Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
No, každý si může nadávat na Českou poštu jak chce, ale já již odeslal 51 zásilek (podle počtu podacích lístků) a nespočet jich přijal a nikdy jsem nezaznamenal žádný problém… S touto přepravní službou (na rozdíl od jiných) nemám do dnešního dne žádný problém a stále se k nim rád vracím.
Česká pošta nech si na svoje stránky napíše, že nedoručuje žiadne balíky na adresu adresáta a ani ich neinformuje o uložení zásielky na pošte. Je to hrôza . Veľká nespokojnosť !
Dobrý večer, v úterý jsem dělala objednávku přes Českou poštu kupodivu to bylo dnes doma. Ale samozřejmě není vše jak má být a jak by mělo být! Ráno cca o půl 9 mi přišla SMS že mi budou dnes doručovat balíček… Samozřejmě celá šťastná protože bot není nikdy dost.. Však to známe my ženské no… Celý den čekám kdy mi zavolají o půl 5 jsem to vzdala a zašla se podívat do schránky. No světě div se byl tam papír že se balíček nachází uložený na poště. Tak volám na poštu jestli tam balíček je. No samozřejmě že není tak volám kurýrovi. Paní mi to zvedne a slušně se ptám proč mi sakra nezavolala když byla u vchodu. Paní řekla že se mi nešlo dovolat. No prosím? Já byla celý den doma a dokonce i pracovala na telefonu! Snažila jsem se z ní vytáhnout proč mi sakra nezavolala když má mé číslo. No samozřejmě že mi to 2x vypla. Poté ji píšu ze jestli do 5 hodiny nebudu mít balíček doma volám jejímu zaměstnavateli! Paní slušně odepsala že až rozveze všechny balíčky tak mi ho přiveze. No katastrofa!!
s Českou poštou mám dlouhodobě špatné zkušenosti a proto doporučuji využít jiného dopravce. Konkrétně mohu doporučit PPL. Jsou spolehliví a chovají se slušně, na rozdíl od České pošty,k zákazníkovi.
Zdravím. Balíček mi měl být doručen 6.5.2020. V sms zprávě nebyl čas kdy měl kurýr přijet. Od rána jsem čekala na balíček, kontrolovala mobil. Nikdo nikde. V 15:00 jsem se odbodlala volat kurýrovi kde je. Telefon hluchý. V 17:30 jsem volala na Prostějovské depo. Nikdo nezvedal i když prac.doba do 19:00. Volám druhý den na depo kde mi bylo sděleno že balíček leží na poště ve vedlejší vesnici. Jako opravdu? Jedu tedy na poštu si vyzvednout balík, ptám se proč mi nebyl doručen. Kurýr mě nezastihl doma plus nevěděl kde bydlím. To jako opravdu? Kdyby zvedl mobil a zavolal tak ho navedu. A že jsem nebyla doma? Doprdele svět co to je za přístup? Jak může vědět že jsem nebyla doma, když neví ani kde vlastně bydlím? Když to p. Všetičku(kurýr) nebaví,tak at jde dělat někam jinam. Tohle si dovolit já v práci, tak dostanu takovou bídu, že neřeknu ani popel. Za mě nejhorší přístup a co se doručování týče na bodě mrazu.
S dopravci mám bohužel jen špatné zkušenosti. Jsou neschopní včas nebo alespoň o den později doručit zásilku, dokonce se zásilka i občas ztratí a ani nedají vědět, takže pak jen čekám a má zásilka už vlastně neexistuje. Nevím co místo toho dělají, ale vzhledem k tomu, kolik lidí si tu stěžuje se divím, že s tím stále nic nedělají. Když člověk něco potřebuje, musí si to obstarat sám, protože Česká pošta za vás nikdy nic neudělá. :-)
Nikdy vice
doporučené psaní trvalo doručit 5 pracovních dnů. za 4 dny psaní nedorazilo ani na třídírnu vzdálenou cca 90km. příště sedám na vlak a zavezu ho na místo určení osobně. nebýt tento podnik vlastněn státem, musel by už zákonitě dávno zkrachovat
Pokaždé, když mám možnost zvolit si přepravní společnost, tak volím cokoliv jiného než Českou Poštu, vzdy napisou ten den ze budou dorucovat a nikdy se ani neozvou a pak listek ve schrance ze mam prijit na postu, furt dokola, nejhorsi je kdyz muj oblibeny obchod ma jako dopravce jen ceskou postu:-(((((((
Jihlava: Ochotný personál, rychlá obsluha na pobočkách. Jako dopravce naprosto spolehlivý.Nikdy žádný problém! Využívám služeb ČP velmi často a absolutní spokojenost.