Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Česká pošta je nejhorši.!!!!!!!!!!!!
Sluzba balik do ruky nefunguje. Nikdo nezavolal, nenapsal sms ani nezazvonil (cely den jsme doma – jako vetsina lidi s ohledem na situaci kolem koronaviru). Jen jsme nasli ve schrance listecek, ze se zasilku nepodarilo dorucit. Zjevne se ale jedna o bezny postup Ceske posty: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ceska-posta-zasilka-balik-dorucovatele-reklamace-zakaznici.A190731_111258_domaci_brzy
ČESKÁ POŠTA NEMÁ OBÁLKY???????????
V pátek mě na poště odmítli prodat standardní obálky A4, A5, C5 apod., které běžně mívají za 1-3 Kč (samolepící)
Měli k dispozici pouze nadstandardní obálky v ceně 12 Kč a vyšší. To však již opakovaně.
Zdůvodnění? Prý jim je nedodali. Dětinská výmluva. NEBO SPÍŠE CÍLENÁ LEŽ? Na webu je řada dodavatelů od 1,16 Kč s dodáním do 24hodin. Proč ale doplnit sklad pošty odtud a snižovat si marže z obálek za 12 Kč, že? :D
V aktuální situaci s koronavirem uvažuji, nejde-li o vědomý hyenismus – zneužívání situace lichevním způsobem nutícím klienty platit i cca 1000% ceny namísto ceny za běžně vyhovující obálky. Ne každý má dnes přeci čas jezdit na poštu vícekrát, jen kvůli absenci standardních obálek. A tak spousta lidí raději zaplatí 12Kč namísto 1,2Kč, že?
Kdo jiný už by ty obálky měl mít než Česká pošta?
NAPROSTO ABSURDNÍ A NEETICKÉ!!!!!!!!
Dnes mi měl přijít balík, SMS přišla v 15:27 hod,že mi budou dnes doručovat balík mezi 13-19 hodinou. Tak jak blbec čekám doma, volám na číslo na řidiče,ten samozřejmě nedostupný a v 19.30 mi volají,že mi balík nedoručí,protože jim nedorazil řidič. Je tohle normální?!!! Takže budu 4 dny čekat a budu si muset zajít na poštu,jelikož jsou před námi svátky. To jako nemohli zavolat dříve ať si návrh poštu zajdu sama v den kdy tu měl balík být? To je fakt hnus!
Zakoupila jsem si službu doporučený dopis prioritní – tudíž dodání do druhého dne. Přišlo o den později. Na přepážce pošty jsem byla ujištěna, že tyto zásilky se do schránky nedávají, že budou předány oproti podpisu majiteli. No překvapení, zásilka byla vhozena do schránky. Tak teď mi vysvětlete, proč si tedy platím dražší službu?!!! K čemu tedy tato služba je a je dražší? Proto, aby jste tahali z lidí peníze, to už fakt není možné!
Měl jsem předem zaplacené zboží a jelikož jsem byl v práci, tak jsem čekal, že mi hodí lísteček do schránky (no hold když není možnost). Místo toho mi zásilku v hodnotě přes 5000,- hodily do schránky a tam to taky zůstalo půl dne než jsem přijel z práce. Jako co má byt tohle???? Ale jsem rád protože tohle bylo naposledy co jsem využil služeb České pošty. Ještě, že to nikdo neukradl protože by to šlo na vaše triko hošánci.
Poslala jsem svým osmdesátiletým rodičům z pošty v Hradci Králové – Kuklenách vymazlené, několikavrstvé roušky v průhledném obalu s příslušnou nálepkou. První týden jsem čekala trpělivě, druhý už ne. Dnes je patnáctý den, roušky nedošly. Nějaká hyena je nosí na tlamě. Evidentně zaměstnanec pošty. Prvotní nadšení ze sounáležitosti a hezkých gest mě přešlo. Ušiju další, pošlu normálně v neprůhledné obálce, snad to dojde, když zaplatím…
Katastrofa. Nedoručování, ztracené zásilky, neschopnost najít balíček, změna doručení online – asi na ozdobu!!! Celková neschopnost této instituce. Ať už se jedná o Prahu, či jiné město. Na co tohle člověk platí? A za co? Naposled objednáno na doručení českou poštou. Týden hledají balíček jak kreténi!!! Díky Bohu za jiné přepravní společnosti.
Dobrý den,
chtěla bych z celého srdce poděkovat za skvělý a obětavý přístup zaměstnankyň pobočky hlavní pošty v Havířově. V této těžké době pro všechny, pomohly mě a hlavně mojí 73 leté mamince a její 85 leté sousedce, vyzvednou peníze na složenku ( čtvrtletní příspěvek na bydlení ) a to opravdu obdivuhodným způsobem. Obě ženy jsou nemocné a tak jsem je nechtěla vystavovat kontaktu s ostatními zákazníky pošty. Telefonicky jsem kontaktovala zmíněnou pobočku a tam mi zaměstnankyně poradila, ať obě bábinky naložím do auta a penízky jim předáme před poštou v autě a to se také stalo. Ochota paní za přepážkou a obětavost paní, která semnou pak k autu zašla se slovy „ PŘECI SI MUSÍME POMÁHAT“ a oproti podpisu penízky předala, je za mě a za celou mou rodinu obdivuhodná. Prosím oceňte nebo alespoň z pozice vedení pochvalte zaměstnankyně vaší pošty. Já určitě všude, kde budu moci se podělím o tento skvělý zážitek. Jediné co mne velice mrzí, že jsem si nezapamatovala jméno ochotné paní, ale věřím, že toto nebude pro vás složité zjistit.
Ještě jednou moc a moc děkuji
S přáním krásného dne
Není divu, že tahle rigidní firma neprosperuje…
1) šel jsem si vyzvednout „balíček na dobírku“, překvapil mě dotaz na OP (mělo by stačit zaplatit, vyzvednout, odejít), nicméně ukázal jsem jim tedy fotku mého OP uloženého v telefonu, fotka souhlasí s mou vizáží, ale co naplat… prý to není originál… na námitku, že v čase koronaviru nechci dávat doklad z ruky (abych ho pak nemusel dezinfikovat) nepomohl. Takže jsme to ukončili neúspěšným vyzvednutím zásilky „na dobírku“, bohužel jsem doklad u sebe neměl… nečekal jsem, že u dobírky, kdy hradíte balíček je to potřeba.
2) kdykoliv si jdu vyzvednout doporučenou zásilku, tak si přepisují OP ručně… asi neslyšeli o „čtečce“… mají dost času… vždy na poště totiž čeká „jen několik málo lidí ve frontě za vámi“… kam by kdo pospíchal, proč by přemýšlel o produktivitě… vždyť díra v hospodaření se zalepí z našich daní.
Rigidita a zaostalost je důvod, proč tenhle spolek nemůže nikdy prosperovat.