Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Dnes okolo 13:00 mi přišel balíček ve výborném stavu, pošťák byl velmi ochotný a přitažlivý. Děkuji české poště!
Jednání pošty
Přes Českou poštu jsem objednávat nechtěla, ale bohužel stránka, ze které jsem zboží objednávala, žádnou jinou možnost nenabízela. Od České pošty mi nepřišla ani esemeska, že by zboží převzali a v kolik hodin ho doručí. Což mi teda, ale zase tolik nevadilo jelikož jsem v karanténě. Co mě ale nejvíc dostalo je, když mi ve schránce nechali výzvu k vyzvednutí zásilky, protože mě nemohli prý doma zastihnout. Zajímalo by mě, jak to, že mě nemohli zastihnout, když celý den doma sedím na zadku kvůli karanténě! Samozřejmě pro ně je mnohem snazší nezvonit a jenom hodit výzvu k vyzvednutí zásilky do schránky. Takovéhle chování je pro mě neadekvátní. Abych tedy ale neházela všechny dopravce České pošty do jednoho pytle, tak takovéhle chování se děje v Pardubickém kraji v okrese Ústí nad Orlicí.
Pošťáky jsem si vycvičil a makají jako šroubci. Naprostá spokojenost. Zásilky všeho druhu doručují do domu až do bytu. V případě problému to chce reklamovat a funguje to.
Dobrý den.
Touto cestou se chci podělit o svůj zážitek, který jsem po hodně dlouhé době zažil (přes poštu objednávám opravdu výjimečně). Objednal jsem si u firmy Mall balík dne 23.9.2020. Den na to mi bylo potvrzeno společností Mall i poštou, že došlo k převzetí zmíněného balíku. Od pošty jsem obdržel informaci, že balík bude doručen do 2.10.2020 tedy do 5 pracovních dní. Dnes 2.10. jsem neobdržel žádnou informaci o balíku a tak jsem se podíval v mailu na přiložený odkaz ke sledování zásilky. Při zjištění, že se očividně balík nehnul ani o centimetr, jsem volal na informace. Když jsem se konečně dovolal, předal jsem číslo zásilky mi slečna/paní oznámila, že balík podle databáze převzali, ale že neví kde je a proč dnes nepřišel a byl jsem odkázán na společnost Mall, abych si zavolal tam a pořešil dodávku tam. Ani špetka snahy, zkusit zjistit na jaké pobočce se balík nachází, urychlit zaslání balíku nebo třeba nějaká omluva za způsobené potíže? NIC. Slečna/paní mi suše oznámila, že to mám řešit na Mallu. Neuvěřitelný BORDEL!! Takhle má fungovat firma?
Dovolil jsem si naivně po dlouhé době využít Vašich služeb i přes vědomí, že to bude možná pomalejší doručení a po této zkušenosti už budu okolo pošty chodit obloukem a NIKDY již Vašich služeb nevyužiji.
Doporučil bych vedení pošty, aby se pokusilo optat u konkurence jaks se to má dělat! Pokud si vedení společnosti sedí na vedení, mám na mysli DPD, PPL nebo třeba GAIS. Vykašlete se laskavě na finanční služby atd… a věnujte se doručování balíků a pošty. To je podstata pošty. Možná, že potom co se začnete věnovat jenom doručování, tak to začne fungovat!
BTW: Objednal jsem si přes jinou firmu sluchátka. Druhý den jsem je měl doma na stole tzn. ani ne 24 hodin a doručeno. Pošta to nedokáže po ČR (není to zas tak velké území) ani za 5 dní s tím, že ani neví kde balíky má i když je převzala.
Děkuji za vyškolení a poučení, že takhle výborně fungující firmu nemám již nikdy více využívat!
má úcta
Česká pošto.Běžte do hajzlu.Den předem přijde sms že balík bude doručen.Fajn.Ale ani zmínka o tom,zda dopoledne nebo odpoledne.Tak čekáte od rána.Nic nezařídíte a čekáte.V jedenáct hodin mi přišla sms že balík bude doručen mezi 13.00-19.00.No skvělé.Celý den v prdeli.
Vždy, když se mám s tímto podnikem setkat, udělá se mně vyrážka, proti níž jsou pravé neštovice dětská krupička. Využívám služeb pouze v případě, kdy je to nevyhnutné z partnerova podnětu a nemohu nebo nechci jej ignorovat.
Je mně 57 let a mám dosud jedinou positivní zkušenost se službou, kterou má podnik zajišťovat. Jednalo se o relativně komplikované zásilky s mnoha přidanými parametry. Vše se napoprvé podařilo pracovnici vysvětlit, dostat od ní korektní informace a materiály, a vše bez nedostatků a újem na stranách všech zůčastněných bleskurychle zrealizovat (pošta Desná, okr. Jablonec n./N.)
Přinutilo mě to, abych se překvapivě kooperující pracovnice zeptal, zda je původně pošťačka, a ona odpověděla, že není, že má stavební průmyslovou školu. To, myslím, vše jednoduše vysvětlilo.
Spatne skusenosti s celni rizeni totalni beschopnost spatne komunikace nemoznost kontaktovat urciteho pracovnika radeji vyuzivat FEDEX DHL DPD
Typycke pro statni podnik .
Nejhorší doručovací služba v Česku. Doporučuji využít například zásilkovnu.
Otřesné chování řidičů při doručování nadrozměrných zásilek z SPU Plzeň
Chování řidiče dne 20.8.2020 bylo od samého začátku neslušné a arogantní bez snahy zboží doručit za první uzamykatelná vrata
Druhé doručení proběhlo následující den 21.8.2020 opět bez snahy zboží doručit za první uzamykatelná vrata.
Po příjezdu jsem byl navíc nucen před složením zboží k podepsání dokladu o převzetí což jsem odmítnul dokud zboží neuvidím (jestli není poškozeno).Poté mě bylo umožněno palety prohlédnout aby mohlo dojít ke složení zboží.Zboží bylo navíc složeno na jedinou příjezdovou komunikaci čímž nebyla splněna povinnost doručit zboží za první uzamykatelná vrata a navíc v případě potřebybyl znemožněn příjezd hasičů nebo zdravotníků