Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Čím víc poznávám jiné dopravní společnosti začínám si vážit a chválit poštu.
V naší lokalitě nebyl ani jeden zádrhel za těch 7 let co tu bydlíme s balíky, ostatní dopravci každý jeden předvedli neuvěřitelné veletoče a hlavně způsoby rozbití balíků jsou velice originální.
Depo jejich šlape a odpovídá fundovaně na dotazy, obecní pošta také jede skvěle.
Balíky běžně chodí do toho druhého dne i z opačné strany republiky.
Jinak je to svým způsobem státní podnik se vší tou omáčkou a nepřehledností kolem…
Balíček doručen na druhý pokus. Navíc poničený, potrhaný, otevřený!
Na poprvé nefungoval dopravci terminál, poslal mně pro hotovost. Když jsem doběhla ochotně s hotovostí, bylo mi řečeno s arogancí a hrubostí, že nemá na vrácení (rovných 200,-).
Na druhý pokus terminál sice fungoval, ale balík byl poničený, roztrhaný a otevřený! Nikdo si nedal ani tu námahu aby balíček aspoň řádně zalepil. Hrůza, Hrůza, Hrůza.
Je mi z této firmy dlouhodobě na zvracení. Dělají si z vás legraci.
Hrůzný podnik,ještě že jsou i jiní dopravci.
Posílala jsem balíček vnukovi k narozeninám do dětského domova. Nebyl doručen,, Z důvodu nezastižení adresáta “. V DDÚ jsou 24 hodin denně. To fakt nepochopíš?
Postak automaticky haze vyzvu do schranky aniz by zkusil zvonek zda je nekdo doma! ? stava se to pravidelne!!!
Je to banda flákačů co nedělají svou práci!
Pošťák jen chodí a hází lístky jak večerníček, neobtěžuje se ani zazvonit!
Jediné co by pomohlo, tak poštu prodat do soukromých rukou a tu bandu vykopat! Dokud nemá nikdo postihy, tak nebude nic fungovat!
Českou poštu nikdy víc. 13.10. odevzdán balíček na podacím místě, během 10 dní se nehnul z místa podání, po 10 dnech se mi vrátil zpět. Odnesen zpět na poštu, po dalším týdnu se opět nehnul z místa podání. Reklamace podána, ale pořád se nic neděje a balíček leží pořád na místě a podstatě vám nikdo nepomůže, protože na vyjádření k reklamaci mají 30 dní. Při jejich cenách bych čekala opravdu lepší přístup.
Ještě, že mám Českou poštu celkem blízko od domu, protože si upřímně nepamatuju okamžik, kdy mi opravdu něco doručili skutečně do ruky. Ta lenost některých řidičů je neskutečná. Chápu, že mají spoustu balíků na rozvoz, ale prostě nelze, aby po zaplacení balíku do ruky buď vůbec nepřijeli nebo – a to se mi stalo dnes – ani nezazvonili. Nelze se spoléhat jen na telefonní číslo, může se objevit řada technických problémů (jako bohužel dnes mně). Není nic jednoduššího než zvednout zadek a rychle zazvonit.
Česká pošta stojí úplně za …. Včera čekám na balíček celej den a až večer sms ,že z technických důvodů mi nemohl být balík doručen. Ale o dalším doručení mě budou informovat. Dnes dojedu v 11.00 a ve schránce papír, že tu byl . Nikdo nezvedá tel. A ani nikdo nedal dopředu vědět. Skvělé. Jdete už někam s vaším jednáním.