Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Pochopim, ze je pošta zahlcena, nepochopím proč v takovém případě stále přijímají objednávky, když nejsou schopni doručit balik, do týdne od objednání.. sms poslou ze balik převzali, ale ze by poslali další sms, ze nestíhají a bude balik doručen později, to ne. Kdybych to věděla, objednam přes zasilkovnu.
S těmi problém nikdy není. Nevím jestli zásilka někde 5 dni neleží, jestli na ni nezapomněli, nebo ji neztratili..
nezlobte se ale nedoporučuji vás a už nikdy nebudu využívat vaše služby, pokud budu mít na výběr.
Pošta, ač deklaruje při včasném podání zásilky doručení do druhého dne samozřejmě nic nedoručila. Dle obhcodníka podal v pondělí zásilku do přepravy, včera a ani dnes pošta nic nedoručila. Takže ani za 2 dny nesplnila, co slibuje. Vysvětlení, omluva žádná. Za službu si nechají zaplatit, ale poté nic nepslní.
Dlouholetá spokojenost :)
Zjevně ví, že jsme v 21: století a době digitálních technologií :)
2 balíčky ze zahraničí ztraceny, poslední informace je, že je převzala Česká pošta, ale ta nemá ani potuchy o tom, že by takový balíček existoval, natož aby věděli, kde se nachází, až po kontaktování odesílatele a potvrzení ze strany zahraniční pošty teda přiznají, že balíček převzali, ale že se vlastně neví, kde je. 3. balíček je zatím někde v éteru.
Balíčky, co už dorazí dorazí i s měsíčním anebo dvouměsíčním zpožděním – prostě si to tak někde leží na poště, když se snažíte zjistit, kde to je (protože si pro to stejně budete muset dojít sami – a ano, když si odchytíte pošťáka, co roznáší ty letáčky o nezastižení a chcete po něm zásilku, tak se akorát dozvíte, že zásilku/dopis nemá a že jen roznáší… to raději úplně bez komentáře) tak nikdo neví, balík je někde na poště tam či onam, když se konečně dovoláte (teda jestli se dovoláte) tak o balíčku nic neví.
Poslední dobou spíš Český bordel než pošta.
Balíček je už týden na podací poště. To snad nemyslíte vážně?
Dobrý den,
bohužel Vám píši opět stížnost na Vaši řidičku a dopravu paní Tesařovou!!
Ve čtvrtek to jest 11.3.2021 v 8.15hod jsem od Vás obrdežela sms,že mě dnes dovezete balík s kontaktem na řidiče,tudíž jsem ihned volala jelikož nebývám doma přes poledne doma.Každý den dojíždím na ozařování na Žluták,tak jsem aspon ze šlusnosti chtěla ušetřit cestu sem.
Bohužel když jsem volala tak to vzala paní Tesřová,aniž bych mohla vůbec něco říct hned na mě řvala,že jí není dobře,že vůbec ještě nevyjela a vůbec,že neví jestli dnes pojed atd……A řekla,že balík mě hodí na poštu zpět!
A já jsem jí řekla,že néééé v žádným případě,že si radši přes Vaše stránky zařídím večerní doručení,což jsem udělala.V pátek jsem se mezi 18.00hod a 21.00hod nehla ani na krok a balík nedorazil!!!!!opět!Byli tam objednané věci,které budu potřebovat dnes do nemocnice tudíž už o balík nemám zájem.
Samozřejmně budu informovat obchody,z kterých mě posílají nabídky,že už vše odmítám pokud nezmění dopravce.Chtěli jsme si s manželem otevřít u Vás účet,ale tak jste se Nám s tou dopravou z ošklivily,že tedy ani náhodou!!!!!!
Jedná se o balík DR3637547972F
Gabriela Bednářová
Jírova 17
Brno 62800
Děkuji za pochpení s pozdravem Gabriela Bednářová
Nechápu proč je jen u Vás problém s domluvou nikde jinde néééé!
A doufám že paní Tesařovou nějak potrestáte!!!!Už konečně,je již po několikáté!!!
Děkuji Bednářová Gabriela
ceska posta nedorucuje, a ani se nesnazi kontaktovat pro doruceni (treba cez mobil)
v pripade stejneho zazitku pridejte se do fb skupiny (https://www.facebook.com/groups/527760691534568), spolecne je donutime delat jejich praci poradne.
Toto vydejni misto NEDOPORUCUJI!
Praha 8 SAZKA Trafika Tereza, Sokolovska 92/74.
Pani na vydejnim miste je velmi protivna a mela zavreno jiz pred koncem oteviraci doby.
Poprvé v životě jsem poslala balík.
Ve čtvrtek podaný z Děčína do České Lípy!!! Nedoručen ani v pondělí!!! Ostuda České Pošty !!!!!!! Nikdy více nevyužijí jejich služeb!!!!! Příště dovezu sama!!! Za ty peníze, které za doručení chcete a stejně nedovezete, je mi smutno!!! Ponaučení pro příště!!!!
Jsem doma a čekám, kdy přijde sms s datem a časem kdy přijde objednávka…. V 19:00 mi přijde sms, že jsem nebyla zastižená na adrese, že si balíček mám vyzvednou na poště… What?? Já si platila dopravu k baráku….. Ok aspoň se projdu…… Další balíček na cestě týden nic ?…. Tak mají hodně zásilek ok…. Druhý týden nic… Podívám se kde je problém.. Jestli odesílatel?? Ten je v pořádku.. Tak problém s dopravou??.. Podívám se do aplikace Č. P. a u balíčku je napsáno, že jsem nebyla zastižena na adrese… What?? Žádný zmeškaný hovor a ani sms s kódem pro vyzvednutí??
Dopravu přes Č. P. už nehodlám využívat… Raději si využiji dopravu, která je spolehlivá.!
PS: proč si člověk zatraceně platí dopravu k baráku, kdyz to nejsou schopni dovést na adresu, která je na balíčku… ? Nemají tuto variantu vůbec nabízet!!