Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

795 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 1.25
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    10

    První zkušenost s online podáním zásilky. Rozhodl jsem se že pro úsporu času i peněz využiji novou, moderní a úžasnou službu ČP. Chtěl jsem zaslat doporučené psaní ekonomicky. Na webu pošty jsem online vyplnil adresu příjemce a odesílatele a byl mi zaslán kód, který jsem měl vypsat na obálku, což jsem také udělal. Jaká však studená sprcha mě čekala na přepážce pošty, kdy na mě pracovnice vyvalila oči, cože to po ní vlastně chci! Pane a máte zákaznickou kartu? A co to je za kód na té obálce? Říkám jí že chci poslat doporučené psaní ekonomicky a že jsem potřebné údaje vyplnil na webu, abych nemusel vyplňovat podací lístek (proč by to ČP taky zaváděla že). Ale pane vy musíte mít podací lístek a na kolik to pojistíme? Nechci nic pojišťovat a vyplnil jsem namísto podacího lístku vše online dle pokynů na webu, povídám. Koukněte zde do mobilu co mi ČP píše. Paní kouká, lapá po dechu a snaží se ze mě dělat vola. Tak co vlastně chcete poslat? Povídá paní pošta. Naposledy jsem to zopakoval a paní vzala podací lístek a vyplnila ho vzteky za mě. 57kč povídá. Platím, poníženě se omlouvám, že jsem obtěžoval a mizím z pobočky mílovými kroky. Jestli tato nová pecka ČP slouží k něčemu jinému než k odrazení a naštvání lidí, silně pochybuji!!!

    Klady: Bláhově jsem si myslel, že online vyplnění údajů zásilky slouží namísto vypisování podacího lístku na poště. Pokud by tomu tak bylo, je to fajn věc.
    Zápory: Arogance na přepážce, kdy personál vůbec neví o tom co zaměstnavatel vymyslel a ze zákazníka dělá hlupáka. To nebylo poprvé.
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Hodnocení minus

  3. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Ještě tak před rokem a půl jsem s Českou poštou spokojená nebyla… Nicméně poslední dobou je pro mě doručování balíku s ČP téměř perfektní. Informační SMS/emaily chodí tak jak mají, pošta před doručením zavolá. Vždy velice ochotné jednání.

    Klady: rychlost doručení komunikace s pošťáky i pobočkou vstřícné jednání
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
    • Jo, tak to by se mi také líbilo, kdyby doručovatel balíčku předem zavolal, než vhodí žádost o vyzvednutí na poště, do schránky…Jenže ve Zruči nad Sázavou se něco takového nekoná, já jsem se pana doručovatele dovolal, když balíček „do ruky“nedodal, bylo mi sděleno, že má příkazem zazvonit 3x a to je všechno, žádné mobilování předem…..Odpoledne mrknu na sledování mé zásilky a tam visí „“ ULOŽENÍ ZÁSILKY NA ŽÁDOST ADRESÁTA““. Kdyby i u nás pošta koupila pošťákovi mobil a ten byl ochotný dát pár minut předem avízo, byl bych snad i spokojený…..

  4. 2.75
    Rychlost doručení
    70
    Jednání se zákazníkem
    40

    Pošťačka mi dává papírky na vyzvednutí balíčku z pošty do jiné schránky (bývala firma mého dědy, nyní je budova prázdná) než do mé, i když na balíčku je moje doručovací adresa. Nemám čas jezdit do budovy, která už nefunguje a vybírat si tam poštu, snad by měl balíček nebo papír o nezastižení přijít do mé schránky. Tohle se mi teda děje pouze u zásilek z Číny. Jinak musím za sebe říct, že balíčky i v tomto shonu chodí dobře, akorát ta Čína teda ne.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 3.25
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    80

    Běžné zásilky si většinou nechávám rovnou uložit na pobočce, takže to docela funguje. IJo Na zákaznickou linku se dovolat chce půl dne dovolené a trpělivost, stejně nic nevyřeší.

    Klady: Personál pobočky ok, kurýři příjemní a ochotní. Běžné tuzemské zásilky si většinou nechávám rovnou uložit na pobočce, takže to docela funguje.
    Zápory: Do zahraničí už služeb pošty nikdy nevyužiju, jsou to vyhozené peníze!!! 23.11.jsem poslala a draze zaplatila prioritní balík v rámci EU. Po třech týdnech stále nedoručen, poslední zmínka z 26.11. z Prahy. Neporadí na pobočce tady ani v cizině, call centrum je zbytečná ztráta času. Jen výmluvy na moc balíků před Vánocemi a na Covid. Kdo s tím nemá problém? K čemu takové služby? V podmínkách mají dodání D+4-6 dní, příplatek si nechají uhradit a zodpovědnost žádná? Nic negarantují, za nic neručí. Co peklo schvátí... Reklamovat můžu, vyřídí prý do 90 dní...Výsměch !!!
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Po dopátrání balíčku, který mi měl dorazit přes odesílatele (tomu sdělili, že byl adresát nezastižen a nepřišla mi žádná SMS ani lístek do schránky) jsem se obrátlil na pobočku naší pošty. Nepříjemná paní mi sdělila, že se mám sebrat do jít si balík do ruky vyzvednout na poštu. Poté, co jsem ji slušně požádal o další pokus o doručení mi řekla, že to samozřejmě jde, ale je to na úkor dalších zákazníků, kteří čekají na svoje vánoční dárky. Po mém další trvání o doručení mi odpověděla: „Zítra, nashledanou“.
    Hrozné jednání, neinformovanost o dodání, prosté lhaní z jejich strany.
    Upřímně doufám, že všichni, se kterými si něco posíláme, přejdou na PPL, DPD, UPS, případně zásilkovna, atd.

  7. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta? Čte vůbec někdo tady ty recenze a stížnosti z ČP ? Objednala a zaplatila jsem na MALL.cz 25.11 zboží a čekala . MALL.cz se omluvil, že zboží vypraví později nebylo na skladě. Pak mne uvědomili, že ji předali České poště a u ČP je od 5.12. 11.12 na můj telefonický dotaz na ČP mně bylo řečeno, že musím počkat, že toho mají moc. Dnes je 13.12. – tedy devátý den od předání balíku ČP . Nedalo mně to, tak jsem začala pátrat a zjistila, že dne 8.12. mne uvědomili, že balík je v rukách ČP a budou ho doručovat. Ovšem – v adrese je uvedeno nesprávné směrovací číslo . Takže je docela možné, že balík se válí ve výdejně SAZKY úplně někde jinde. Nechala jsem si ho doručit ne na ČP , ale na její výdejnu . Tak zítra budu pátrat. Je vůbec nezajímá, že nám běží lhůta na vrácení zásilky, záruční doba a podobně ??? Mají v tom velmi slušný ,, pořádek“ . Nikdy už neobjednám tam, kde doručují přes ČP. Hlavně když si nechají zaplatit doručení .

    Klady: Žádné
    Zápory: Neschopnost pracovníka pošty sdělit, kde se balík skutečně nachází . Dlouhá doba doručení a balík je bůhvíkde. Špatně označené směrovací číslo přesto, že v objednávce bylo označeno správně
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Když zadáte do googlu – česká pošta krade zasilky, najde to velmi zajímavé věci. Na mě si v třídírne zásilek zřejmě někdo zasedl a zboží z ebay nebo Aliexpress už si nemohu objednávat, protože ve většině případů je mi zcizeno. Muži na poště nemohou pracovat, když už tak nad 45 let, mladí kluci, brigádníci dnes prostě kradou a neměli by pracovat ve třídění zásilek.

    Klady: Krade zasilky
    Zápory: Všechno z Aliexpress mi rozkradli...
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Poslal jsem balík do ruky. Měl přijít do druhého dne. Šestý den jsem zásilku reklamoval z důvodu nedodržení termínu. Na sledování zásilky nebyl do té dob žádný pohyb, Balík došel osmý den. Reklamace byla zamítnuta s tím, že byl balík posílaný 1.12 včas dodán 8.12. Tedy je reklamace bezpředmětná. Nic jiného jsem ani nečekal. Upozorňuji, že v přepravních podmínkách pošta garantuje doručení zásilky JIŽ druhý den. Dávejte si pozor, na slovo JIŽ (rada zákazníkům, kteří by si stěžovali podobně), protože pro ČP znamená slovo JIŽ ve skutečnosti „KDOVÍKDY“..

    Klady: žádné
    Zápory: Pozdní doručení zásilky, nemožnost dovolat se na callcentrum, nefunkční sledování zásilky
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Reply
    Pošťák Ondra 11.12.2020 v 13:41

    Česká pošta je nespolehliví přepravce, kterého rozhodně nedoporučuji k žádné přepravě!

    Obrázek o jejich chování níže.

    16.11.2020 předá balík ČP
    26.11.2020 je zásilka stále na poště v Jihlavě
    26.11.2020 podána reklamace
    02.12.2020 přijde e-mail, ať zásilku reklamujeme :-D
    08.12.2020 zásilku doručují zákazníkovi
    11.12.2020 reagují na reklamaci se sdělením, že reklamace je nedůvodná, že jí zákazník odmítl… aby taky ne, kdo by ještě chtěl balík po takové době.

1 55 56 57 58 59 74

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo