Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
První zkušenost s online podáním zásilky. Rozhodl jsem se že pro úsporu času i peněz využiji novou, moderní a úžasnou službu ČP. Chtěl jsem zaslat doporučené psaní ekonomicky. Na webu pošty jsem online vyplnil adresu příjemce a odesílatele a byl mi zaslán kód, který jsem měl vypsat na obálku, což jsem také udělal. Jaká však studená sprcha mě čekala na přepážce pošty, kdy na mě pracovnice vyvalila oči, cože to po ní vlastně chci! Pane a máte zákaznickou kartu? A co to je za kód na té obálce? Říkám jí že chci poslat doporučené psaní ekonomicky a že jsem potřebné údaje vyplnil na webu, abych nemusel vyplňovat podací lístek (proč by to ČP taky zaváděla že). Ale pane vy musíte mít podací lístek a na kolik to pojistíme? Nechci nic pojišťovat a vyplnil jsem namísto podacího lístku vše online dle pokynů na webu, povídám. Koukněte zde do mobilu co mi ČP píše. Paní kouká, lapá po dechu a snaží se ze mě dělat vola. Tak co vlastně chcete poslat? Povídá paní pošta. Naposledy jsem to zopakoval a paní vzala podací lístek a vyplnila ho vzteky za mě. 57kč povídá. Platím, poníženě se omlouvám, že jsem obtěžoval a mizím z pobočky mílovými kroky. Jestli tato nová pecka ČP slouží k něčemu jinému než k odrazení a naštvání lidí, silně pochybuji!!!
Hodnocení minus
Ještě tak před rokem a půl jsem s Českou poštou spokojená nebyla… Nicméně poslední dobou je pro mě doručování balíku s ČP téměř perfektní. Informační SMS/emaily chodí tak jak mají, pošta před doručením zavolá. Vždy velice ochotné jednání.
Jo, tak to by se mi také líbilo, kdyby doručovatel balíčku předem zavolal, než vhodí žádost o vyzvednutí na poště, do schránky…Jenže ve Zruči nad Sázavou se něco takového nekoná, já jsem se pana doručovatele dovolal, když balíček „do ruky“nedodal, bylo mi sděleno, že má příkazem zazvonit 3x a to je všechno, žádné mobilování předem…..Odpoledne mrknu na sledování mé zásilky a tam visí „“ ULOŽENÍ ZÁSILKY NA ŽÁDOST ADRESÁTA““. Kdyby i u nás pošta koupila pošťákovi mobil a ten byl ochotný dát pár minut předem avízo, byl bych snad i spokojený…..
Pošťačka mi dává papírky na vyzvednutí balíčku z pošty do jiné schránky (bývala firma mého dědy, nyní je budova prázdná) než do mé, i když na balíčku je moje doručovací adresa. Nemám čas jezdit do budovy, která už nefunguje a vybírat si tam poštu, snad by měl balíček nebo papír o nezastižení přijít do mé schránky. Tohle se mi teda děje pouze u zásilek z Číny. Jinak musím za sebe říct, že balíčky i v tomto shonu chodí dobře, akorát ta Čína teda ne.
Běžné zásilky si většinou nechávám rovnou uložit na pobočce, takže to docela funguje. IJo Na zákaznickou linku se dovolat chce půl dne dovolené a trpělivost, stejně nic nevyřeší.
Po dopátrání balíčku, který mi měl dorazit přes odesílatele (tomu sdělili, že byl adresát nezastižen a nepřišla mi žádná SMS ani lístek do schránky) jsem se obrátlil na pobočku naší pošty. Nepříjemná paní mi sdělila, že se mám sebrat do jít si balík do ruky vyzvednout na poštu. Poté, co jsem ji slušně požádal o další pokus o doručení mi řekla, že to samozřejmě jde, ale je to na úkor dalších zákazníků, kteří čekají na svoje vánoční dárky. Po mém další trvání o doručení mi odpověděla: „Zítra, nashledanou“.
Hrozné jednání, neinformovanost o dodání, prosté lhaní z jejich strany.
Upřímně doufám, že všichni, se kterými si něco posíláme, přejdou na PPL, DPD, UPS, případně zásilkovna, atd.
Česká pošta? Čte vůbec někdo tady ty recenze a stížnosti z ČP ? Objednala a zaplatila jsem na MALL.cz 25.11 zboží a čekala . MALL.cz se omluvil, že zboží vypraví později nebylo na skladě. Pak mne uvědomili, že ji předali České poště a u ČP je od 5.12. 11.12 na můj telefonický dotaz na ČP mně bylo řečeno, že musím počkat, že toho mají moc. Dnes je 13.12. – tedy devátý den od předání balíku ČP . Nedalo mně to, tak jsem začala pátrat a zjistila, že dne 8.12. mne uvědomili, že balík je v rukách ČP a budou ho doručovat. Ovšem – v adrese je uvedeno nesprávné směrovací číslo . Takže je docela možné, že balík se válí ve výdejně SAZKY úplně někde jinde. Nechala jsem si ho doručit ne na ČP , ale na její výdejnu . Tak zítra budu pátrat. Je vůbec nezajímá, že nám běží lhůta na vrácení zásilky, záruční doba a podobně ??? Mají v tom velmi slušný ,, pořádek“ . Nikdy už neobjednám tam, kde doručují přes ČP. Hlavně když si nechají zaplatit doručení .
Když zadáte do googlu – česká pošta krade zasilky, najde to velmi zajímavé věci. Na mě si v třídírne zásilek zřejmě někdo zasedl a zboží z ebay nebo Aliexpress už si nemohu objednávat, protože ve většině případů je mi zcizeno. Muži na poště nemohou pracovat, když už tak nad 45 let, mladí kluci, brigádníci dnes prostě kradou a neměli by pracovat ve třídění zásilek.
Poslal jsem balík do ruky. Měl přijít do druhého dne. Šestý den jsem zásilku reklamoval z důvodu nedodržení termínu. Na sledování zásilky nebyl do té dob žádný pohyb, Balík došel osmý den. Reklamace byla zamítnuta s tím, že byl balík posílaný 1.12 včas dodán 8.12. Tedy je reklamace bezpředmětná. Nic jiného jsem ani nečekal. Upozorňuji, že v přepravních podmínkách pošta garantuje doručení zásilky JIŽ druhý den. Dávejte si pozor, na slovo JIŽ (rada zákazníkům, kteří by si stěžovali podobně), protože pro ČP znamená slovo JIŽ ve skutečnosti „KDOVÍKDY“..
Česká pošta je nespolehliví přepravce, kterého rozhodně nedoporučuji k žádné přepravě!
Obrázek o jejich chování níže.
16.11.2020 předá balík ČP
26.11.2020 je zásilka stále na poště v Jihlavě
26.11.2020 podána reklamace
02.12.2020 přijde e-mail, ať zásilku reklamujeme :-D
08.12.2020 zásilku doručují zákazníkovi
11.12.2020 reagují na reklamaci se sdělením, že reklamace je nedůvodná, že jí zákazník odmítl… aby taky ne, kdo by ještě chtěl balík po takové době.