Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

798 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    No, každý si může nadávat na Českou poštu jak chce, ale já již odeslal 51 zásilek (podle počtu podacích lístků) a nespočet jich přijal a nikdy jsem nezaznamenal žádný problém… S touto přepravní službou (na rozdíl od jiných) nemám do dnešního dne žádný problém a stále se k nim rád vracím.

    Klady: Veškeré zboží které jsem kdy dostal i odeslal vždy dorazilo v pořádku!
    Zápory: -
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Česká pošta nech si na svoje stránky napíše, že nedoručuje žiadne balíky na adresu adresáta a ani ich neinformuje o uložení zásielky na pošte. Je to hrôza . Veľká nespokojnosť !

  3. Dobrý večer, v úterý jsem dělala objednávku přes Českou poštu kupodivu to bylo dnes doma. Ale samozřejmě není vše jak má být a jak by mělo být! Ráno cca o půl 9 mi přišla SMS že mi budou dnes doručovat balíček… Samozřejmě celá šťastná protože bot není nikdy dost.. Však to známe my ženské no… Celý den čekám kdy mi zavolají o půl 5 jsem to vzdala a zašla se podívat do schránky. No světě div se byl tam papír že se balíček nachází uložený na poště. Tak volám na poštu jestli tam balíček je. No samozřejmě že není tak volám kurýrovi. Paní mi to zvedne a slušně se ptám proč mi sakra nezavolala když byla u vchodu. Paní řekla že se mi nešlo dovolat. No prosím? Já byla celý den doma a dokonce i pracovala na telefonu! Snažila jsem se z ní vytáhnout proč mi sakra nezavolala když má mé číslo. No samozřejmě že mi to 2x vypla. Poté ji píšu ze jestli do 5 hodiny nebudu mít balíček doma volám jejímu zaměstnavateli! Paní slušně odepsala že až rozveze všechny balíčky tak mi ho přiveze. No katastrofa!!

  4. 1.5
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    10

    s Českou poštou mám dlouhodobě špatné zkušenosti a proto doporučuji využít jiného dopravce. Konkrétně mohu doporučit PPL. Jsou spolehliví a chovají se slušně, na rozdíl od České pošty,k zákazníkovi.

    Klady: hustá síť poboček
    Zápory: Jednání se zákazníkem Časté rozbíjení zásilek Arogance pošťáků Neochota vůči zákazníkům Dlouhé fronty na některých poštách
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Zdravím. Balíček mi měl být doručen 6.5.2020. V sms zprávě nebyl čas kdy měl kurýr přijet. Od rána jsem čekala na balíček, kontrolovala mobil. Nikdo nikde. V 15:00 jsem se odbodlala volat kurýrovi kde je. Telefon hluchý. V 17:30 jsem volala na Prostějovské depo. Nikdo nezvedal i když prac.doba do 19:00. Volám druhý den na depo kde mi bylo sděleno že balíček leží na poště ve vedlejší vesnici. Jako opravdu? Jedu tedy na poštu si vyzvednout balík, ptám se proč mi nebyl doručen. Kurýr mě nezastihl doma plus nevěděl kde bydlím. To jako opravdu? Kdyby zvedl mobil a zavolal tak ho navedu. A že jsem nebyla doma? Doprdele svět co to je za přístup? Jak může vědět že jsem nebyla doma, když neví ani kde vlastně bydlím? Když to p. Všetičku(kurýr) nebaví,tak at jde dělat někam jinam. Tohle si dovolit já v práci, tak dostanu takovou bídu, že neřeknu ani popel. Za mě nejhorší přístup a co se doručování týče na bodě mrazu.

  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    S dopravci mám bohužel jen špatné zkušenosti. Jsou neschopní včas nebo alespoň o den později doručit zásilku, dokonce se zásilka i občas ztratí a ani nedají vědět, takže pak jen čekám a má zásilka už vlastně neexistuje. Nevím co místo toho dělají, ale vzhledem k tomu, kolik lidí si tu stěžuje se divím, že s tím stále nic nedělají. Když člověk něco potřebuje, musí si to obstarat sám, protože Česká pošta za vás nikdy nic neudělá. :-)

    Klady: zbytečné políčko
    Zápory: však vy víte
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Nikdy vice

  8. 1.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    60

    doporučené psaní trvalo doručit 5 pracovních dnů. za 4 dny psaní nedorazilo ani na třídírnu vzdálenou cca 90km. příště sedám na vlak a zavezu ho na místo určení osobně. nebýt tento podnik vlastněn státem, musel by už zákonitě dávno zkrachovat

    Klady: klady? toto slovo ve spojení s Českou poštou neexistuje
    Zápory: velikost políčka je příliš malá pro sepsání záporů
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. 1.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    60

    Pokaždé, když mám možnost zvolit si přepravní společnost, tak volím cokoliv jiného než Českou Poštu, vzdy napisou ten den ze budou dorucovat a nikdy se ani neozvou a pak listek ve schrance ze mam prijit na postu, furt dokola, nejhorsi je kdyz muj oblibeny obchod ma jako dopravce jen ceskou postu:-(((((((

    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Reply
    Roman Bohanus 3.5.2020 v 16:52
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Jihlava: Ochotný personál, rychlá obsluha na pobočkách. Jako dopravce naprosto spolehlivý.Nikdy žádný problém! Využívám služeb ČP velmi často a absolutní spokojenost.

    Klady: Rychlé dodání, profesionální přístup. Využívám ČP velmi často a nikdy nezklamala.
    Zápory: Nic!
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 63 64 65 66 67 75

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo