Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

800 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Dnes mi byla do schránky vhozena !! OPAKOVANÁ výzva o uložení zásilky. Předtím žádná první výzva nebyla! Zásilka je na poště už od 6.12., ale výzva vhozena až dnes (18.12.). Navíc jsem stále doma, na neschopence, a nikdo se ani nenamáhá zvonit…
    Tuto instituci bych zrušil, je k ničemu…

  2. Reply
    Monika Hebká 17.12.2019 v 12:36
    1.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    50

    Katastrofa – v listopadu jsem posílala za 100Kč dva dopisy obyčejně do Německa a ani jeden nedorazil. Služby za moc tedy nestojí, hlavně, že za přepravu tedy vyberou. Jejich služby tedy stojí za starou bačkoru.

    Klady: Žádné nejsou
    Zápory: Nedoručené dopisy Vybrané peníze za nic
    Přínosný(6) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta jedna velká katastrofa!
    Na objednané zboží už čekám 5 dnů!
    Ještě mi ani vědět nedali opravdu se vyhni te české poště! Navíc balík do domu se ani neobtěžující kvám přivést a přímo nechají na poště!

    Klady: Žádné
    Zápory: Hrůza!
    Přínosný(10) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    neochota ,cokoliv řešit , při nedodání zásilky , soukromník by už zkrachoval , hnus z našich peněz

    Zápory: neochota a při pokusu o reklamování nedodané zásilky výmluvy, že není kompetentní osoba a nikdo jiný s tím nic neudělá, hlavně , že mají placenou linku
    Přínosný(10) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    20

    Vážně se omlouvám, ale ve stejný den jsem objednával s PPL z E-shopu, který dováží z Německa a už to mám doma od včerejšího rána… A Česká pošta? Rychlost doručení absolutně mizerná a to ani nemluvím o informacích o zásilce, které nemám. :)

    Klady: pobočky jsou na každém rohu
    Zápory: doručení absolutně mimo předpokládanou dobu balíček mi jede už 28 hodin na trase dlouhé 80 km sledování zásilek zpomalené až o 12 hodin Info linka vám ve směs nepodá žádné informace navíc
    Přínosný(7) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta (Praha 97 II) již přestala doručovat doporučené dopisy, raději je ráno všechny odveze na místní poštu (Jenštejn). Ale odpoledne mi do schránky přivezou (!) výzvu k vyzvednutí zásilky. Nic proti zaměstnancům, ale management je sebranka tupců, která by jinde pošla hlady.

    Klady: Berou telefon.
    Zápory: - nedoručují zásilky - a ještě si za to nechávají platit
    Přínosný(11) Nepomohl(1)You have already voted this
  7. Objednala jsem darky, s PPL, GEIS, DPD atd problem zadny, ale u par veci jsem musela vyuzit Ceskou postu. A kde jsou ty dva baliky? NIKDE. Hodnoceni cela 0.

  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    – neroznáší nikdo poštu (dopisy atd.)
    – nikdo neřeší stížnosti hladně p. Mašek 730 580 212
    – na pobočce nikdo nic neví a neumí :(

    Klady: nic
    Zápory: - neroznáší nikdo poštu (dopisy atd.) - nikdo neřeší stížnosti hladně p. Mašek 730 580 212 - na pobočce nikdo nic neví a neumí :(
    Přínosný(12) Nepomohl(2)You have already voted this
  9. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Objednal jsem si zboží. Už když jsem viděl, že dodavatel nedává jinou možnost, než ČP, tušil jsem problém. Dodavatel ho odeslal jako doporučené psaní. Pošta avizuje doručení obvykle do druhého dne po podání. V mém případě se teprve po 4 dnech objevil lístek ve schránce. Zjistil jsem, že zásilka je doručována jako balík. Vypravil jsem se tedy na poštu Hradec Králové 2 na balíkovou přepážku. Po dvaceti minutách čekání, mně na přepážce paní oznámila, že ona mně nic vydat nemůže, protože já přece nemám balík ale, doporučené psaní a že, bych to měl podle jejich kódu na lístku poznat. Přesměrovala mně na jinou přepážku kde, další dvě pracovnice začali mezi sebou řešit zda vůbec mám právo na nějaké údajné přednostní obsloužení protože, jsem nečekal ve frontě na doporučené psaní, přitom vyvolávací systém ukazoval moje číslo. Nemám nic proti doručovatelům, mají těžkou práci. Mám ale, hodně proti zastaralosti ČP. Ve standartu pro třetí tisíciletí by u balíku a doporučených psaní měla být SMS o převzetí zásilky, její číslo a čas doručení. Pokud vám totiž takováto SMS nepřijde, není reálná možnost zásilku vysledovat. Jdete se pak zeptat na pobočku, o žádné zásilce nevědí, druhý den máte ve schránce lístek. Taky by mně zajímalo, jakou čekací dobu na pobočkách považuje pošta za standart? 20 minut, 30 minut? To je u nás žel naprosto běžné, naprosto nechápu proč pošta neotevře více výdejních míst, jako to má konkurence. Nemám dále zájem používat ČP.

    Zápory: - celková zastaralost služeb i sítě poboček
    Přínosný(13) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    2.12.pošta informuje,že převzala balík a o jeho doručení bude informovat.Další den V 10.06.informuje o doručení a v 10.22.mám oznámení ve schránce.To je rychlost,pokud bude nějaké příště,tak raději budu bivakovat na dvoře ihned po první informaci,nedovedu si představit jak stará bába ponese 14 kg na zádech.

    Přínosný(4) Nepomohl(1)You have already voted this
1 71 72 73 74 75

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo