Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Dopis D+1 přišel za 12 dní
Fakt super (ironie) ,Doporučený dopis doručen 26.8.2020 odeslán 17.8.2020. Na to ,že to byla upomínka která měla být zaplacena do 7 dnů. Naštěstí mi přišla sms o dlužné částce, kterou jsem hned uhradil bez pokuty.
Nevím jak by se to dalo řešit?
Jeden z typických případů – rozesílala jsem pozvánky – 35 kusů obálek. Paní na přepážce (pošta Šenov) mi nabídla doručení do druhého dne za příplatek – byl čtvrtek ráno, tedy do pátku. Nabídku jsem využila, protože mi na tom záleželo. Z 35 obálek došlo v pátek pouze 5 kusů. Zbytek dojde SNAD v pondělí.
Chci jen dodat, že Českou poštu využívám pokud možno co nejméně. V podstatě jenom v případech, kdy je to nevyhnutelné. Běžnou korespondenci zvládám přes e-mail, doručování balíčku důsledně vždy přes jiné přepravce.
Nevím jak to chodí v jiných městech,ale naše doručovatelky mi s prominutím už pěkně lezou krkem. Balíčky,dopisy,atd. adresované do místa méhé bydliště mi neustále nechávají u babičky nebo u mé mamky v obchodě. Tudíž když se mi smylo příjmení ze schránky,přišlo mi naprosto zbytečné si ji označit znova.Stejně mi další balíček zase někdě nechají. Hold moje ulice je asi moc daleko. A ejhle. Překvapení. Včera byla na schránkách výzva o nevyzvednutí zásilky.(pouze něco z alliexpressu) Ovšem nebyla tam sama. Spolu s ní mě tam čekalo i krásné psaníčko o neoznačení schránky a jako třešnička několik (čtěte 6) vykřičníků. Musím říct,že mě to opravdu vytočilo. Vím,že schránku mám mít označenou,ale díky výše zmíněnému mi to přijde opravdu zbytečné.
Když už jsem tedy tak vytočená. Další věc která mě opravdu naštvala,ale přeci jen jsem nechtěla dělat problémy,byla,když mi dámy nechaly doporučený dopis ve schránce trčet ven(kdykoliv mohlo začít pršet a zásilka se zničit). V té obálce byly lístky na koncert v hodnotě cca 5 000 Kč. Tato událost je jíž staršího data.
Dále bych chtěla ještě doplnit,že k babičce nechodí jen moje zásilky. Ale jakmile vidí určité příjmení dají tam v podstatě všechno. I když je ten dotyčný opravdu vzdálený příbuzný.
ČP nebyl schopná za 4 dny doručit 2 pohledy na dětský tábor ve vzdálenosti cca 70km. Děti byli na táboře poprvé a díky neschopnosti ČP byli zklmní, že ostatní děti pohled dostaly oni ne. Opět jsem se ujistila, že ČP je naprosto zbytečná. A to si za známku na pohled ještě řeknou 19kč.
Téměř nikdy nepíšu žádné hodnocení na internetové obchody, či služby. Považuji za normální, že objednané a v současnosti také vždy předem zaplacené zboží, vám rychle zašlou. U České pošty si dovolím udělat výjimku. Nedávno jsem posílal doporučené psaní. 8.7. zásilka podána a 17.7. doručena. Tohle snad není možné ani v Bangladéši. Balíky posílám zásadně přes portál zaslat.cz, což funguje naprosto skvěle. Jsou levnější a pro balík si přijedou až k vám domů. A pokud nějaký internetový obchod nabízí přepravu pouze ČP, tak má smůlu a zboží si koupím tam, kde posílají např. PPL, aj.
Já jsem posílala 15.8. a stále je na sledování Zásilka přijata do přepravy. Volala jsem tam a prej je to v poho. Úplně normální stav, když jsem to nedala poslat prioritně (do druhého dne) ale ekonomicky (jak uvádí do 2 dnů)….
Neschopní Zlíňáci!
Tento podnik ač státní si učtuje ceny za své služby které neprovádí podle mne veřejně šidí své zákazníky ke svému prospěchu a obohacení
Je to katastrofa!!!!!!!!!!Ale je naprosto zbytečné cokoliv psát,nic se nezmění,jediná možnost je naprosto ignorovat veškeré jejich služby.
Dnes podáte, zítra dodáme? Doručovatel se neobtěžuje zazvonit, ani vhodit oznámení. Pokud bych nevěděla,že mi má dojít nějaká zásilka, tak bude ležet na poště do doby zpětného vrácení.
Rozhodně nedoporučuji zasílat obyčejný dopis, kde je více listů. Bude nejspíš dle mé domněnky „prolustrováno“ a nedoručeno. Naposledy jsem zasílala 12.6. 2020
z Karlových Varů do Plzně. Dnes je 23.6.2020 a nebylo doručeno.