Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Opět špatná zkušenost s poštou – nechala jsem si zaslat balíček do balíkovny v Jílovém u Prahy, po čase přišla SMS, že balíček z důvodu vytížení je dodán na poštu v Říčanech – 30km !!!! daleko. Musela jsem tam zajet extra mimo trasu, kudy normálně jezdím, takže celkem přes 60 km navíc a ztráta času k tomu. Celkové „poštovné“ vyšlo na více než 160,-Kč!!!!
Po vyzvednutí balíčku jsem si pomyslela, že si snad dělají srandu!!! – byla to tenká a lehoučká obálka velikosti A4 – to tedy se jim nevešlo do balíkovny v Jílovém!!!!!
Je mi jasné, že s tím tam řidič vůbec nejel a rovnou to vezl s oststními balíky jinam, ANI SE NEOBTĚŽOVALI MĚ KONTAKTOVAT, ABY SE ZEPTALI, KAM TO TEDY CHCI DORUČIT, KDYŽ TO NEJDE NA PŮVODNÍ MÍSTO URČENÍ.
Paní na poště mi řekla, že jsem měla zavolat!!! – To jsem se samozřejmě snažila a opakovaně NĚKOLIK DNÍ, ale vůbec nebylo možno se dovovlat na ZÁKAZNICKOU LINKU POŠTY ANI PŘÍMO DO ŘÍČAN.
No prostě hrůza, naprostá neschopnost.
Naprostá katastrofa – Depo Ostrava 72. Balík odeslaný 23.11.2020, trasa Č. Budějovice-Ostrava, týden bez jakéhokoliv záznamu v ap. Sledování zásilek. Po týdnu naskočila několik řádků, údajně byl 2.12. proveden neúspěšný pokus o doručení (byli jsme doma, ani oznámenka ve schránce). Od té doby se jen mění datum u věty : Zásilka připravovaní k doručení. V sobotu 5.12. se objevilo, že nám snad zásilku doručí odpoledne. Po obědě věta zmizela a my stále jen čekáme. Telefon nikdo nebere nebo je obsazený, Při osobní návštěvě nebyli schopni balík najít. Zaměstnanec sice přislíbil, že ho během noční směny najde a dá nám vědět, ale opět se nic neděje. Běží třetí týden a zásilka není.
Podal jsem balík do ruky dopoledne 1.12. s garancí dodání do druhého dne. To zní dobře, dodání do druhého dne. A jaká je realita? Dnes je 7.12. a balík nikde. Garance dodání do druhého dne je hezká …
Zásilky doručované Českou poštou mi většinou bez problémů přišly, ačkoli doručení bylo o něco pomalejší, než u jiných doručovacích společností (PPL, DPD, atd.). Nedávno jsem ovšem čekala na balík, který mi měli v daný den, dle sms zprávy, která mi přišla ve 13 hodin, doručovat. Celý den jsem byla doma a čekala. Večer jsem našla ve schránce výzvu k vyzvednutí na poště, ze které jsem vyčetla, že tu doručovatelka měla být dokonce ještě několik hodin před tím, než mi přišla dříve zmíněná sms zpráva. Přitom u mě ale nikdo nezvonil…
Všechny balíky které jsem objednal před vánoci přišly vcas a bez problémů. Komunikace výborná . Motorizovani dorucovatele v Chebu,velka pochvala,za me za 1.
Často si nechávám posílat BALÍK DO RUKY a měním čas na večerní doručování. Jsem velmi spokojená, pán, který jezdí na Prahu 13 večer je velmi ochotný, slušný a spolehlivý. Za řadu let se mi nestalo, že by mi balík nepřišel ve stanovené době. Rovněž BALÍK NA POŠTU – absolutní spokojenost, vždy doručeno včas a bez potíží vyzvednuto. Možná dražší balíky, ale na rozdíl od levnějšího WEDO, kde mi balík nepřišel vůbec, si raději připlatím za spolehlivou Českou poštu.
Milá paní pošťačka, vždy zavolá, vždy doručí balík včas a v pořádku. Škoda, že neznám její jméno, abych mohl byt konkrétní. Zaslouží pochvalu. Pošta 41761
Česká pošta hrůza
Po neskutečně dlouhé době přijde balíček na poštu, která se neobtěžuje vhodit do schránky lísteček, natož aby se pokusila cokoliv doručit osobně. Neustále jen chodit na poštu.
Když si draze zaplatíte doručení domu, tak se neobtěžují vůbec doručit ani napsat. Po zavolání zjistíte, že si balíček… opět můžete sami vyzvednout na poště. Kde jsou nadmíru neochotné paní za přepážkou. Neskutečně nespolehlivá a hrozná služba. Kdybych si pokaždé mohla vybrat přepravce, pokaždé někoho jiného, než ČP!
Doručovatel příjemný, ale už jsem psala několikrát, že by bylo dobré upřesnit hodinu doručení. Napíšete v odpoledních hodinách a člověk , aby seděl celé odpoledne doma. Jiné služby doručení upřesní v rozmezí 1 – 2 hod. a vždy to klapne.