Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Pro mě nejhorší přepravce spolu s Top trans. Nejen,že neuvádí čas kdy zhruba balík doručí jako ostatní přepravci,ale napíší zprávu,že ho prostě ten den někdy doručí, dále občas (výjimečně,zase abych nelhala,ale již se mi to několikrát stalo) nezazvoní, nezavolají a prostě odvezou zásilku na poštu. V období velkého vytížení (Vánoce apod.) jednoduše nestíhají,oproti ostatním přepravcům jsou vážně katastrofální.
U nás dlouhodobě bez problémů. Na adresu vše chodí jak má a i nyní na konci listopadu vesměs do druhého dne od podání. To zírám. Navíc v okolí otevírají i balíkovny v dalších firmách, takže krom poboček pošty mám na výběr,
Zbytečné sem něco vkládat, protože kritické názory stejně nezveřejníte….
Nejhorší zásilková služba! Člověk kvůli balíku čeká doma a oni se ani neobtěžují zazvonit nebo zavolat! A za tři hodiny napíšou, že mě nezastihli doma.. nepochopitelné chováni! Lenost leností! Prostě to hodí na poštu a nazdar!
Česká pošta neni už to, co bývalo před 30, nebo 50ti roky, všechny penze roznášela pošťačka, tisk do každé schránky, nebo telegram předaný včas…..Dnes to je opravdu moloch který potřebuje pevnou ruku, zatím to ale je bezedná díra na finance, přitom přelidněná.Před 50 roky jsem odeslal z vojny dopis a druhý den ho měla žena doma, dnes nevím…. Často ale objednávám různé zboží po netu a dopravci většinou i ten balík druhý den dovezou, to se netýká České pošty, tam když nemá odesílatel na výběr, tak trnu, jak to dopadne…..Dnes zase čekám na balíček od středy(je pátek)kdy byl v odpoledních hodinách předán k přepravě….přijde tedy sobota, neděle…..no a pak jim řeknu, že už o balíček nemám zájem, protože těch 80 kilometrů s balíčkem bych se vrátil 5x…..To, na co jsem čekal si sjedu koupit do města.
Podle čeho hodnotíte tuto neschopnou bandu? S ničím horším jsem se v životě nesetkal a když chci objednat balík, tak s hrůzou čekám, že nebude jiná možnost než přes českou poštu… je to jeden velký bordel a ještě mají tu drzost se chlubit s jejich neschopnými službami!
česká pošta už má dýl jak 2 týdny uložený (podle sledování zásilky) můj balíček v balíkovně, nepřišel mi však žádný email ani SMS s heslem, abych si ho mohla vyzvednout. Vše zkontrolováno a tel. č. i email jsem napsala dobře. Dovolat se české poště není možné a na email už pátým dnem neodpovídá.
Pozdní dodání, neskutečné fronty, neodbornost pracovníků, nabízí služby za které si nechá zaplatit a není schopna je splnit! Náprava v nedohlednu.
Pošta je primárně doručit dopis/balík z bodu A do bodu B a to moc dobře nezvládá. Pošta taky nabízí už tak širokou škálu produktů, kterým pracovníci na pobočkách nerozumí a bohužel ani neznají přesně parametry svých kmenových služeb a produktů. V současné době ji válcuje soukromá konkurence, která je pro obyčejného koncového zákazníka levnější (a to je pošta ještě dotována, ze státního rozpočtu, tzn. platíme ji mi všichni, daňový poplatníci). Pryč s poštou v této podobě, neboť pokud nezlevní, nezefektivní svoji činnost, zahyne.
Že Balíkovna soutěží o prvenství se Zásilkovnou je vtip dne.
Balíkovna je typicky státní podnik – jako skoro všechno, co dělá pošta, na velmi neprofesionální úrovni.
Nikdy se mi u žádného jiného dopravce nestalo, že by se zabloudil balík – u balíkovny hned u první zásilky. Kdyby aspon něco napsali, omluvili se, snažili věc řešit. Nic. Prý možná dorazí do týdne.
O výdejních místech nemluvím. Trafika s jednou důchodkyní je fajn, že má otevřeno skoro pořád, ale to je asi tak všechno. A to paní bude koukat, až si po měsíci spočítá, jak málo z toho má peněz.
Dnes mě paní doručovatelka už opravdu naštvala. Telefonicky jsem ji kontaktovala, jen co jsem se představila tak na mě začla něco štěkat do telefonu a ukončila hovor. Neplatím snad za to abych se táhla přes celé město na poštu, a ještě poslouchala kecy neochotné báby. Bohužel to není poprvé co s touto doručovatelkou mám problémy.