Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Podle čeho hodnotíte tuto neschopnou bandu? S ničím horším jsem se v životě nesetkal a když chci objednat balík, tak s hrůzou čekám, že nebude jiná možnost než přes českou poštu… je to jeden velký bordel a ještě mají tu drzost se chlubit s jejich neschopnými službami!
česká pošta už má dýl jak 2 týdny uložený (podle sledování zásilky) můj balíček v balíkovně, nepřišel mi však žádný email ani SMS s heslem, abych si ho mohla vyzvednout. Vše zkontrolováno a tel. č. i email jsem napsala dobře. Dovolat se české poště není možné a na email už pátým dnem neodpovídá.
Pozdní dodání, neskutečné fronty, neodbornost pracovníků, nabízí služby za které si nechá zaplatit a není schopna je splnit! Náprava v nedohlednu.
Pošta je primárně doručit dopis/balík z bodu A do bodu B a to moc dobře nezvládá. Pošta taky nabízí už tak širokou škálu produktů, kterým pracovníci na pobočkách nerozumí a bohužel ani neznají přesně parametry svých kmenových služeb a produktů. V současné době ji válcuje soukromá konkurence, která je pro obyčejného koncového zákazníka levnější (a to je pošta ještě dotována, ze státního rozpočtu, tzn. platíme ji mi všichni, daňový poplatníci). Pryč s poštou v této podobě, neboť pokud nezlevní, nezefektivní svoji činnost, zahyne.
Že Balíkovna soutěží o prvenství se Zásilkovnou je vtip dne.
Balíkovna je typicky státní podnik – jako skoro všechno, co dělá pošta, na velmi neprofesionální úrovni.
Nikdy se mi u žádného jiného dopravce nestalo, že by se zabloudil balík – u balíkovny hned u první zásilky. Kdyby aspon něco napsali, omluvili se, snažili věc řešit. Nic. Prý možná dorazí do týdne.
O výdejních místech nemluvím. Trafika s jednou důchodkyní je fajn, že má otevřeno skoro pořád, ale to je asi tak všechno. A to paní bude koukat, až si po měsíci spočítá, jak málo z toho má peněz.
Dnes mě paní doručovatelka už opravdu naštvala. Telefonicky jsem ji kontaktovala, jen co jsem se představila tak na mě začla něco štěkat do telefonu a ukončila hovor. Neplatím snad za to abych se táhla přes celé město na poštu, a ještě poslouchala kecy neochotné báby. Bohužel to není poprvé co s touto doručovatelkou mám problémy.
Nojo, i na českou poštu se někdy musí.
Na druhou stranu, tu nejvíc základní službu – obyčejné dopisy, zvládají nejlépe, ikdyž za neskutečně přemrštěnou cenu.
Ale bohužel u nich platí čím dražší služba tím horší servis. Nepřehledné ceníky a služby, složité zbytečně, pro obyčejného člověka jiný vesmír. Podnik který, kdyby neměl v Česku monopol, tak by už dávno zanikl.
A na závěr – přijde mi oznámení o tom, abych si vyzvednul zásilku, a na poště mi řeknou že ji tam nemají. Tak mi nedávejte výzvy k vyzvednutí, proboha :)
Přišla mi sms, že je balík v Berouně, následně mi přišla sms, že balík je na Rudné v Depu, že si ho mám vyzvednout tam. Po hodinovém čekání jsem se nic dozvěděla, balík nebyl, po cestě do Berouna mi volala paní, že balík je v Balíkovně v Berouně. Zaplatila jsem, řekla jsem heslo a ouha, balík mi dát nemohou, i když už jsem ho měla v ruce. A já byla tak hloupá, že jsem s ním neutekla. Myslela jsem, že se nějak domluvíme, ale ne. Balík nemám. Takže si milá Balíkovna dělá lidí srandu a rozhodně se nesnaží cokoliv usnadnit a už vůbec ne doručit.
Pošta 542 32 Úpice, Palackého 1096, nedoručuje včas předplacený časopis, který mi má být dle smlouvy s vydavatelem doručován do domovní schránky každé pondělí ráno. Pošta doručuje časopis zásadně nejméně o den později, nebo vůbec ne.
Argument, že je nyní kvůli pandemii vyhlášen nouzový stav a je před vánoci, nemůže obstát, neboť odhlédneme li od toho, že toto se ze strany pošty v Úpici děje dlouhodobě a celoročně, potom okrádání zákazníků tím, že pošta neplní nasmlouvané a PŘEDPLACENÉ služby, je zvláště v době pandemie a navíc před vánoci nepřijatelný hnus. Reklamace, stížnosti a t.d., jsou naprosto neúčinné. Je to výsměch zákazníkům, je to ze strany pošty sprostá zlodějina, jestliže si nechává platit za služby, které neplní.
Lidi jsou jim pro srandu, na poště žádost o ukládání zásilek na hlavní poštu ve městě, na schránce nalepená prosba o ukládání zásilek na hlavní poštu a skutečné doručení již po třetí na poštu ve vsi kde si to můžu vyzvednout až si vezmu dovolenou, protože skrácená pracovní doba dvě hodiny denně dopoledne je tak pro důchodcel. Navíc info o závozu zásilky mi přijde s oznámením o uložení. Zrušit je, nejsou k ničemu. Jen dělají problémy a přidělávají starosti.
Úřednice za přepážkou se obvykle snaží, nicméně v drtivé většině případů marně. Slušně řečeno, na České poště je takový brajgl, že s tím obyčejná paní za přepážkou nic nesvede.
Doporučené zásilky nejsou doručovány. Teprve po uplynuti 10ti dní je adresátovi vhazována do domovni schránky výzva, aby si zásilku o které nebyl dříve nijak informován, vyzvedl na poště.
Předplacené tiskoviny nejsou často doručovány ani se zpožděním, zkrátka vůbec.
Balíky nejsou doručovány adresátovi na jeho adresu. V lepším případě jsou ukládány na dodací poště. Oznámení o uložení balíku na poště, je adresátovi vhazováno do domovní schránky nejdřive až po 10 dnech.
Poté, kdy je adresát uvědoměn sms, nebo mailem o doručovaném balíku, nelze se dovolat na uvedený kontakt na řidiče pošty. Ani po následném kontaktováni řidiče a informaci o předpokládaném čase doručení, neobtěžije se řidič balík adresátovi vůbec doručit. Můžete klidně čekáním doma strávit celý den, vyhlížet oknem nebo u domovního vchodu, dodávku pošty neuvidíte. Běžnou praxí je, že balík uloží na poště. V lepším případě pošta uložení balíku oznámí, v horším odešle zpět odesilateli.
Pokud adresát převezme byť doporučený a pojištěný balík a následně zjistí, že byl balík vykraden, náprava je nemožná. Taktéž, co se ztráty balíku během přepravy týče. Pošta za nic neručí, nic neví, za nic nemůže.
PLACENÉ SLUŽBY ČESKÉ POŠTY JSOU ABSOLUTNĚ NESPOLEHLIVÉ.
Kdybych byla zaměstnamkyní České pošty, bylo by mi hanba.