Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Objednala jsem si ODPOLEDNÍ doručení, aby mi v 9:30 ráno zavolal nasranej pošťák, že jestli někdo do 2 minut nepřijde dolů, tak mám balík na poště.
Tak to byl moooc solidní doručovatel, když zavolal, u nás by se nikdo s takovým nadstandardem neobtěžoval….
Pošta Prostejov Tesco
Většina pracovníků na pobočkách je profesionální a milá, ale téměř rok, co bydlím na Praze 7, jsem dostala zásilku domů pouze jednou a to objednávám každý měsíc 10-15kg balíky. I když je člověk doma, má označený a fungující zvonek i fungující telefon. K tomu jsem se musela hádat s velmi neprofesionálně a neslušně se chovajícím doručovatelem/řidičem.
S českou poštou nemám snad žádnou skladbou zkušenost. Co mě úplně dorazilo jak česká pošta nabídla lidem posílání roušek zadarmo, co by bylo opravdu hezké KDYBY DORAZILY!!! Podmínka byla v průhledné obálce nadepsané nápisem „roušky“. Moje babička mi našila krásné roušky s Mickey mousem a jinými pěknými obrázky a asi se to někomu v poště náramně hodilo, protože víc než 2 týdny nic nepřišlo. Je mi z celé pošty na nic a pokud možno vyhledávám VŽDY JINÉ DOPRAVCE klidně za vyšší cenu.
Taky mi maji dorucit balicky primo do ruky k memu domu ale ve schrance je pouze oznameni a balicek ulozen na poste. Je to hnus!
Nikdy vice.!
Už nikdy si přes Českou poštu nic neobjednám, pokud nebudu muset. Opakované doručování „balíku do ruky“ na pobočku. Člověk si připlatí, aby se nemusel trmácet na poštu, a nakonec mu akorát přijde SMS, že tam stejně musí. Chápu důvody, personální krize bla bla, nezajímá mě to. Odmítají své zákazníky jakkoliv kompenzovat, a mé peníze navíc za doručení domů jim není trapné si nechat. Nejhorší doručování služba, se kterou jsem kdy měla tu čest. Hanba.
Přibližně od nového roku nám Česká pošta soustavně nedoručuje doporučené zásilky, stávalo se to občas i dříve, nyní je to smutným standardem. Stala se i taková situace, že v pátek večer byla schránka při kontrole prázdná, v sobotu manželka viděla, že se nějaká osoba pohybuje kolem naší poštovní schránky. A ejhle …kromě letáků je tam i lísteček, že při snaze o doručení předešlého dne jsme nebyli zastiženi a že si zásilku máme vyzvednout na místní poště. Přitom prakticky vždy u nás doma někdo přítomen je.
Další perlou je e-mail, který asi díky tomu, že jsem držitelem zákaznické karty oznamuje, že byl učiněn pokus o doručení a opět nebyl nikdo zastižen (TEN DEN NÁS DOMA BYLO PĚT!), takže se zjevně NIKDO o doručení ani NEPOKUSIL a oznámení o uložení se objevilo později.
Ale příběh pokračje – říkal jsem si, že nebudu pro každý balíček, či doporučený dopis běhat zvlášť a počkám, až se sejde více důvodů pro návštěvu pošty. Ostatně po předchozích zkušenostech už vím, že na poštu zatím chodit nemám, jelikož tam zásilka pravděpodobně ještě ani není. Protože mezitím mamince – seniorce minulý týden také nebyla doručena zásilka (roušky od sestry), vyrazili jsme na místní poštovní úřad až dnes. Na poště byla fronta až ven a když jsme si ji vystáli, první šla k okénku maminka. Ta se dozvěděla, že od pátku ještě nikdo ty zásilky na místní poštu nepřivezl, takže se vydala do téhleté spousty lidí úplně zbytečně a ohrozila tím v této rizikové době zbytečně svoje zdraví. Poté jsem přistoupil k okénku já s oznámením o uložení doporučeného dopisu, načež úředníce za přepážkou chtěla provést ověření totožnosti. Mnou předloženou zákaznickou kartu České pošty, jejímž jsem držitelem odmítla a požadovala jiný doklad. S nevolí jsem tedy vytáhl občanský průkaz a ukázal jí ho přez sklo … když máme tu epidemii … nechápu k čemu je jí to dobré, když mám stejně většinu obličeje zakrytého rouškou. Úřednice však požadovala odevzdání dokladu, aby si opsala jeho číslo.
Toto jsem odmítnul a zásilka mi nebyla vydána, opravdu nestojím o to nenechat šikanovat státním podnikem Česká pošta, která svévolně porušuje zákony vydané svým zřizovatelem/vlastníkem. I policie, která je z hlediska práva požadovat po občanu doklad totožnosti úplně někde jinde, musí mít pro kontrolu mojí totožnosti předložením OP závažný důvod.
Česká pošta Brno-Královo Pole
Nebudu první a bohužel ne ani poslední kdo i když je na home office a je doma celý den vzhledem k situaci v České republice NEDOSTANE svůj balíček na který čeká celý den a pouze bude klasicky v domě hozen papír o nezastižení adresáta. Domovní zvonek je řádně označený a funkční, stejně tak poštovní schránka!!! Zažádala jsem o znovu doručení! Služby České pošty jsou opravdu na tak nízké úrovni, že se ani nedivím že prochází krizí (viz žádání ministerstva financí o peníze, kontokorent – zpráva od mluvčího ČP). Věřte, že pokud by tato firma od které mám balíček zasílala jiným způsobem tak ho využiji.
Zásilka zatím vždy rychle doručena… V perfektním stavu… Ovšem Zadal jsem si odpolední doručení a balíček mi zvonil u dveří v 11 hodin když jsem byl v práci. Stalo se mi to tak už po několikáté…. Navíc tentokrát mám balíček na čerpací stanici… Bydlím v Uherském Hradišti a balíček se nachází až za Jarošovem…. A to jako vážně…?
Celkem jsme nespokojení. Ačkoli paličky které nám zasílá Česká pošta prostě konci na poště jak nelogické.. To si ten přepravce nemůže zazvoní na určitý zvonek nebo já to vážně nepochopím… Tohle už trvá delší dobu neřekla bych kdyby zazvonili a doticny doma nebil ale mamka a zbytek rodiny je doma v dopoledních hodinách často.. Oni prostě nezvoni.. Proč ostatní Kuryři můžou posílat SMS nebo volat aby se dozvěděli zdali jste doma a ČESKÁ POŠTA PROSTĚ NE!!!!!! A to stejné na poště když jsi dete vyzvednout balíček nebo dopis protože jste podle dopravce nebyl k zastižení tak vám řeknou že balíček nemají nebo že musíte přijít další den… LOGIKA JAK PRASE VÁŽNĚ JO… ČESKÁ POŠTA JE TA NEJHORŠÍ