Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Jede jede poštovský panáček, jede jede poštovský pán, je to jen poslíček, zdrží Vám balíček, chová chová se jako pán. Balíček rozbije, mě z toho omyje, adresát je pro něj jen kmán.
Česká pošta je nejhorší služba v naší Zemi! 26.12.2020 jim byla podle odesílatele předána moje zásilka z Číny. Dnes je 18.1.2021 a stále nemám o zásilce od České Pošty žádné info, na emaily nereagují a dovolat se na zákaznickou linku nelze! Nezbývá mi nic jiného nežli si myslet že předem zaplacenou zásilku někdo ukradl a tudíž na ně vznesu trestní oznámení z krádeže!
Již od 30.12.2020 čekám na zásilku přes Balikovnu, převzato, je na cestě….
Priateľka si objednala balík do rúk (15 Kg), za čo si samozrejme priplatila. Celý deň boli doma dvaja ľudia, následne sme si našli papier „nezastižen“. Osobne som mal možnosť vyzdvihnúť balík až štyri dni po doručení, snáď sa ona nebude trepať s tou váhou cez celé Brno.
Po skontaktovaní pošty, čo sa stalo, prečo nám balík nedoručili, odpoveď citujem: „Ani jsme se nepokusili.“
Odvolali sa na nejak bod 9, vraj veľa zásielok, fajn, ale možno nejaké peniaze naspäť za zaplatenú službu? Zabudnite.
Česká pošta je odpad už 5 rokov, čo tu žijem a skončili sme s ňou ja, moje okolie už dávno predomnou.
Dobrý den,
ráda bych u Vás reklamovala zásilku: DR0421262820C.
6.1 v 10:52 mi přišel email a sms zpráva o tom, že mi dnes budete doručovat balík. (čas nebyl uveden)10:57 mi volal kurýr, že je na místě. Přijde Vám v pořádku informovat zákazníka 5 minut předem? Podotýkám, že Vaše služby nepatří mezí nejlevnější. Ovšem patří mezi velmi mizerné. Prozákaznický přístup je nulový.
Důrazně bych chtěla upozornit na chování kurýra s telefonním číslem 605220758, byl velmi neprofesionální, arogantní a měl by se naučit komunikovat se zákazníky. Říct mi do telefonu, že je má povinnost být doma bylo na mě příliš. Když se mě zeptal jak to budeme řešit a já jsem mu na to řekla, že mi to přivezete znova, protože pochybení je na Vaši straně mi řekl, že to takto nefunguje. Kurýr mohl být rád, že to schytal ode mě slovně. Protože za takové chování k zákazníkovi, kde se mi měl omluvit za vaše pochybení, nabídnout řešení, byl místo toho arogantní, by si zasloužil výchovný pohlavek ať se vzpamatuje.
Těším se na Vaše vyjádření,
Sandra Gellrichová
Pokaždé, když uhradím zboží předem mě Česká pošta „nezastihne“ přestože jsem doma a zvonek funguje. Už je to prakticky tradice. Bohužel se celá tahle legrace jmenuje „balíček do ruky“.
Hrozné. Zmatky, arogantní zaměstnanci, pošťáci kradou. Služba na dvě věci
To, co předvedla České pošta od listopadu letošního roku nemá v historii obdoby. To nikomu nevadí zadržování poštovních zásilek ze zahraničí a to včetně pošty ze státu EU? Vrchol arogance a super práce ministerstva vnitra (nadřízený orgán).O samotném vedení pošty se není třeba ani vyjadřovat!
Nedoručuje vyšši (přes ccas 20 tisís) cenu zásilky (zjištěno 4 x měsíčně opakovaně ve stravenkách). Nechá na osobním vyzvednutí na pobočce. Přestože si to zaplatíte u prodejce. Paradoxně lítek dodá až cca 4 dna později.
4 dny jsem čekal na balíček doma, jistě, že jsem celé dopoledne neseděl pod domovním zvonkem, ale mobil jsem měl jako vždy.Nakonec žena při vybírání schránky mi přinesla VÝZVU k vyzvednutí balíčku na poště. Při telefonátu s doručovatelem mi bylo vysvětleno, že má povinnost 3x zazvonit na domovní zvonek, mobil pravděpodobně ani nemaji, jinak by snad zavolal, jako to dělaji ostatní přepravci….Zkrátka balíček trčí na poště, ale já jim kašpara dělat nebudu,mám balíček „do ruky“ v pondělí si objednám zboží jiné a u normální společnosti…..Tady se v recenzích dozvídám, že odvou balíčků na poštu s avízem k vyzvednutí je normální kolorit České pošty, tak se divím, že jim to tam zkrátka lidi nenechaji…..Všude všichni na poště dělaji mrtvého brouka, jen na sledování zásilky je uvedeno „“ULOŽENÍ ZÁSILKY NA ŽÁDOST ADRESÁTA““ neskutečné….