Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

??
Dnom 28.1 som obdrzal sms spravu, ze mi bude doruzovany balik, z toho dovodu som ostal doma, aby som bol k dispozicii. 29.1. mi prisla sms sprava o 9:01, ze mi bude dorucovany balik. Cely den sedim doma a cakam, kedy sa uraci zamestnatnes ceskej posty ukazat az do naslednej sms spravy o 16:03, kde sa pise, ze som nebol zastihnutelny. Pri pokuse zavolat na telefonne cislo ridice nebolo cislo dostupne. Tato situacia sa zopakovala uz 4ty krat. To uz su skutocne zamestnanci Ceskej posty tak lenivi, ze sa neuracia ani zazvonit na zvoncek a automaticky to davaju ako „adresat nezastihnuty“? Uz nikdy nezvolim dobravu Ceskou postou a ak nebude v ponuke ina moznost, tak radsej oslovim ineho dodavatela produktu, ktory by mal byt predmetom prepravy! Popravde netusim, kde nazbierali hodnotenie uzivatelov 3.1, nedal by som im ani pol-hviezdy, ak by to bolo mozne!!!
Už mě fakt s****.Ještě ani jednou mi nedonesli balík,i když čekám doma jak idiot.Pokaždé si po něj musím na poštu,i když má 20kg.Praha 8 Pošta, ostuda!!!!!!!!!!!!
Na zápory máte malé okénko :)
Rozhodně je to nedoručování zásilek.
Příklad, dnes mi v 8:28 přišla sms, že mi během dne dovezou zásilku…a nic. V 16:08 přišla další sms, „“Vážený zákazníku,
dne 24.1.2020 jsme učinili pokus o doručení zásilky Balík Do ruky s podacím číslem““…blbost!!! Celý den jsem byl doma a čekal na to!!! I jsem volal na číslo řidiče – celý den byl nedostupný! Volal jsem i na poštu…tak hrubé, dementní a hloupé jednání, nemají snad ani „neplavci ve vodě“ ! Vaše zaměstnankyně má tu drzost mi říci, abych si pro zásilku přijel?!…já si platím vše, a v tom vše je i dovezení zásilky na místo určení. Jsem dost nakakanej a tohle si líbit nenechám!! Kvůli vaším „neslužbám“, jsem dnes přišel o dost peněz!!! Jen tak mimochodem, zásilka byla od rána na poště!!!!!!!!!! Jen nebyl nikdo schopen jí naložit a dopravit! Zvážím další kroky, s pozdravem Heřman
Jedná se o poštu v Unhošti. Mimo jiné, 2x jsem tam volal a oba hovory byly jak kdybych volal do „zvláštní školy“…jméno jedné „chytrolínkyně“ Vám mohu poskytnout.
Tragédie.. I přes to, že jsem doma, doručovatelka nezazvoní, lístek žádný, údajně mi byl odeslán e mail, o kterém nevím, při dotazu na poště mi bylo sděleno, že mají málo doručovatelek a „co jako chci“ . Za co platím takové poštovné?? Bohužel to není první špatná zkušenost…
Manželka byla vyzvednout balíky na pobočce pošta Bernartice byla to vyzvednout kamarádce a nevěděla co to za balíky je. 2 balíky vážili cca 20/25 kg manželka je v 7 měsíci těhotenství a poprosila je aby ji to dali z rampy do auta . Odpověď byla ze to tahat nebudou a manželka to musela naložit sama .
Pracoval jsem v přepravní společnosti taky doručoval jsem balíky jako kurýr a tohle jsme si nesměli dovolit chápu ze je to jen pošta ale tohle je myslím dost smutné
objednal jsem si zboží z WISH,čekám a nic.Po kontaktování pošty v Praze mi paní zdělila,balíček není váš,ale pána z jiného města.Divné,sledovací číslo bylo moje a taky zaplacené.Druhý balíček se záhadně ztratil po příletu do prahy na pošta Praha20.ani se nedivím,hodinky se k vánocum někomu hodili,Třetí balíček,,,asi kde mu je konec.Mě připadá že jim vadí balíčky z ciziny za které nemají peníze.Škoda že tady není konkurence.
Doba dodání ze 160km vzdáleného místa 14dní… Pak jiný případ,z Číny vzdálené 7100km je zde v ČR balík za týden,ale pak posléze z ČR (i kdyby v nejvzdálenějšího bodu v ČR jestli 500km) u mě není ani za 10dní. To už je extrém.. Měla by být výjimka že zákona a každýho pošťáka moct je*nout po hlavě,jinak se to nezmění… Hází vinu jeden na druhého,nikdo za nic nemůže samozřejmě.
– nejhorší firma na světě
– špatně platí
– nic po nich nechtějte
– ani nechápou co po nich chcete na přepážce jednoduché věci poslat a nebo zrušit
– nikdo neroznáší poštu (letáky, dopisy)
– reklamace nikdo neřeší všichni se kryjí zvlášť p.Mašek 730 580 221
posta hrozný balikar se nezastaví .. a slibuje že tu bude, pak nedojede zatuká do systému že u mne byl. když volám kde je balík oni neví asi se veze na depo. Jsem celý den doma a oni to takto fungují,,, i po třech telefonátech co sliboval že přijede a nic… hruůzza za ty peníze