Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Tragédie.. I přes to, že jsem doma, doručovatelka nezazvoní, lístek žádný, údajně mi byl odeslán e mail, o kterém nevím, při dotazu na poště mi bylo sděleno, že mají málo doručovatelek a „co jako chci“ . Za co platím takové poštovné?? Bohužel to není první špatná zkušenost…
Manželka byla vyzvednout balíky na pobočce pošta Bernartice byla to vyzvednout kamarádce a nevěděla co to za balíky je. 2 balíky vážili cca 20/25 kg manželka je v 7 měsíci těhotenství a poprosila je aby ji to dali z rampy do auta . Odpověď byla ze to tahat nebudou a manželka to musela naložit sama .
Pracoval jsem v přepravní společnosti taky doručoval jsem balíky jako kurýr a tohle jsme si nesměli dovolit chápu ze je to jen pošta ale tohle je myslím dost smutné
objednal jsem si zboží z WISH,čekám a nic.Po kontaktování pošty v Praze mi paní zdělila,balíček není váš,ale pána z jiného města.Divné,sledovací číslo bylo moje a taky zaplacené.Druhý balíček se záhadně ztratil po příletu do prahy na pošta Praha20.ani se nedivím,hodinky se k vánocum někomu hodili,Třetí balíček,,,asi kde mu je konec.Mě připadá že jim vadí balíčky z ciziny za které nemají peníze.Škoda že tady není konkurence.
Doba dodání ze 160km vzdáleného místa 14dní… Pak jiný případ,z Číny vzdálené 7100km je zde v ČR balík za týden,ale pak posléze z ČR (i kdyby v nejvzdálenějšího bodu v ČR jestli 500km) u mě není ani za 10dní. To už je extrém.. Měla by být výjimka že zákona a každýho pošťáka moct je*nout po hlavě,jinak se to nezmění… Hází vinu jeden na druhého,nikdo za nic nemůže samozřejmě.
– nejhorší firma na světě
– špatně platí
– nic po nich nechtějte
– ani nechápou co po nich chcete na přepážce jednoduché věci poslat a nebo zrušit
– nikdo neroznáší poštu (letáky, dopisy)
– reklamace nikdo neřeší všichni se kryjí zvlášť p.Mašek 730 580 221
posta hrozný balikar se nezastaví .. a slibuje že tu bude, pak nedojede zatuká do systému že u mne byl. když volám kde je balík oni neví asi se veze na depo. Jsem celý den doma a oni to takto fungují,,, i po třech telefonátech co sliboval že přijede a nic… hruůzza za ty peníze
Teplice – Musim pochvalit zmenu v poslednich 2 mesicich – doprava baliku opravdu do druheho dne, zakaznik je informovan sms i s tel. na ridice. Jiz se nestava, ze by balik nebyl dorucen i kdyz jsem doma, ale vsechny baliky za posledni 2 mesice byly doruceny bez problemu prijemnym ridicem. U dorucovatelky byl v minulosti problem, ze nezvonila, ale tez jiz vzdy zvoni a vsechna doporucena psani byla dodana. Snad to i vydrzi :-)
České poště se nepodařilo mi doručit dárek pro dceru k narozeninám déle než měsíc. Nakonec mi ho nepředali, protože mi nedopatřením neposlali správný kód potřebný pro vyzvednutí. Pán na pobočce byl ještě k tomu nerudný, neochotný situaci řešit a dával to za vinu mně.
Bohužel se něco takového nestalo poprvé.
Doporučuji přepravovat se spolehlivější společností.
Jako obvikle další špatné zkušenosti s ČP. Tentokrát byl bylík ze zahraničí doručen do špatného města a následně vydán/ukraden neznámím jedincem předpokládám že zaměstnancem pošty.Takže poud možno za každou cenu se České poště vyhnout.
Už několik let marně čekam, až se konečně vymění poštovní doručovatelka, která má na starosti doručování do naší vesnice a na její místo nastoupí někdo normální, kdo rozpoznává jména a čísla!!! Už ani nepamatuju, kdy jsem měl naposledl ve schránce obálku/dopis s mym jménem a mojí adresou! Pravidelně mam ve schránce korespondenci pro příbuzného od nás z vesnice, kterej má ovšem jiný jméno a pochopitelně jiný číslo baráku! A když se náhodou pošťačka trefí s číslem baráku, je to bohužel dopis pro obyvatele sousední vesnice, kterej má sice stejný číslo, ale uplně jiný jméno! Ještě má v oblibě nechávat obálky (např.výpis z banky) schválně koukat způlky ven ze schránky, i když je schránka velká dost, nejlépe když venku prší, ať se to pořádně rozmočí – ano, to se děje, to neni výmysl!
Pošťáci předpokládam maj za sebou minimálně základní školu a určitě znaj písmena a čísla. Takže je jasný, že poštovní zaměstnanec, kterej má na starosti naší vesnici, toto dělá schválně, je to nějaká jeho úchylka, nebo co, protože se tak děje i po tom, co jsem na poštu kvuli tomu volal a byl jsem tak kvuli tomu i osobně. Podobné zkušenosti mají i rodiče z nedaleké vesnice. Bude to nejspíš tim, že pošta nemá lidi, tak na práci berou každýho ***(píp)*** …vypípané slovo nechť si čtenář dosadí sám. Ahoj.