Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

795 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Dobrý den , dnes 5.2. v 13 30jsem přebírala zásilku PPL v poštovní schránce nic nebylo !
    V 17 hodin výzva k vyzvednutí zásilky na poště s nevyhovující provozní dobou !!! Datum na dokladu 1/2 21 tedy pondělí.
    Jako vždy nespokojenost.

  2. Opět nedoručili balík kam jsem si zvolila a uložili do města. Kdybych si chtěla zaplatim si službu uložení na poštu!!! Ne nejblíž mého domu!! Kdo mi zaplatí ten čas a cestu na hl. Poštu? Nikdo! Nedoporučuji tuhle službu!!!!

  3. Jsem v šoku. Zaslání lehoučkých karbonových holí na běžky o délce 140 cm stojí obyčejně 335,-. Pošta není schopná na obyč. balík vystavit potvrzení s číslem balíku, aby ho mohl zákazník sledovat. Fakt se dějí tragické změny a o zaměstnancích na přepážkách ani nemluvím.

  4. Doporučené psaní, PRIORITNÍ, odeslané 21.1.2021 bylo doručeno adresátovi dne 27.1.2021. :(((

    2. 2. odpověď České pošty „Oznámení o výsledku reklamace“:

    „U doporučeného psaní v prioritním režimu je zásilka doručena zpravidla
    následující den po dni podání, avšak toto není garantováno.“

    Rada pro zákazníky České pošty:
    nenechte se okrást a neplaťte prioritní doručení, je to zbytečné.

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    U mně byl dvakrát balík ukradený, a nikdy ne doručeny, proto stouto firmou nechcy nic mít

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 2
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    40

    Nemám s poštou dlouhodobě nejlepší zkušenosti,ale poslední dodávka mi donutila napsat tento komentář.Balík přišel poškozený,částečně otevřený,část obalu chyběla,obal byl na několika místech proražený.Je až neuvěřitelné,že obsah byl nepoškozen a úplný.

    Klady: upozornění na dodávku sms,mail
    Zápory: stav dodávky.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Nedodání balíku do ruky, výmluvy dopravce. DEPO 72 – Ostrava – katastrofa!!! Balík do ruky nemám ani po 10 dnech a další zásilka je tam 7 dní. Není to poprvé. Na telefonáty a stížnosti nikdo nereaguje. čtete je vůbec? Je nějaká snaha o nápravu? Ten binec je tam již několik let!!!!!!

  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    ČP nedoručuje zásilky a jenom posílá SMS, že se zásilku nepodařilo doručit i přesto, že zákazník byl celý den na doručovací adrese, a ať si ji zákazník vyzvedne na poště. Katastrofální služba.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Ostuda státního podniku! Občané pokud si mohou vybrat doručovatele, tak doufají, že bude možnost volby a ČP vzít nemusí..Díky jednání, rychlosti doručení, při uhrazení balíku do ruky se ani neobtěžují zazvonit, i když dona celý den jeden je a rovnou hodí i 20kg balík na poštu, Většinou chybí i lístek ve schránce a jeden se až sám musí dopátrat, nemožnost se vůbec dovolat a když už po 20minutách čekání ano, tak problém s DEPY stejně neřeší . Dokonce uhrazenou zásilku předají na přepážce jinému člověku a moje končí v jiných rukou ,při stížnosti se ombucman jen omluví ,ale vše pokračuje v tomto dechu nadále vesele stejně. Katastrofa tento podnik!

  10. Co chcete, nejen pomalý, ale ještě balíky chodí natržený – asi pošťáky zajímá co si kdo posílá, 3 dny zpět odeslány balíčky. Dnes dorazil pouze jeden a druhý s penězi a drobnostmi vůbec, nic kladného si nezasloužíte zloději zlodějský.

1 53 54 55 56 57 74

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo