Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Česká Pošta ??
nejenže na přepážkách jsou ,, velmi ochotné “ paní , tak ještě si připlácíte za služby které ve výsledku ani nedodrží. ,,Však na co vozit zásilku, hodíme ji rovnou na poštu , však lidi za to platí jen 100 navic ne ? tak at se projdou “
Česká pošta u mě naprosto skončila, po expres dodání zásilky za 250 kč která nebyla doručena a ani nebyl doručený lístek do schránky , přitom v domě byly 3 lidi kteří neslyšeli nikoho zvonit , fakt super ! raději byste se na to měli vykašlat na takovou práci.
Poslala jsem draze balík do Německa. Formou EMS měl dorazit druhý den. Po týdnu nic. Tisíc dvě stě korun vyhozených pro nic za nic. Česká pošta nikdy více.
Paní byla nepříjemná a křičela na mě bezdůvodně
Otřes. Tuto společnost je nutné vybudovat od znova.
Za malý balíček 115kč…..4dny (od odeslání) uběhly a zásilka stále status „V PŘEPRAVĚ“….to je vtip? Podle sledování zásilek zatím ani neopustila podací poštu v Praze u FLORY!!!
Proč propouštíte zaměstnance když pak nestíháte a služby jdou rapidně do pr****
pošta chodí do jiných měst než má, zásilky se ztrácejí…..to je hezká vizitka…v listopadu jsem naháněla zásilku 14dní než se našla v úplně jiném kraji!!!
Dobrý den , dnes 5.2. v 13 30jsem přebírala zásilku PPL v poštovní schránce nic nebylo !
V 17 hodin výzva k vyzvednutí zásilky na poště s nevyhovující provozní dobou !!! Datum na dokladu 1/2 21 tedy pondělí.
Jako vždy nespokojenost.
Opět nedoručili balík kam jsem si zvolila a uložili do města. Kdybych si chtěla zaplatim si službu uložení na poštu!!! Ne nejblíž mého domu!! Kdo mi zaplatí ten čas a cestu na hl. Poštu? Nikdo! Nedoporučuji tuhle službu!!!!
Jsem v šoku. Zaslání lehoučkých karbonových holí na běžky o délce 140 cm stojí obyčejně 335,-. Pošta není schopná na obyč. balík vystavit potvrzení s číslem balíku, aby ho mohl zákazník sledovat. Fakt se dějí tragické změny a o zaměstnancích na přepážkách ani nemluvím.
Doporučené psaní, PRIORITNÍ, odeslané 21.1.2021 bylo doručeno adresátovi dne 27.1.2021. :(((
2. 2. odpověď České pošty „Oznámení o výsledku reklamace“:
„U doporučeného psaní v prioritním režimu je zásilka doručena zpravidla
následující den po dni podání, avšak toto není garantováno.“
Rada pro zákazníky České pošty:
nenechte se okrást a neplaťte prioritní doručení, je to zbytečné.
U mně byl dvakrát balík ukradený, a nikdy ne doručeny, proto stouto firmou nechcy nic mít