Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Česká pošta by se měla jít zahrabat doručení balíku, který byl zdravotně velmi důležitý. Tak doručen sice byl, ale do pergoly na zahradu (drzost nevídaná) a paní která balík dorucila podepsala mě ze je balik dorucen a prevzat…a nikomu o tom nedala vedet… balik po 10 dnech nalezen po desti. Zdravotni pomucky na odpis.. bez komentare.. doufam ze paní…. nejvic me na tom bavi to ze byly doma 2 osoby jedna na materske dovolené a druha měla dovolenou..
U každého dodavatele jde změnit dopravce. Pokud to odmítne, tak u něj nenakupuji. Už jsem to tak udělal a dopravce pro mne změnili.
Pošta nejhorší institu který znám. Jak si můžou dovolit mít reklamu dnes podáte zítra dodáme!! V úterý jsem poslala doporučený dopis kde byli mimochodem citlivé data a ani v pátek nebyl u adresáta který na něj mimochodem čekal. Jak mi to pošta vysvětlí???
Česká pošta mi za 11 dní od převzetí do přepravy z letiště nebyla schopna zásilku doručit, to je vcelku obvyklé, nedělám si už o kvalitě služby iluze… Nicméně že mi u velmi hodnotné zásilky ze zahraničí nejsou schopni ani říct, kde se nachází, abych si ji případně mohl sám vyzvednout, tomu říkám skutečný úpadek. Na doručovacích depech mi ani nezvednou telefon, na call centru vycházejí snad ze stejného trekování zásilky jako zákazník = vědí prd.
Zaslanou zásilku se nepokouší doručit a rovnou ji uloží na poštu, protokol o nezastižení dostanu do schránky většinou s prodlevou několik dnů. Tím to ale nekončí, vyrazím tedy na spádovou pobočku. Vezmu si lístek a čekám. Na pobočce je 18 přepážek, ale jen ve 4 někdo sedí a lidí tam čeká 40. Takže čekám dál a stále čekám. Mezi tím mě předběhnou zákazníci co mají připlacenu asi expresní službu. Já tuto možnost neměl a čekám pouze na výdej, který nijak neovlivním. Expresní služba by dle mého měla mít samostatné okénko (když už je za příplatek), a čekám tedy dál. Vidím jak paní za přepážkou někam mizí a hledá zmateně něčí zásilku. Čekám dál. Pracovnice stále zmateně probíhá za přepážkami a hledá. Nechápu, že ještě dnes nemají zavedenu evidenci balíku a skladových pozic a vše mají jen papírově a na ručně psaných cedulkách v regálech. Nelze to pak rychle dohledat. Stále čekám. Následně za nějaký čas se dostávám na řadu a kolotoč hledaní zásilky se opakuje :-) Na závěr mi paní na přepážce nabídne penzijní pojištění a spořící účet. Jako bych právě pro toto šel na poštu – když jsem si vzal lístek pro vyzvednutí uložené zásilky…
No co dodat, na zlepšení je rozhodně kopa práce a všem co musí tohle pravidelně vytrpět ta přeji pevné nervy.
Dne 15.07.2019 jsem si objednal na eBay mobilní telefon. Až později jsem zjistil, že je doručován až z USA. Balík mi byl doručen Českou poštou dne 15.08.2019, a to s vizuálně nepoškozeným obalem, protože papírová obálka byla celá omotaná průhlednou izolepou. Hned po rozbalení jsem zjistil, že v balíku není mobilní telefon, ale nějaký dětský dalekohled a kapesní překladač. Na balíku byla nalepena originál dodejka z USA, kde byla jako váha balíku uvedena 1 libra ( cca 454 gramů ) a pak tam byla zelenou fixou připsána váha 0,38 kg. Dodání špatného obsahu balíku jsem reklamoval hned u eBay, kdy po několikadenní oboustranné korespondenci, kde jsem byl neustále ujišťován, že mi byl skutečně zaslán objednaný mobilní telefon, mi bylo z eBay doporučeno, abych se obrátil na dopravce předmětného balíku v ČR.
To jsem okamžitě učinil, a ke svému zděšení jsem na portále České pošty – Sledování zásilek zjistil, že dne 12.08.2019 bylo na pobočce České pošty sídlící na adrese Praha 5, Košíře, Plzeňská čp. 390/139, zjištěno údajné poškození balíku, který zde měl být následně přebalen.
Pokud je mi známo, po takovémto zjištění poškození balíku má být sepsán písemný zápis a přebalení balíku mají být přítomni minimálně dva pracovníci dané pošty, kteří následně zápis podepíší. O zjištěném poškození balíku má být vyrozuměn jeho adresát, kterému má být zaslán i vyhotovený zápis. Nic z tohoto se však nestalo, předpisy na této poště asi nikoho nezajímají a nikdo se jimi neřídí. Balík mi byl normálně doručen jako nepoškozený.
Samozřejmě jsem hned kontaktoval poštovní úřad v mém bydlišti s tím, že chci reklamovat doručení uvedeného balíku, ale toto jsem provedl až dne 22.08.2019, neboť jako každý jiný občan jsem vůbec netušil, že na podání reklamací ohledně doručení jsou pouhé dva pracovní dny !!!!
Přesto se mnou vedoucí tohoto poštovního úřadu sepsala reklamační řízení, v rámci kterého jsem žádal i o zaslání předmětného zápisu o provedeném přebalení mého balíku. tato vedoucí tedy písemně zažádala na předmětné poště v Praze o zaslání tohoto zápisu, ale zde jí bylo řečeno, že předmětný zápis mi nebude jimi poskytnut, neboť oni mohou vést řízení a poskytnout tento zápis pouze odesilateli toho balíku z USA.
Tento však nemá s tím balíkem již nic společného, já jsem dodání předem zaplatil.
Tudíž bych závěrem chtěl říci, že odpovědní pracovníci dané pošty v Praze jednají se zákazníky jako s obtěžujícím hmyzem či nějakým póvlem. Neřídí se vůbec danými předpisy a když se po nich vyžaduje to, co mají ze zákona vykonat, tak si vymýšlejí nehoráznosti, proč tak vykonat nemohou.
Doporučuji tedy, pokud není vyhnutí, službám České pošty se vyhnout, alespoň já tak po této zkušenosti zcelaa určitě učiním.
No tak jestli je paní tak ochotná, tak jí požádat o jména těch kteří odmítli ten protokol předat a ty následně nahlásit na policii jako spolupachatele krádeže vašeho mobilního telefonu, jelikož Vám odmítají předat stěžejní důkaz, a zároveň za krytí zločinu krádeže a porušení listovního tajemství. Mobilní telefon bych samozřejmě nahlásil jako kradený na základě důkazů od odesilatele kde Vás ujišťoval že Vám opra du odeslali mobilní telefon. Myslím si že už jen pohrozením že tohle uděláte změní jejich stanovisko a protokol Vám vydají. Ostatně by jim hrozil kartáč a nějaký postih za poškození jména společnosti a tak je pro ně lepší mít polehčující okolnost že spolupracují než aby jim přitížilo že to zakrývají. Navíc pošta jako taková by z toho mohla vyfasovat i tučnou pokutu, takže je pro ně lepší se s vámi dohodnout po dobrém. Arogantně se chovají pouze prože že nepředpokládají že půjdete na policii…
Naprosto s vámi souhlasím česká pošta je státním majetek a podle toho se chová. Škoda, že někteří zasilatelé jejích služeb využívají a nemáte jinou volbu. Je to jeden velký b….l jako ostatně v celém státním systému.
Lidičky,kdo můžete tak si nic neposílejte přes poštu,zásilkovna je hodně lepší a nejsou s ní takové problémy jako s poštou.
a konkrétně vám přivedli co.ke doručí vše fi druhého dne
Už po několikáté doručovatelka na 41503 si dělá co chce, nezvoní, lístek od zásilky doručuje pravidelně pozdě (balík přišel v pátek ,lístek v úterý). Nedoručili ten papírek vůbec i když to byl třeba od soudu… Nějak to vůbec nereší
Absolutní nespolehlivost , zacházení řidičů se zásilkami je nepřijatelné!! Čekám na balík na poštu již 5 den o balíkách do ruky nemluvě, a není to poprvé! doporučil bych místo nabízení výherních losů a šetření na zaměstnancích investovat do logistiky funkčního doručovacího systému!
Já objednávám z internetových obchodů dost často, protože se mi tento způsob líbí a vyhovuje mi. Horší to je u pošty se sledováním zásilky a s nevolí dát před předáním avízo adresátovi….Roky jsem pracoval ve skladě a každý den přebíral zásilky od různých dodavatelů a tak jsem mohl sledovat jak kdo se zbožím zachází a můžu říct, že jsem vlastně nikdy neviděl, že by doručovatel od pošty s balíčkem házel, proto také když se jednalo třeba o koupi televize, nebo Foťáku jsem volil přepravce Českou poštu…..Nejhůře zacházeli s přepravovanými věcmi co jezdili s rozměrnějšími zásilkami v nákladních autech, to bylo někdy smutné podívání…..
Byl jsem s doručením od pošty příjemně překvapen. Neměl jsem s nimi v minulosti, tak dobrou zkušenost, ale vypadá to, že se zlepšují. Vyzvednutí zásilky do 10 minut.
Zásilkovna atd. si jen vyzobávají třešničky na dortu, tedy to co se jim hodí a u čeho mají dobrou ekonomiku. Pošta musí dělat všechno.
Pane František, jak tak čtu vaše komentáře, mám pocit, že jste opravdu placeným agentem české pošty. Jinak si to neumím vysvětlit. Takový bo…l, jako je u české pošty s doručováním zásilek je trestuhodný. A ještě za za svoje chyby nejenže neomluví, ale ještě se na vás šklebí a mají z vás p…l.
Bydlím vedle pošty 602 00 . Pokaždé, když mi přijde nějaký balíček, je mi ovšem uložen na poště v Heršpicích. Co je to za logiku?! Kdyby se to stalo jednou, budiž, ale v posledním půl roce se mi téměř nestalo, že by mi balíček poslali správně. A to bydlím vedle – co ti kteří bydlí dál? Když se potom pokoušíte na poštu dovolat tak to musíte být sakra trpělivý. Telefony tam věčně nikdo nezvedá!
Vrchol všeho je, že Vám přijde výzva do schránky a když přijdete na poštu, zjistíte, že tam už balíček není, protože je to ten, co jste si před týdnem a půl vyzvedli. Česká pošta je čím dál větší tragédie!!
Úplná pravda
Z pěti zásilek z Číny, které byli procleny začátkem ledna z Prahy mi nebyla doručena ani jediná.
Jedna jediná zásilka, přijatá Č.p. do systému stojí od 28.1.2021 na vyměňovací poště Praha 120. Jen tak dál!
Přesně tak. A co víc : představte si, že všechny nedodané a nevyzvednuté zásilky se seskupí a pak se hromadně prodávají v pytlích 1 kč za balíček (nehledě na to,co v tom balíčku je) . Tak tohle je hnus největšího kalibru !
Může mi někdo vysvětlit proč se mi v ČR ztrácí zásilky , když projdou celním odbavením. A pak je BE označení nebo CZ, ale všechny zásilky se záhadně ztrácí kdo teda je doručovatel, když vedle celního je hned pošta!! Asi ty zásilky se kradou. , Protože jak je možné, že 99 procent jich nedorazí. Z destinace Belgie či označení CZ nějaký ABX doručovatel. Hlavně , že z Aliexpress platíme to rovnou a tak to dorazí přes celou zemi, ale v ČR se to ukradne. Proč ne, protože pak jsou jen výmluvy ,za to nezodpovídá mě, tohle číslo neevidujeme, ale jak neeviduje se číslo, když Celní ho odbaví!! Vtipné.
Neskuhrat a reklamovat. Mají na to mejla. A funguje to. Až pošta nebude budete bečet jak želvy. Nejsem zaměstnanec pošty.
Vážený pane,
Česká pošta je státní podnik, takže si na ni přispíváte z Vašich daní. Pokud by byl v soukromé firmě takový s prominutím bo..el, ihned by klekla. Platové ohodnocení managerů pošty absolutně neodpovídá kvalitě služeb. Binec, kterému již roky přihlížejí naší zákonodárci a nikdo s tím nic nedělá, pouze pošta vyhrožuje zavíráním dalších poboček.
Svatá pravda. Můj bratranec byl před mnoha roky na poště vice-ředitelem a když ho politika odvolila, dostal 20.000.000 Korun odstupné. Já mu to přeji, ale taky se ptám: za co…?
Česká pošta už nikdy, začátkem února manžel posílal z Liberce doporučený dopis ztratil se udělala se reklamace, teď 23 února posílal mi znova doporučeně a připlatil prioritní službu obálka nikde opět se ma dělat reklamace, tak proč si za něco platíme, když to pak nepřijde a ztrácí se to už nikdy nechci nic od české pošty.
Určitě bečet nebudu, dnes jsou jiné možnosti. Asi jste zaspal dobu, pane.
Máte pravdu. Dnes už jsou zásilkovny a třeba zaslat cz. Posílám často. Jsou cenově přijatelnější a 100% spolehlivost. Dovoláte se v případě potřeby . Vše je super. Česká pošta je za opicemi, špatné doručování, komunikace a nedovoláte se nikdy! Moje osobní zkušenost. A co víc, už jsou tak drzí, že Vám normálně zásilku nedoručí. Vy na ni čekáte a oni ji hodí klidně do nejbližšího místa zásilkovny. Tak to už je opravdu vrchol!
Ať to zruší tento ráj kleptomanie, bylo by to lepší, stěžovat si nebudu, přísahám!
Myslím, že jste na nic nezapomněla ale hlavně že si markují čím dál vyšší ceny.
Až nebude mít pošta monopol na listovní zásilky tak se nedoplatíte. Od toho dává vychytralá zásilkovna ruce pryč.
Listovní zásilky posílá hlavně státni aparát daňovým poplatníkům. A i to pošta nezvlada. Pošta neumí doručit ani vlastní výzvu do správné schránky.
Žádné listovní zásilky neposílám, dnes pro to není důvod. Co jde z Číny přes jiného dopravce je tady cca o měsíc dřív. Z pošty 120 do Stodůlek jde zásilka cca 10 dní. Balíčky rozmísťují po okolních poštách balistickou metodou. Lžou, že jsem nebyl doma. Jdu vyzvednout dvě zásilky, jednu čerstvě uloženou a druhou cca 3 dny starou. Najdou jednu a přesvědčí mě, že ta čerstvá tam ještě není. Bohužel až doma zjistím, že mi dali tu čerstvou a ne tu tři dny uloženou. A je to pořád dokola.