Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
hrůza hrůzoucí … pokud to jde používámPPL nebo DPD
Dobrý den, již několikrát jsem si objednávala zboží u vašeho dopravce a pokaždé ke mně přijel tentýž řidič jako dnes 5. 2. 2020 v ranních hodinách- Ostrava-Dubina. Chtěla bych tímto velice pochválit a ještě jednou poděkovat vašemu řidiči, který je vždy velmi milý, hodný a příjemný, kdyby byli všichni řidiči takoví, jako je ten Váš, byla by radost s nimi jednat. Nevím, jak se pán jmenuje, ale snad se to dá dle data rozvozu a místa zjistit, je to takový starší pán a opravdu velmi příjemný, na něm jde vidět, že dělá svou práci nejen s radostí, ale především srdcem. Moc vám za něj děkuji, snad se k němu tato pochvala dostane. Přeji příjemný den.
Mám malý eshop a posílám ročně přibližně 150 doporučených dopisů. Směrem z Olomouce kamkoliv se poslední 3 roky nic neztratilo, nemusela jsem podávat žádnou reklamaci, takže z této strany jen vše dobré. Bydlím v Olomouci a letošní doručování jedna katastrofa za druhou. Jedna zásilka (doporučený dopis) odeslaná z pošty praha 916 dne 23.1. doposud nedorazila (je dnes 3.2.). odesílatel již reklamoval, zásilka je údajně na cestě. Další zásilka odeslaná z Prahy dne 27.1. opět nikde. Další dvě zásilky doporučeně už týden někde na cestě. Sledování zásilek ukazuje podle podacích čísel jen přijetí zásilky a dál nic. V Praze jakoby nikdo nepracoval nebo zkolabovala počítačová síť.Všechny zásilky jsou zaplacené i s obsahem, nikde nic. Reklamace nevyřízené, telefony na daných pobočkách nikdo nebere, komunikace žádná. Dnes už chápu, proč všichni směřují do Zásilkovny. Jdu také. Zaměstnanci České pošty jsou chudáci – na pobočkách musí sloužit bankám a pojišťovnám, poštovní služby jsou jen okrajová činnost. Celkově hodnotím Českou poštu jako špatně fungující státní instituci, kde se jedinec nikde ničeho nedovolá, pomoci už vůbec ne. Co dělají s těmi nedoručenými zásilkami?
Jsem spokojen . Jen velké mínus … řidiči neberou karty
Česká pošta je státem podporovaná zlodějna. Ideální stav, zrušit a udělat pouze franšízy nejlépe v nákupních centrech. Ušetří se hromada peněz za ty jejich obří nemovitosti, za zaměstnance na přepážkách (stejně z devíti přepážek většinou pracují pouze dvě), arogantní chování je do nebe volající (plný vestibul a dámy si vzadu popíjejí kafe), ceny za poštovné jsou skutečně rovnající se zlodějně.
??
Dnom 28.1 som obdrzal sms spravu, ze mi bude doruzovany balik, z toho dovodu som ostal doma, aby som bol k dispozicii. 29.1. mi prisla sms sprava o 9:01, ze mi bude dorucovany balik. Cely den sedim doma a cakam, kedy sa uraci zamestnatnes ceskej posty ukazat az do naslednej sms spravy o 16:03, kde sa pise, ze som nebol zastihnutelny. Pri pokuse zavolat na telefonne cislo ridice nebolo cislo dostupne. Tato situacia sa zopakovala uz 4ty krat. To uz su skutocne zamestnanci Ceskej posty tak lenivi, ze sa neuracia ani zazvonit na zvoncek a automaticky to davaju ako „adresat nezastihnuty“? Uz nikdy nezvolim dobravu Ceskou postou a ak nebude v ponuke ina moznost, tak radsej oslovim ineho dodavatela produktu, ktory by mal byt predmetom prepravy! Popravde netusim, kde nazbierali hodnotenie uzivatelov 3.1, nedal by som im ani pol-hviezdy, ak by to bolo mozne!!!
Už mě fakt s****.Ještě ani jednou mi nedonesli balík,i když čekám doma jak idiot.Pokaždé si po něj musím na poštu,i když má 20kg.Praha 8 Pošta, ostuda!!!!!!!!!!!!
Na zápory máte malé okénko :)
Rozhodně je to nedoručování zásilek.
Příklad, dnes mi v 8:28 přišla sms, že mi během dne dovezou zásilku…a nic. V 16:08 přišla další sms, „“Vážený zákazníku,
dne 24.1.2020 jsme učinili pokus o doručení zásilky Balík Do ruky s podacím číslem““…blbost!!! Celý den jsem byl doma a čekal na to!!! I jsem volal na číslo řidiče – celý den byl nedostupný! Volal jsem i na poštu…tak hrubé, dementní a hloupé jednání, nemají snad ani „neplavci ve vodě“ ! Vaše zaměstnankyně má tu drzost mi říci, abych si pro zásilku přijel?!…já si platím vše, a v tom vše je i dovezení zásilky na místo určení. Jsem dost nakakanej a tohle si líbit nenechám!! Kvůli vaším „neslužbám“, jsem dnes přišel o dost peněz!!! Jen tak mimochodem, zásilka byla od rána na poště!!!!!!!!!! Jen nebyl nikdo schopen jí naložit a dopravit! Zvážím další kroky, s pozdravem Heřman
Jedná se o poštu v Unhošti. Mimo jiné, 2x jsem tam volal a oba hovory byly jak kdybych volal do „zvláštní školy“…jméno jedné „chytrolínkyně“ Vám mohu poskytnout.
Tragédie.. I přes to, že jsem doma, doručovatelka nezazvoní, lístek žádný, údajně mi byl odeslán e mail, o kterém nevím, při dotazu na poště mi bylo sděleno, že mají málo doručovatelek a „co jako chci“ . Za co platím takové poštovné?? Bohužel to není první špatná zkušenost…