Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    ??

    Zápory: Kradou zásilky!
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dnom 28.1 som obdrzal sms spravu, ze mi bude doruzovany balik, z toho dovodu som ostal doma, aby som bol k dispozicii. 29.1. mi prisla sms sprava o 9:01, ze mi bude dorucovany balik. Cely den sedim doma a cakam, kedy sa uraci zamestnatnes ceskej posty ukazat az do naslednej sms spravy o 16:03, kde sa pise, ze som nebol zastihnutelny. Pri pokuse zavolat na telefonne cislo ridice nebolo cislo dostupne. Tato situacia sa zopakovala uz 4ty krat. To uz su skutocne zamestnanci Ceskej posty tak lenivi, ze sa neuracia ani zazvonit na zvoncek a automaticky to davaju ako „adresat nezastihnuty“? Uz nikdy nezvolim dobravu Ceskou postou a ak nebude v ponuke ina moznost, tak radsej oslovim ineho dodavatela produktu, ktory by mal byt predmetom prepravy! Popravde netusim, kde nazbierali hodnotenie uzivatelov 3.1, nedal by som im ani pol-hviezdy, ak by to bolo mozne!!!

    Klady: nema
    Zápory: nedorucuju zasielky, co je v kombinacii s ich predmetom podnikania dost zasadna vec!!!
    Přínosný(4) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Už mě fakt s****.Ještě ani jednou mi nedonesli balík,i když čekám doma jak idiot.Pokaždé si po něj musím na poštu,i když má 20kg.Praha 8 Pošta, ostuda!!!!!!!!!!!!

    Přínosný(3) Nepomohl(1)You have already voted this
  4. Na zápory máte malé okénko :)
    Rozhodně je to nedoručování zásilek.
    Příklad, dnes mi v 8:28 přišla sms, že mi během dne dovezou zásilku…a nic. V 16:08 přišla další sms, „“Vážený zákazníku,

    dne 24.1.2020 jsme učinili pokus o doručení zásilky Balík Do ruky s podacím číslem““…blbost!!! Celý den jsem byl doma a čekal na to!!! I jsem volal na číslo řidiče – celý den byl nedostupný! Volal jsem i na poštu…tak hrubé, dementní a hloupé jednání, nemají snad ani „neplavci ve vodě“ ! Vaše zaměstnankyně má tu drzost mi říci, abych si pro zásilku přijel?!…já si platím vše, a v tom vše je i dovezení zásilky na místo určení. Jsem dost nakakanej a tohle si líbit nenechám!! Kvůli vaším „neslužbám“, jsem dnes přišel o dost peněz!!! Jen tak mimochodem, zásilka byla od rána na poště!!!!!!!!!! Jen nebyl nikdo schopen jí naložit a dopravit! Zvážím další kroky, s pozdravem Heřman
    Jedná se o poštu v Unhošti. Mimo jiné, 2x jsem tam volal a oba hovory byly jak kdybych volal do „zvláštní školy“…jméno jedné „chytrolínkyně“ Vám mohu poskytnout.

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Tragédie.. I přes to, že jsem doma, doručovatelka nezazvoní, lístek žádný, údajně mi byl odeslán e mail, o kterém nevím, při dotazu na poště mi bylo sděleno, že mají málo doručovatelek a „co jako chci“ . Za co platím takové poštovné?? Bohužel to není první špatná zkušenost…

    Klady: Žádné nejsou, bohužel
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 1.25
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    0

    Manželka byla vyzvednout balíky na pobočce pošta Bernartice byla to vyzvednout kamarádce a nevěděla co to za balíky je. 2 balíky vážili cca 20/25 kg manželka je v 7 měsíci těhotenství a poprosila je aby ji to dali z rampy do auta . Odpověď byla ze to tahat nebudou a manželka to musela naložit sama .
    Pracoval jsem v přepravní společnosti taky doručoval jsem balíky jako kurýr a tohle jsme si nesměli dovolit chápu ze je to jen pošta ale tohle je myslím dost smutné

    Přínosný(3) Nepomohl(1)You have already voted this
  7. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    objednal jsem si zboží z WISH,čekám a nic.Po kontaktování pošty v Praze mi paní zdělila,balíček není váš,ale pána z jiného města.Divné,sledovací číslo bylo moje a taky zaplacené.Druhý balíček se záhadně ztratil po příletu do prahy na pošta Praha20.ani se nedivím,hodinky se k vánocum někomu hodili,Třetí balíček,,,asi kde mu je konec.Mě připadá že jim vadí balíčky z ciziny za které nemají peníze.Škoda že tady není konkurence.

    Zápory: jsem doma a lístek mám ve schránce
    Přínosný(3) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Doba dodání ze 160km vzdáleného místa 14dní… Pak jiný případ,z Číny vzdálené 7100km je zde v ČR balík za týden,ale pak posléze z ČR (i kdyby v nejvzdálenějšího bodu v ČR jestli 500km) u mě není ani za 10dní. To už je extrém.. Měla by být výjimka že zákona a každýho pošťáka moct je*nout po hlavě,jinak se to nezmění… Hází vinu jeden na druhého,nikdo za nic nemůže samozřejmě.

  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    – nejhorší firma na světě
    – špatně platí
    – nic po nich nechtějte
    – ani nechápou co po nich chcete na přepážce jednoduché věci poslat a nebo zrušit
    – nikdo neroznáší poštu (letáky, dopisy)
    – reklamace nikdo neřeší všichni se kryjí zvlášť p.Mašek 730 580 221

    Klady: žádné klady
    Zápory: nejhorší firma na světě, špatně platí, nic po nich nechtějte, ani nechápou co po nich chcete na přepážce jednoduché věci poslat a nebo zrušit, nikdo neroznáší poštu (letáky, dopisy), reklamace nikdo neřeší všichni se kryjí zvlášť p.Mašek.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    posta hrozný balikar se nezastaví .. a slibuje že tu bude, pak nedojede zatuká do systému že u mne byl. když volám kde je balík oni neví asi se veze na depo. Jsem celý den doma a oni to takto fungují,,, i po třech telefonátech co sliboval že přijede a nic… hruůzza za ty peníze

    Zápory: špatný
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
1 70 71 72 73 74 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo