Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

800 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 1.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    60

    Pokaždé, když mám možnost zvolit si přepravní společnost, tak volím cokoliv jiného než Českou Poštu, vzdy napisou ten den ze budou dorucovat a nikdy se ani neozvou a pak listek ve schrance ze mam prijit na postu, furt dokola, nejhorsi je kdyz muj oblibeny obchod ma jako dopravce jen ceskou postu:-(((((((

    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Reply
    Roman Bohanus 3.5.2020 v 16:52
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Jihlava: Ochotný personál, rychlá obsluha na pobočkách. Jako dopravce naprosto spolehlivý.Nikdy žádný problém! Využívám služeb ČP velmi často a absolutní spokojenost.

    Klady: Rychlé dodání, profesionální přístup. Využívám ČP velmi často a nikdy nezklamala.
    Zápory: Nic!
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Mám strach posílat přes českou poštu, protože začínají ztrácet balíčky a dopisy. Čekal jsem na jeden menší balíček, pán mi posílal číslo balíčku a několik dní byl stále na místě. Když jsem se šel zeptat na naší poštu v Olomouci, tak mi bylo řečeno že je bez pohybu a že je to malý balíček a nebude se to ukazovat jak je na cestě, pouze se mi ukáže až bude u mě. Každý den jak blbec jsem se chodil ptát na českou poštu a stále nic, po skoro třech týdnech jsme se s odesílatelem domluvily že musí dát reklamaci zásilky. Odesílatel dal tedy reklamaci zásilky a pak mu bylo odpovězeno na mail že je bezdůvodná že balíček je tady u nás v Olomouci na poště. Samozřejmě tu naštěstí byl, tudíš jsme pochopily že na české poště mají pořádný bordel. Bohužel to není ojedinělý případ, tohle bylo před měsícem a nyní řešíme opět další problém. Mám toho opravdu plné zuby!

  4. Čekám na balíček, který jsem si objednala a zaplatila z Vinted. Slečna od které jsem si balík objednala neuvedla na podacím lístku můj mobilní telefon takže mi nedošla smska, kdy mi balík přijde. Ve sledování zásilky ale vidím, že z technických důvodů česká pošta nemohla balík doručit. Dělám doma na home office takže nemám čas běhat v paneláku ze 7 patra pořád dolů a kontrolovat jestli pošťák už přijel, když jsem se v průběhu dne podívala z okna, viděla jsem auto české pošty stát u vedlejšího paneláku jak předává někomu zásilku. Pokud česká pošta bere jako technický důvod nedoručení zásilky to, že kurýr byl líný si najít moje jméno na zvonku a počkat 2-3 minuty než sejdu ze 7 patra tak jo :) Podotýkám, že od ráda od 8 volám na call centrum české pošty kde mi to furt hlásí, že je předemnou fronta delší jak 5 minut čekání, na Depo ani na hlavní poštu se dovolat nemůžu, služby za všechny prachy opravdu..

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Pokaždé, když mám možnost zvolit si přepravní společnost, tak volím cokoliv jiného než Českou Poštu. Měl jsem nepočítaně problémů s doručováním dopisů, viděl jsem i z okna, jak se pošťačka neobtěžovala zvonit a rovnou mi do schránky hodila lístek, abych si to vyzvedl na poště.

    Ovšem události posledních dní přesně ukazují, jak to funguje v porovnání s jinými zeměmi. Objednával jsem balíček z Nizozemska. Po zpracování ze strany obchodu to předali DHL – Ti to za 2 dny doručili do Německa, kde to převzala Deutche Post, která to 2 dny převážela do ČR a předala České Poště. Tady pak nastoupili skuteční odborníci na přepravu. Po 6 dnech, kdy to měla ČP jsem zavolal, aby mi bylo řečeno, že oni za to určitě nemůžou, že to prostě jen někdo někde nenaskenoval. Vola jsem do Německa, kde měli zcela detailní informace, včetně naskenování kódu v ČR, datum a hodině předání ČP a všechny informace mi poslali do emailu. Zásilka byla nakonec doručena po 14! dnech a ještě jsem si pro to musel na poštu.

    Takže s touhle bandou neschopných nekompetentních lidí, kteří si asi neuvědomují, že v roce 2020 je logistika a přeprava zboží o rychlosti, už NIKDY nechci mít nic společného!

    Klady: NIC
    Zápory: RYCHLOST NESCHOPNOST ZJISTIT STAV ZÁSILKY
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Dnes mi psal odesílatel že se mu po měsíci vrátil balík co mi poslal. Já sem absolutně nebyl upozorněn že by na mě na nějaký poště čekal balík, nedostal sem SMS, nedostal sem ani lživej lísteček že adresát nebyl zastihnut doma.
    PROSTĚ SE NA TO TY ZMRDI ÚPLNĚ VYSRALI!!
    Asi by bylo absurdní v aktuální situaci lhát že sem nebyl doma, nebo jsou pošťáci tak posrání z přehnané hysterie v televizi že se bojí vůbec dotknout kliky aby nám ten lživej lístek do schránky vůbec hodili.
    ZPIČENÁ POŠTA K HOVNU!

  7. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Doufám,že mi česká pošta bude doručovat poslední vydechnutí. Balík do ruky si po týdnu musím vyzvednout sám. Doručovatel na mě zazvoní, otevře dveře,ale do čtvrtého patra jaksi nedorazil. Po čtvrt hodině kdy se nic neděje mu volám a jsem informován,že pána odvolala pošta!? Co to je, ví to někdo? Ok,domlouvám se,že po sedmé večer se zastaví a přijdu si pro něj dolů ke vchodu. No nestavil a telefon nezvedal. Je pátek, víkend v háji,v pondělí jsem přesměrován někam do pryč. Podle trasování zásilek je na depu Plzeň. Tam mi to zvedla dáma,která mi není podle jména schopná balíček vyhledat!? proč? Pokládám hovor,opisuji číslo že zprávy v telefonu. Volám a jsem přesměrován do někam pryč. A pořád i po pátém pokusu. Volám tedy z druhé simky. Aha,najednou to jde a já mohu konečně sdělit té dáme číslo balíku. Proč jsem se nemohl dovolat z původního čísla si mohu domyslet. Je na poště 23. Když se dámy ptám jak je tohle všechno možný,tak se dozvím,že dáma je samostatná jednotka a nemá s ničím a nikým nic společnýho. Pošta je 50 let pozadu. Jezdil jsem pro poštu,mám poštovní školu,takže chápu zákulisí,ale tohle je moc i na mě. Kdyby byl pan doručovatel chlap,tak dodrží co slíbí.Kdybych se na depo nedovolal,tak vůbec nevím kde ten balík do ruky je. A kdyby dáma na telefonu nebyla samostatná jednotka,tak si můžu stěžovat u ní a nemusím psát sem.

    Klady: Na téhle situaci je kladné to,že ten balík snad žije.
    Zápory: Co mohlo být špatně špatně bylo. Zajímavé je,že u konkurence se mi to nikdy nestalo a mám pocit že ani nemohlo.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Rozhodne nedoporucuji! Prisla mi sms, ze budou dorucovat balik, postak projel ulici a nic. Uvedene cislo v smsce neexistuje a kdyz jsem se po 34 minutach dovolala na call centrum, tak me pani na lince rekla, ze to neni mozne a odkazala me na pobocku v Uh. Hradisti, kde se take nejde dovolat. Takze pres Ceskou postu už žádné posílání!!! Neni to poprve, kolikrat postak ani nezazvoni ani nevhodi listek do schranky a musime hledat dopisy i baliky primo na poste ve meste.. Takze na me i nasi rodinu – totalni hnus!

  9. Nejhorší na světě!

  10. Po dlouhé době jsem si objednala přes Českou poštu a opět nezklamali… balíček jsem si objednala schválně na Balíkovnu na okraji města (kde se vyhnu frontám), přesto mi balíček nechali k vyzvednutí na Balíkovně v centru města (kde jsem díky nekonečné frontě samozřejmě balík nestihla vyzvednout). Takže jsme objeli jednu Balíkovnu, kde se divili, co chci, protože sem přece balíky momentálně vůbec nechodí, pak druhou, kde vzhledem k frontě a času do zavíračky nemělo cenu ani stát, takže krásná projížďka bez balíku! Nádhera! Zítra tam můžu vyrazit znova, hurá…
    Že by alespoň nějaké výraznější upozornění (ne jen náhlá změna adresy v mailu, které jsem si nevšimla, proč taky…), nejlépe však alespoň omluva České pošty, že balíček bude uložen jinde než na místě, které jsem si zaplatila??
    To bylo naposledy, kdy jsem si přes tuto společnost něco objednala.

1 64 65 66 67 68 75

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo