Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

795 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 2.5
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    20

    Jede jede poštovský panáček, jede jede poštovský pán, je to jen poslíček, zdrží Vám balíček, chová chová se jako pán. Balíček rozbije, mě z toho omyje, adresát je pro něj jen kmán.

    Klady: Že si vůbec mohu dovolit něco někam poslat.
    Zápory: Že poslání něčeho možná špatně dopadne.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Česká pošta je nejhorší služba v naší Zemi! 26.12.2020 jim byla podle odesílatele předána moje zásilka z Číny. Dnes je 18.1.2021 a stále nemám o zásilce od České Pošty žádné info, na emaily nereagují a dovolat se na zákaznickou linku nelze! Nezbývá mi nic jiného nežli si myslet že předem zaplacenou zásilku někdo ukradl a tudíž na ně vznesu trestní oznámení z krádeže!

  3. Již od 30.12.2020 čekám na zásilku přes Balikovnu, převzato, je na cestě….

  4. Reply
    Matúš Horváth 12.1.2021 v 20:20
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Priateľka si objednala balík do rúk (15 Kg), za čo si samozrejme priplatila. Celý deň boli doma dvaja ľudia, následne sme si našli papier „nezastižen“. Osobne som mal možnosť vyzdvihnúť balík až štyri dni po doručení, snáď sa ona nebude trepať s tou váhou cez celé Brno.

    Po skontaktovaní pošty, čo sa stalo, prečo nám balík nedoručili, odpoveď citujem: „Ani jsme se nepokusili.“

    Odvolali sa na nejak bod 9, vraj veľa zásielok, fajn, ale možno nejaké peniaze naspäť za zaplatenú službu? Zabudnite.

    Česká pošta je odpad už 5 rokov, čo tu žijem a skončili sme s ňou ja, moje okolie už dávno predomnou.

    Klady: Absolútne žiadne, akurát pani pri výdajnom okienku bola slušná, podľa jej pohľadu súdim, že som nebol prvý, kto tam prišiel s nedoručeným balíkom, ale asi prvý, čo prišiel s kľudom.
    Zápory: Od komunikácie, doby dodania až po sledovanie zásielky.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Reply
    Sandra Gellrichová 6.1.2021 v 11:21

    Dobrý den,
    ráda bych u Vás reklamovala zásilku: DR0421262820C. 
    6.1 v 10:52 mi přišel email a sms zpráva o tom, že mi dnes budete doručovat balík. (čas nebyl uveden)10:57 mi volal kurýr, že je na místě. Přijde Vám v pořádku informovat zákazníka 5 minut předem? Podotýkám, že Vaše služby nepatří mezí nejlevnější. Ovšem patří mezi velmi mizerné. Prozákaznický přístup je nulový.
    Důrazně bych chtěla upozornit na chování kurýra s telefonním číslem 605220758, byl velmi neprofesionální, arogantní a měl by se naučit komunikovat se zákazníky. Říct mi do telefonu, že je má povinnost být doma bylo na mě příliš. Když se mě zeptal jak to budeme řešit a já jsem mu na to řekla, že mi to přivezete znova, protože pochybení je na Vaši straně mi řekl, že to takto nefunguje. Kurýr mohl být rád, že to schytal ode mě slovně. Protože za takové chování k zákazníkovi, kde se mi měl omluvit za vaše pochybení, nabídnout řešení, byl místo toho arogantní, by si zasloužil výchovný pohlavek ať se vzpamatuje. 
    Těším se na Vaše vyjádření,
    Sandra Gellrichová

  6. 1
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    20

    Pokaždé, když uhradím zboží předem mě Česká pošta „nezastihne“ přestože jsem doma a zvonek funguje. Už je to prakticky tradice. Bohužel se celá tahle legrace jmenuje „balíček do ruky“.

    Klady: zvýšení tepové činnosti pokaždé, když musím cokoliv objednat přes Českou poštu
    Zápory: neschopnost doručení zaplaceného balíčku 2x "ztracený" balík. po reklamaci a dokladu o pojištění zásilky, se zázračně našel...
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Hrozné. Zmatky, arogantní zaměstnanci, pošťáci kradou. Služba na dvě věci

  8. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    To, co předvedla České pošta od listopadu letošního roku nemá v historii obdoby. To nikomu nevadí zadržování poštovních zásilek ze zahraničí a to včetně pošty ze státu EU? Vrchol arogance a super práce ministerstva vnitra (nadřízený orgán).O samotném vedení pošty se není třeba ani vyjadřovat!

    Klady: Nic
    Zápory: Žádné zlepšení oproti minulosti.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Reply
    Viktor Kojdecký 28.12.2020 v 2:29

    Nedoručuje vyšši (přes ccas 20 tisís) cenu zásilky (zjištěno 4 x měsíčně opakovaně ve stravenkách). Nechá na osobním vyzvednutí na pobočce. Přestože si to zaplatíte u prodejce. Paradoxně lítek dodá až cca 4 dna později.

  10. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    4 dny jsem čekal na balíček doma, jistě, že jsem celé dopoledne neseděl pod domovním zvonkem, ale mobil jsem měl jako vždy.Nakonec žena při vybírání schránky mi přinesla VÝZVU k vyzvednutí balíčku na poště. Při telefonátu s doručovatelem mi bylo vysvětleno, že má povinnost 3x zazvonit na domovní zvonek, mobil pravděpodobně ani nemaji, jinak by snad zavolal, jako to dělaji ostatní přepravci….Zkrátka balíček trčí na poště, ale já jim kašpara dělat nebudu,mám balíček „do ruky“ v pondělí si objednám zboží jiné a u normální společnosti…..Tady se v recenzích dozvídám, že odvou balíčků na poštu s avízem k vyzvednutí je normální kolorit České pošty, tak se divím, že jim to tam zkrátka lidi nenechaji…..Všude všichni na poště dělaji mrtvého brouka, jen na sledování zásilky je uvedeno „“ULOŽENÍ ZÁSILKY NA ŽÁDOST ADRESÁTA““ neskutečné….

    Klady: Pěkná auta....
    Zápory: Neochota, překrucování skutečností, celková zaostalost doručení, protože každý jiný přepravce dává ještě 3 minuty před doručením telefonát....
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 54 55 56 57 58 74

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo