Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Velmi pomalé doručení pošty.
V posledním týdnu jsem si nechala poslat přes Českou poštu dva různé balíčky. Oba dva dorazily bez problémů hned další den v čas avizovaný ve zprávách. U druhého balíčku mi pošťák dokonce i zavolal, že přijede.
V minulosti jsem neměla s Českou poštou dobré zkušenosti. Balíček šel na špatnou adresu nebo jsem na něj čekala i tři dny. Teď jsem ovšem velmi mile překvapena.
Ve čtvrtek odpoledne sms ,že budou v pátek doručovat balík. V pátek ráno sms ,že budou doručovat balík CELÝ den .V 16 00 sms ,že balík nedoručí a neví kdy jej doručí. Telefon doručovatel celý den nezvedá.
Dobrý den.Čimelice/Mirovice úžasné doručovatelky České pošty. Bohužel dnešní zkušenost s paní na výdejném místě balíkovny v Čimelicích -katastrofa. Na balíčku byla nálepka, platit na dobírku. Na email mi přišla výzva k vyzvednutí balíčku s možností uhradit online, tak jsem i učinila. Pani nebyla ochotna se do systému ani podívat, údajně, co je psáno to je dáno…. byla hrubá a vyhodila mně z pobočky.
Dnes opět skvělá komunikace a balíček doručen přesně v domluvený čas…Kluci co jezdí Plzeň-Bory jsou skvělý a příjemný… Děkuji pánové
Jsem s českou poštou velmi spokojen když objednávám balíky z emp tak mi to příjde v nejlepším stavu nikdy se mi nestalo že by to přišlo rozbité. JSEM VELMI SPOKOJEN
Nejhorší dopravce vůbec co může být objednal jsem si v jeden den asi 5 věci z toho 3 byli pořízeny v obchodě na internetu v cca 5 hodin poté jsem doobjednal další 2 věci asi po hodině. Ty věci které jsem objednal po té hodině mi přišli před zásilkovnu asi do 2 dnů ale ty 3 věci které jsem objednal předtím na ně čekám už asi 5 den. Nechápu proč posíláte z Ostravy zásilku do Třince a pak teprve do Zlína to je nepochopitelné snad to pošlu z Ostravy rovnou do Zlína dávám vám poslední den na to aby to došlo pak už se na vás vykašlu a nic si přebírat nebudu. A to nemluvím o balikovne kterou má taky pošta a tě to trvá úplně stejně jako poště nejhorší doručoval vůbec.
Ceska posta je naprosto zbytecna a zastarala instutuce dotovana statem. Sluzbama ktere poskytuje – co se tyce kvality nebo rozsahu by se totiz mela problem uzivit. Proto nic nemusi resit a o nic se starat a vi ze se o ne stat postara. Vzdy kdyz muzu u zasilek voli soukromeho prepravce a je to bez problemu. U ceske posty vzdy problemy a pro zasilku si nakonec musim stejne na postu. Pobocky a sluzby se bohuzel za 3o let nezmenily – je to jako cestovani v case
Česká Pošta ??
nejenže na přepážkách jsou ,, velmi ochotné “ paní , tak ještě si připlácíte za služby které ve výsledku ani nedodrží. ,,Však na co vozit zásilku, hodíme ji rovnou na poštu , však lidi za to platí jen 100 navic ne ? tak at se projdou “
Česká pošta u mě naprosto skončila, po expres dodání zásilky za 250 kč která nebyla doručena a ani nebyl doručený lístek do schránky , přitom v domě byly 3 lidi kteří neslyšeli nikoho zvonit , fakt super ! raději byste se na to měli vykašlat na takovou práci.
Poslala jsem draze balík do Německa. Formou EMS měl dorazit druhý den. Po týdnu nic. Tisíc dvě stě korun vyhozených pro nic za nic. Česká pošta nikdy více.