Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Jana Vojtová 25.9.2020 v 16:32

    Česká pošto.Běžte do hajzlu.Den předem přijde sms že balík bude doručen.Fajn.Ale ani zmínka o tom,zda dopoledne nebo odpoledne.Tak čekáte od rána.Nic nezařídíte a čekáte.V jedenáct hodin mi přišla sms že balík bude doručen mezi 13.00-19.00.No skvělé.Celý den v prdeli.

  2. Reply
    Petr Kurzweil 23.9.2020 v 7:42

    Vždy, když se mám s tímto podnikem setkat, udělá se mně vyrážka, proti níž jsou pravé neštovice dětská krupička. Využívám služeb pouze v případě, kdy je to nevyhnutné z partnerova podnětu a nemohu nebo nechci jej ignorovat.
    Je mně 57 let a mám dosud jedinou positivní zkušenost se službou, kterou má podnik zajišťovat. Jednalo se o relativně komplikované zásilky s mnoha přidanými parametry. Vše se napoprvé podařilo pracovnici vysvětlit, dostat od ní korektní informace a materiály, a vše bez nedostatků a újem na stranách všech zůčastněných bleskurychle zrealizovat (pošta Desná, okr. Jablonec n./N.)
    Přinutilo mě to, abych se překvapivě kooperující pracovnice zeptal, zda je původně pošťačka, a ona odpověděla, že není, že má stavební průmyslovou školu. To, myslím, vše jednoduše vysvětlilo.

  3. Spatne skusenosti s celni rizeni totalni beschopnost spatne komunikace nemoznost kontaktovat urciteho pracovnika radeji vyuzivat FEDEX DHL DPD
    Typycke pro statni podnik .

  4. 0.5
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    20

    Nejhorší doručovací služba v Česku. Doporučuji využít například zásilkovnu.

    Klady: Žádné nejsou.
    Zápory: Pomalá přeprava Neochota Drahé ceny Ztrácí zásilky Neschopnost doručit v čas
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Otřesné chování řidičů při doručování nadrozměrných zásilek z SPU Plzeň
    Chování řidiče dne 20.8.2020 bylo od samého začátku neslušné a arogantní bez snahy zboží doručit za první uzamykatelná vrata
    Druhé doručení proběhlo následující den 21.8.2020 opět bez snahy zboží doručit za první uzamykatelná vrata.
    Po příjezdu jsem byl navíc nucen před složením zboží k podepsání dokladu o převzetí což jsem odmítnul dokud zboží neuvidím (jestli není poškozeno).Poté mě bylo umožněno palety prohlédnout aby mohlo dojít ke složení zboží.Zboží bylo navíc složeno na jedinou příjezdovou komunikaci čímž nebyla splněna povinnost doručit zboží za první uzamykatelná vrata a navíc v případě potřebybyl znemožněn příjezd hasičů nebo zdravotníků

    Klady: ŽÁDNÉ
    Zápory: Neochota při doručování nadrozměrných zásilek
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dopis D+1 přišel za 12 dní

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 2.5
    Rychlost doručení
    30
    Jednání se zákazníkem
    70

    Fakt super (ironie) ,Doporučený dopis doručen 26.8.2020 odeslán 17.8.2020. Na to ,že to byla upomínka která měla být zaplacena do 7 dnů. Naštěstí mi přišla sms o dlužné částce, kterou jsem hned uhradil bez pokuty.
    Nevím jak by se to dalo řešit?

    Klady: doručí zásilku
    Zápory: čas doručení fronty na pobočkách
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Reply
    Pavla Tmějová 15.8.2020 v 17:28

    Jeden z typických případů – rozesílala jsem pozvánky – 35 kusů obálek. Paní na přepážce (pošta Šenov) mi nabídla doručení do druhého dne za příplatek – byl čtvrtek ráno, tedy do pátku. Nabídku jsem využila, protože mi na tom záleželo. Z 35 obálek došlo v pátek pouze 5 kusů. Zbytek dojde SNAD v pondělí.
    Chci jen dodat, že Českou poštu využívám pokud možno co nejméně. V podstatě jenom v případech, kdy je to nevyhnutelné. Běžnou korespondenci zvládám přes e-mail, doručování balíčku důsledně vždy přes jiné přepravce.

  9. 1.75
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nevím jak to chodí v jiných městech,ale naše doručovatelky mi s prominutím už pěkně lezou krkem. Balíčky,dopisy,atd. adresované do místa méhé bydliště mi neustále nechávají u babičky nebo u mé mamky v obchodě. Tudíž když se mi smylo příjmení ze schránky,přišlo mi naprosto zbytečné si ji označit znova.Stejně mi další balíček zase někdě nechají. Hold moje ulice je asi moc daleko. A ejhle. Překvapení. Včera byla na schránkách výzva o nevyzvednutí zásilky.(pouze něco z alliexpressu) Ovšem nebyla tam sama. Spolu s ní mě tam čekalo i krásné psaníčko o neoznačení schránky a jako třešnička několik (čtěte 6) vykřičníků. Musím říct,že mě to opravdu vytočilo. Vím,že schránku mám mít označenou,ale díky výše zmíněnému mi to přijde opravdu zbytečné.
    Když už jsem tedy tak vytočená. Další věc která mě opravdu naštvala,ale přeci jen jsem nechtěla dělat problémy,byla,když mi dámy nechaly doporučený dopis ve schránce trčet ven(kdykoliv mohlo začít pršet a zásilka se zničit). V té obálce byly lístky na koncert v hodnotě cca 5 000 Kč. Tato událost je jíž staršího data.
    Dále bych chtěla ještě doplnit,že k babičce nechodí jen moje zásilky. Ale jakmile vidí určité příjmení dají tam v podstatě všechno. I když je ten dotyčný opravdu vzdálený příbuzný.

    Klady: rychlost doručení,ale ta mi přijde všude stejná :)
    Zápory: arogantní chování zásilky nechávají u příbuzných doporučené dopisy nechávají ve schránce a takhle bych mohla pokračovat dál
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. ČP nebyl schopná za 4 dny doručit 2 pohledy na dětský tábor ve vzdálenosti cca 70km. Děti byli na táboře poprvé a díky neschopnosti ČP byli zklmní, že ostatní děti pohled dostaly oni ne. Opět jsem se ujistila, že ČP je naprosto zbytečná. A to si za známku na pohled ještě řeknou 19kč.

1 62 63 64 65 66 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo