Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Nelíbí se mi jednání s doručovateli (přines, doruč, a získej ) venku se šíří nákaza a chudáci dorucitele za den se dotknou 300 lidí jenom aby manažerové měli velký přínos, ohrožují tím jejich zdravý, chtěl bych si tímto stěžovat na jednání s lidmi a bezpečnost práce
Objednal jsem si službu balík do ruky, kde na portálu sledování zásilek bylo napsáno doručování zásilky. Raději jsem volal na uvedený tel. kontakt, abych se domluvil, protože jsem si na 20 minut musel odběhnout z bytu. Samozřejmě telefon byl vypnutý, tak se nedalo domluvit. Zůstal jsem tedy doma a čekal na doručení zásilky. To samozřejmě neproběhlo a rovnou se balík ocitl na poště k vyzvednutí. Nechápu tedy proč mají tento produkt v nabídce, který si člověk zaplatí a česká pošta na to prostě ,,sere´´ omlouvám se za vyjádření, ale bohužel to už jinak říct nejde. S nejmenovanou konkurenční firmou takové problémy neřeším.
Ano, také mi připadá, že pošta o doručeni balíku do ruky nemá zájem, sice ho jako službu nabízí, ale nefunkčnost toleruje a přehlíží….
S Českou poštou máme problémy dlouhodobě (Ostrava-Jih), ale letos už je to vrchol. Jako podnikající FO mám místo podnikání v místě bydliště, schránka řádně označena, zvonek označen. Nepřišla mi vůbec inventura pohledávek z ČSSZ, proto jsem byla včera na úřadě, kde mi bylo řečeno, že se jim přehled vrátil jako nedoručitelný – údajně adresáta nelze dohledat. Neskutečná instituce, která, kdyby měla být soukromá, už dávno zkrachovala…
Jsem po operaci a tudíž jsem byla tři týdny doma, nikam jsem nechodila. Česká pošta mi měla doručit nějaké balíčky, jenže pokaždé jsem ve schránce našla jen výzvu navíc byla vždy z předchozího dne, na poštu jsem se samozřejmě nikdy nemohla dovolat tudíž jsem i s obtížemi musela pro zásilku jít sama.
Také se mi několikrát stalo, že jsem si obejdnala zásilku na dobírku a chtěla jsem si změnit čas doručení, to se mi povedlo, jenže sms počítala s tím původním nezměněným časem a tak i přijela. Takže opět nikomu se nedovoláte a pro balík, který má určitou hmotnost si běžte sami.
Česká pošta s., p., dojná kráva daňových poplatníků!!!!
Včera mi na pobočce v Šumperku předali balíček z úžasného obchodu, se kterým nikdy nebyl problém. Avšak po rozbalení doma jsem zjistila, že jeden výrobek byl porušený následkem přepravy. Také už se mi několikrát stalo, že doručovatel/ka mi ve schránce nechala pouze lístek a ani se neobtezovala zvonit či volat na uvedené telefonu číslo, ačkoliv velmi dobře vím, že jsem byla doma. Když mi veze něco PPL, či jiný dopravce není problém. Ale s Českou Poštou už nemám trpělivost. Také když nám přijde doporučený dopis do vlastních rukou, tak jen hodí lístek do schránky a nikdo neobtěžuje se zvonit, aby nám jej předali. Hrůza. Zajímalo by mě, jak by bylo jim, kdyby se k nim také někdo takto choval. Vím, že to jistě není osobní, ale snad jsme lidi a mělo bychom se tak u chovat.
S Českou poštou nejsem dlouhodobě spokojený a proto přecházíme k ppl. Skoro vždy když něco posílám, tak zásilka dojde poškozená a to i s cedulkou křehké. Rozhodně doporučuji využít jiného přepravce.
Jsem velice sklamani.Při doručování sí Česká Pošta neověřuje doručovatele,balík je doručen někde jinde ….ale kde????
Pomali, balik posilaji po cele republice nez se trefi kde to maji poslat.
Dorucime do druheho pracovniho dne. To jiste. Uz cekam 6 dni.
Na obycejne psani cekame uz pul roku. Nikdo nevi kde je.
Obyčejné psaní nedoručeno, zasláno do balíkovny, i když zpáteční adresa byla uvedená – nikdo nedokáže vysvětlit proč. Odesláno znovu doporučeně 13.2.,je 18.2. a stále není doručeno. Dva balíčky se ztratily úplně. Jediné, co je na vysoké úrovni, jsou ceny. Služby otřesné.