a stále se nic neděje .. doba mezi výstupem z pošty 120 a dodáním klidně i měsíc, případně zásilka zmizí, prostě tragédie. Doručovatelky a pracovníci za přepážkami jsou v tom nevinně, chybu vidím v managementu a organizaci tohoto molocha.
Nikdy viac. Vidíte balík pred vami, ale nedajú vám ho, lebo vám ONI neposlali kód na prevzatie. Keď sa snažíte dovolať na centrálu tak aj keď čakáte na linke 45min 3dni po sebe, nik vám nezvedne. Po napísaní e-mailu vám ani po 2 týždňoch neodpíšu, čo je už vlastne aj jedno, lebo balík je už tatam. NIKDY VIAC.
20.11.2020 jsem odesílal balík EMS do Číny, balík nebyl doručen a je mi vracen. Dnes 7.4.2021 stále balík nemám a nikdo mi není schopný říct kde balík je (tolik ke sledování zásilky). Zásilku jsem reklamoval, ale na vyřízení reklamace mají 3 měsíce! Neuvěřitelně špatná a drahá služba, absolutně nedoporučuji.
Otresne sluzby.Nedorucuje balicky nechava rovnou jen listek.Za doporuceny dopis jedna A4 uctuje 54kc, zlodejna.
Ceskou postu vyuzivam temer nula, nastesti!
První balíček mi vůbec nedoručili ani na mě nezvolili a nezkoušeli vůbec kontaktovat. Dnes když doručovali další balíček mně a zvlášť i moji mamce a jeden z toho na dobírku, řekla jsem, že si vyzvednu jen jeden a ten další ať nechá na poště a paní na mě hned spustila arogantně, že ,,aha, tak to je dobrý no”,když jsem si pro to přišla, byla úplně nepříjemná a řekla mi, ať mi je jasný, že za další takový doručení si zaplatím a ze nechápe, proč nemuzu vzit aji to další, přitom ji do toho nic není. Absolutně nechápu a asi nikdy ani nepochopím, proč lidi, kteří musi denne komunikovat s jinými lidmi, pracuji na ceske poste. Už nikdy víc nic přes ně objednavat nebudu, opakovaně s nimi mám jen problémy a ta komunikace je odporná..
Prioritní D+1 doporučený dopis šel na místo určení 11 dní. Obyčejný tzv. ekonomický dopis odeslaný ve stejný den z Prahy do Stříbra šel 6 týdnů, do Kaniček 5 týdnů. To jsou draze zaplacené služby k ničemu. :-(((
Na bezplatné lince posty jsem se po 25 minutách čekání dozvěděla, že u Prioritní zásilky negarantují dodání následující až další pracovní den, ale že to tak zpravidla je. Na to, že jde dopis více jak měsíc odpověď neměli. Je to žalostné.