Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Pokaždé, když uhradím zboží předem mě Česká pošta „nezastihne“ přestože jsem doma a zvonek funguje. Už je to prakticky tradice. Bohužel se celá tahle legrace jmenuje „balíček do ruky“.
Hrozné. Zmatky, arogantní zaměstnanci, pošťáci kradou. Služba na dvě věci
To, co předvedla České pošta od listopadu letošního roku nemá v historii obdoby. To nikomu nevadí zadržování poštovních zásilek ze zahraničí a to včetně pošty ze státu EU? Vrchol arogance a super práce ministerstva vnitra (nadřízený orgán).O samotném vedení pošty se není třeba ani vyjadřovat!
Nedoručuje vyšši (přes ccas 20 tisís) cenu zásilky (zjištěno 4 x měsíčně opakovaně ve stravenkách). Nechá na osobním vyzvednutí na pobočce. Přestože si to zaplatíte u prodejce. Paradoxně lítek dodá až cca 4 dna později.
4 dny jsem čekal na balíček doma, jistě, že jsem celé dopoledne neseděl pod domovním zvonkem, ale mobil jsem měl jako vždy.Nakonec žena při vybírání schránky mi přinesla VÝZVU k vyzvednutí balíčku na poště. Při telefonátu s doručovatelem mi bylo vysvětleno, že má povinnost 3x zazvonit na domovní zvonek, mobil pravděpodobně ani nemaji, jinak by snad zavolal, jako to dělaji ostatní přepravci….Zkrátka balíček trčí na poště, ale já jim kašpara dělat nebudu,mám balíček „do ruky“ v pondělí si objednám zboží jiné a u normální společnosti…..Tady se v recenzích dozvídám, že odvou balíčků na poštu s avízem k vyzvednutí je normální kolorit České pošty, tak se divím, že jim to tam zkrátka lidi nenechaji…..Všude všichni na poště dělaji mrtvého brouka, jen na sledování zásilky je uvedeno „“ULOŽENÍ ZÁSILKY NA ŽÁDOST ADRESÁTA““ neskutečné….
První zkušenost s online podáním zásilky. Rozhodl jsem se že pro úsporu času i peněz využiji novou, moderní a úžasnou službu ČP. Chtěl jsem zaslat doporučené psaní ekonomicky. Na webu pošty jsem online vyplnil adresu příjemce a odesílatele a byl mi zaslán kód, který jsem měl vypsat na obálku, což jsem také udělal. Jaká však studená sprcha mě čekala na přepážce pošty, kdy na mě pracovnice vyvalila oči, cože to po ní vlastně chci! Pane a máte zákaznickou kartu? A co to je za kód na té obálce? Říkám jí že chci poslat doporučené psaní ekonomicky a že jsem potřebné údaje vyplnil na webu, abych nemusel vyplňovat podací lístek (proč by to ČP taky zaváděla že). Ale pane vy musíte mít podací lístek a na kolik to pojistíme? Nechci nic pojišťovat a vyplnil jsem namísto podacího lístku vše online dle pokynů na webu, povídám. Koukněte zde do mobilu co mi ČP píše. Paní kouká, lapá po dechu a snaží se ze mě dělat vola. Tak co vlastně chcete poslat? Povídá paní pošta. Naposledy jsem to zopakoval a paní vzala podací lístek a vyplnila ho vzteky za mě. 57kč povídá. Platím, poníženě se omlouvám, že jsem obtěžoval a mizím z pobočky mílovými kroky. Jestli tato nová pecka ČP slouží k něčemu jinému než k odrazení a naštvání lidí, silně pochybuji!!!
Hodnocení minus
Ještě tak před rokem a půl jsem s Českou poštou spokojená nebyla… Nicméně poslední dobou je pro mě doručování balíku s ČP téměř perfektní. Informační SMS/emaily chodí tak jak mají, pošta před doručením zavolá. Vždy velice ochotné jednání.
Jo, tak to by se mi také líbilo, kdyby doručovatel balíčku předem zavolal, než vhodí žádost o vyzvednutí na poště, do schránky…Jenže ve Zruči nad Sázavou se něco takového nekoná, já jsem se pana doručovatele dovolal, když balíček „do ruky“nedodal, bylo mi sděleno, že má příkazem zazvonit 3x a to je všechno, žádné mobilování předem…..Odpoledne mrknu na sledování mé zásilky a tam visí „“ ULOŽENÍ ZÁSILKY NA ŽÁDOST ADRESÁTA““. Kdyby i u nás pošta koupila pošťákovi mobil a ten byl ochotný dát pár minut předem avízo, byl bych snad i spokojený…..
Pošťačka mi dává papírky na vyzvednutí balíčku z pošty do jiné schránky (bývala firma mého dědy, nyní je budova prázdná) než do mé, i když na balíčku je moje doručovací adresa. Nemám čas jezdit do budovy, která už nefunguje a vybírat si tam poštu, snad by měl balíček nebo papír o nezastižení přijít do mé schránky. Tohle se mi teda děje pouze u zásilek z Číny. Jinak musím za sebe říct, že balíčky i v tomto shonu chodí dobře, akorát ta Čína teda ne.
Běžné zásilky si většinou nechávám rovnou uložit na pobočce, takže to docela funguje. IJo Na zákaznickou linku se dovolat chce půl dne dovolené a trpělivost, stejně nic nevyřeší.