Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Česká pošta (Praha 97 II) již přestala doručovat doporučené dopisy, raději je ráno všechny odveze na místní poštu (Jenštejn). Ale odpoledne mi do schránky přivezou (!) výzvu k vyzvednutí zásilky. Nic proti zaměstnancům, ale management je sebranka tupců, která by jinde pošla hlady.
Objednala jsem darky, s PPL, GEIS, DPD atd problem zadny, ale u par veci jsem musela vyuzit Ceskou postu. A kde jsou ty dva baliky? NIKDE. Hodnoceni cela 0.
– neroznáší nikdo poštu (dopisy atd.)
– nikdo neřeší stížnosti hladně p. Mašek 730 580 212
– na pobočce nikdo nic neví a neumí :(
Objednal jsem si zboží. Už když jsem viděl, že dodavatel nedává jinou možnost, než ČP, tušil jsem problém. Dodavatel ho odeslal jako doporučené psaní. Pošta avizuje doručení obvykle do druhého dne po podání. V mém případě se teprve po 4 dnech objevil lístek ve schránce. Zjistil jsem, že zásilka je doručována jako balík. Vypravil jsem se tedy na poštu Hradec Králové 2 na balíkovou přepážku. Po dvaceti minutách čekání, mně na přepážce paní oznámila, že ona mně nic vydat nemůže, protože já přece nemám balík ale, doporučené psaní a že, bych to měl podle jejich kódu na lístku poznat. Přesměrovala mně na jinou přepážku kde, další dvě pracovnice začali mezi sebou řešit zda vůbec mám právo na nějaké údajné přednostní obsloužení protože, jsem nečekal ve frontě na doporučené psaní, přitom vyvolávací systém ukazoval moje číslo. Nemám nic proti doručovatelům, mají těžkou práci. Mám ale, hodně proti zastaralosti ČP. Ve standartu pro třetí tisíciletí by u balíku a doporučených psaní měla být SMS o převzetí zásilky, její číslo a čas doručení. Pokud vám totiž takováto SMS nepřijde, není reálná možnost zásilku vysledovat. Jdete se pak zeptat na pobočku, o žádné zásilce nevědí, druhý den máte ve schránce lístek. Taky by mně zajímalo, jakou čekací dobu na pobočkách považuje pošta za standart? 20 minut, 30 minut? To je u nás žel naprosto běžné, naprosto nechápu proč pošta neotevře více výdejních míst, jako to má konkurence. Nemám dále zájem používat ČP.
2.12.pošta informuje,že převzala balík a o jeho doručení bude informovat.Další den V 10.06.informuje o doručení a v 10.22.mám oznámení ve schránce.To je rychlost,pokud bude nějaké příště,tak raději budu bivakovat na dvoře ihned po první informaci,nedovedu si představit jak stará bába ponese 14 kg na zádech.
Měla jsem objednané zboží, které i po týdnu stále nepřišlo. Byla jsem zrovna pracovně neschopná, takže nebylo možné, aby mě pošťák nezastihl. Pošťák bohužel nikdy nepřišel, papír o tom, že mám balík na poště ve schránce také nikdy nebyl (vzhledem k tomu, že bydlím přímo naproti poště, je pošťákům pohodlnější vždy nechat lístek ve schránce). Po několika návštěvách pobočky mi bylo řečeno, že žádný balík na poště nemám. Velice mě tedy překvapilo, že byl balík zpět odeslán odesílateli, i přes můj veškerý zájem situaci nějak vyřešit!!! Bohužel mě tato zkušenost odradila od dalšího využití služeb ČP.
Česká pošta leda tak na nehodnotné listovní zásilky… jediný světlý bod jsou místí doručovatelky. Jen pro zasmání, sleduji balíček, co v pátek vyrazil na cestu od prodejce, byl v Brně, dnes, tedy v pondělí je v Ostravě…no bydlím vedle Brna, tak jsem zvědavá, kde bude zítra…snad ne v Praze nebo Plzni!
Zmar ČESKÉ POŠTĚ!!! Ten kdo vymyslel, aby lidé co dostanou doporučenou poštu nebo chtějí jinou službu musí čekat nežli všichni kdo přijdou pro balík si mohou balíček převzít přednostně byl evidentně člověk, který neměl slušné vychování. Protože pošta porušuje tzv. zvyklostní právo že kdo přijde dříve je jednoduše na řadě dříve než ten co přijde později. Na pobočce v Praze Ládví se to ještě povýšilo na odpornou úroveň kdy pořadovník v podobě čísel je neustále oužíván tak aby porušoval toto pravidlo. Bohužel Česká pošta nemůže zkrachovat. Stát ji vždy podrží, tak proto se mohou vymýšlet horší a horší pravidla od lidí rozumu a vychování mdlého. Je mi z ČESKÉ POŠTY zle a návštěvy pobočky v Kobylisích je opravdu hnus hnusácký.
Děs
Česká pošta opět ukázala svou “profesionalitu”!
21.10.mi přišla zprava,ze 22.10.mezi 14-18hod.bude doručen balík na mou adresu-počítám s tím,ze budu ochotně v tuto dobu čekat na hovor od kurýra.
22.10.v 7:00hod.mi přišla druhá zprava,ze balík bude doručen mezi 8-14hod.(tuto zpravu si bohužel neprectu,protože spím s vypnutým zvonenim). Kolem deváté rano se kouknu na telefon a vidím zpravu+zmeskany hovor od kurýra v 7:30hod.,zdůrazňuji v 7:30hod.-ne v osm,ne v deset nebo jednu odpo,ale o pul osmé! Volám tedy zpět,abych se omluvila,ze jsem bohužel spala a nepocitala s tak brzkym doručením,ale hovor nikdo nepřijímá(asi má pan kurýr hodně prace). Volám podruhé,potřetí-žádná odezva!
Třešničkou,už tak na zkaženém dortu,byla zprava od ČP(o pul 12),ze po neúspěšném doručení balíku si pro nej mám prijet na pobočku! Podotýkám,ze kuryr měl jezdit do 14hod.a ani se mě neobtěžoval kontaktovat zpět! Takze těchto služeb/nesluzeb jsem využila naposledy!
Dnešní brigádník na rozvoz byl naprosto profesionální a zařídil doručení balíčku i přes jisté komplikace ze strany zákazníka. S takovou ochotu a schopností najít řešení jsem se v tomto směru setkala poprvé. Takže dnes musím říct, že za mě ?.