Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Pomali, balik posilaji po cele republice nez se trefi kde to maji poslat.
Dorucime do druheho pracovniho dne. To jiste. Uz cekam 6 dni.
Na obycejne psani cekame uz pul roku. Nikdo nevi kde je.
Obyčejné psaní nedoručeno, zasláno do balíkovny, i když zpáteční adresa byla uvedená – nikdo nedokáže vysvětlit proč. Odesláno znovu doporučeně 13.2.,je 18.2. a stále není doručeno. Dva balíčky se ztratily úplně. Jediné, co je na vysoké úrovni, jsou ceny. Služby otřesné.
Balík sice přišel, údajně se mi nemohli dovolat, že jsem nedostupný, volal jsem na zpět a byl jsem spojený. Přišel mi jen nečekaný výpis od operátora, že jsem nedostupný, očekával jsem jejich doručování zásilky, profesionální přístup žádný, navíc byl jsem ještě navíc okraden o pět korun, paní jsem říkal, že bych chtěl navrátit drobné, že nejsem charita, nereagovala a peníze prostě nevrátila. Tak mě to naštvalo a šel jsem pryč, abych nebouchl.
Za 450kc poštovného čekáte měsíc na vyplacení vašich peněz.
Je celkem smutné když jsem týden v Praze na dovolené a během toho celého týdne česká pošta není schopna doručit pohled dědovi do Trutnova. To jsem se dřív stihl vrátit domů.
hrůza hrůzoucí … pokud to jde používámPPL nebo DPD
Dobrý den, již několikrát jsem si objednávala zboží u vašeho dopravce a pokaždé ke mně přijel tentýž řidič jako dnes 5. 2. 2020 v ranních hodinách- Ostrava-Dubina. Chtěla bych tímto velice pochválit a ještě jednou poděkovat vašemu řidiči, který je vždy velmi milý, hodný a příjemný, kdyby byli všichni řidiči takoví, jako je ten Váš, byla by radost s nimi jednat. Nevím, jak se pán jmenuje, ale snad se to dá dle data rozvozu a místa zjistit, je to takový starší pán a opravdu velmi příjemný, na něm jde vidět, že dělá svou práci nejen s radostí, ale především srdcem. Moc vám za něj děkuji, snad se k němu tato pochvala dostane. Přeji příjemný den.
Mám malý eshop a posílám ročně přibližně 150 doporučených dopisů. Směrem z Olomouce kamkoliv se poslední 3 roky nic neztratilo, nemusela jsem podávat žádnou reklamaci, takže z této strany jen vše dobré. Bydlím v Olomouci a letošní doručování jedna katastrofa za druhou. Jedna zásilka (doporučený dopis) odeslaná z pošty praha 916 dne 23.1. doposud nedorazila (je dnes 3.2.). odesílatel již reklamoval, zásilka je údajně na cestě. Další zásilka odeslaná z Prahy dne 27.1. opět nikde. Další dvě zásilky doporučeně už týden někde na cestě. Sledování zásilek ukazuje podle podacích čísel jen přijetí zásilky a dál nic. V Praze jakoby nikdo nepracoval nebo zkolabovala počítačová síť.Všechny zásilky jsou zaplacené i s obsahem, nikde nic. Reklamace nevyřízené, telefony na daných pobočkách nikdo nebere, komunikace žádná. Dnes už chápu, proč všichni směřují do Zásilkovny. Jdu také. Zaměstnanci České pošty jsou chudáci – na pobočkách musí sloužit bankám a pojišťovnám, poštovní služby jsou jen okrajová činnost. Celkově hodnotím Českou poštu jako špatně fungující státní instituci, kde se jedinec nikde ničeho nedovolá, pomoci už vůbec ne. Co dělají s těmi nedoručenými zásilkami?
Jsem spokojen . Jen velké mínus … řidiči neberou karty
Česká pošta je státem podporovaná zlodějna. Ideální stav, zrušit a udělat pouze franšízy nejlépe v nákupních centrech. Ušetří se hromada peněz za ty jejich obří nemovitosti, za zaměstnance na přepážkách (stejně z devíti přepážek většinou pracují pouze dvě), arogantní chování je do nebe volající (plný vestibul a dámy si vzadu popíjejí kafe), ceny za poštovné jsou skutečně rovnající se zlodějně.