Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

798 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Česká pošta opět ukázala svou “profesionalitu”!
    21.10.mi přišla zprava,ze 22.10.mezi 14-18hod.bude doručen balík na mou adresu-počítám s tím,ze budu ochotně v tuto dobu čekat na hovor od kurýra.
    22.10.v 7:00hod.mi přišla druhá zprava,ze balík bude doručen mezi 8-14hod.(tuto zpravu si bohužel neprectu,protože spím s vypnutým zvonenim). Kolem deváté rano se kouknu na telefon a vidím zpravu+zmeskany hovor od kurýra v 7:30hod.,zdůrazňuji v 7:30hod.-ne v osm,ne v deset nebo jednu odpo,ale o pul osmé! Volám tedy zpět,abych se omluvila,ze jsem bohužel spala a nepocitala s tak brzkym doručením,ale hovor nikdo nepřijímá(asi má pan kurýr hodně prace). Volám podruhé,potřetí-žádná odezva!
    Třešničkou,už tak na zkaženém dortu,byla zprava od ČP(o pul 12),ze po neúspěšném doručení balíku si pro nej mám prijet na pobočku! Podotýkám,ze kuryr měl jezdit do 14hod.a ani se mě neobtěžoval kontaktovat zpět! Takze těchto služeb/nesluzeb jsem využila naposledy!

  2. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Dnešní brigádník na rozvoz byl naprosto profesionální a zařídil doručení balíčku i přes jisté komplikace ze strany zákazníka. S takovou ochotu a schopností najít řešení jsem se v tomto směru setkala poprvé. Takže dnes musím říct, že za mě ?.

    Klady: ?
    Přínosný(2) Nepomohl(8)You have already voted this
  3. 0.75
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta by se měla jít zahrabat doručení balíku, který byl zdravotně velmi důležitý. Tak doručen sice byl, ale do pergoly na zahradu (drzost nevídaná) a paní která balík dorucila podepsala mě ze je balik dorucen a prevzat…a nikomu o tom nedala vedet… balik po 10 dnech nalezen po desti. Zdravotni pomucky na odpis.. bez komentare.. doufam ze paní…. nejvic me na tom bavi to ze byly doma 2 osoby jedna na materske dovolené a druha měla dovolenou..

    Klady: Klady žadné nejsou, nepříjemný a neochotný zamestnanci...
    Zápory: Už jen, že Česká pošta existuje je omyl a zápor a bohužel u nekterych dodavatelů nejde zmenit dopravce.
    Přínosný(31) Nepomohl(2)You have already voted this
    • U každého dodavatele jde změnit dopravce. Pokud to odmítne, tak u něj nenakupuji. Už jsem to tak udělal a dopravce pro mne změnili.

  4. 1.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    40

    Pošta nejhorší institu který znám. Jak si můžou dovolit mít reklamu dnes podáte zítra dodáme!! V úterý jsem poslala doporučený dopis kde byli mimochodem citlivé data a ani v pátek nebyl u adresáta který na něj mimochodem čekal. Jak mi to pošta vysvětlí???

    Přínosný(38) Nepomohl(6)You have already voted this
  5. Česká pošta mi za 11 dní od převzetí do přepravy z letiště nebyla schopna zásilku doručit, to je vcelku obvyklé, nedělám si už o kvalitě služby iluze… Nicméně že mi u velmi hodnotné zásilky ze zahraničí nejsou schopni ani říct, kde se nachází, abych si ji případně mohl sám vyzvednout, tomu říkám skutečný úpadek. Na doručovacích depech mi ani nezvednou telefon, na call centru vycházejí snad ze stejného trekování zásilky jako zákazník = vědí prd.

  6. 1.25
    Rychlost doručení
    30
    Jednání se zákazníkem
    20

    Zaslanou zásilku se nepokouší doručit a rovnou ji uloží na poštu, protokol o nezastižení dostanu do schránky většinou s prodlevou několik dnů. Tím to ale nekončí, vyrazím tedy na spádovou pobočku. Vezmu si lístek a čekám. Na pobočce je 18 přepážek, ale jen ve 4 někdo sedí a lidí tam čeká 40. Takže čekám dál a stále čekám. Mezi tím mě předběhnou zákazníci co mají připlacenu asi expresní službu. Já tuto možnost neměl a čekám pouze na výdej, který nijak neovlivním. Expresní služba by dle mého měla mít samostatné okénko (když už je za příplatek), a čekám tedy dál. Vidím jak paní za přepážkou někam mizí a hledá zmateně něčí zásilku. Čekám dál. Pracovnice stále zmateně probíhá za přepážkami a hledá. Nechápu, že ještě dnes nemají zavedenu evidenci balíku a skladových pozic a vše mají jen papírově a na ručně psaných cedulkách v regálech. Nelze to pak rychle dohledat. Stále čekám. Následně za nějaký čas se dostávám na řadu a kolotoč hledaní zásilky se opakuje :-) Na závěr mi paní na přepážce nabídne penzijní pojištění a spořící účet. Jako bych právě pro toto šel na poštu – když jsem si vzal lístek pro vyzvednutí uložené zásilky…

    No co dodat, na zlepšení je rozhodně kopa práce a všem co musí tohle pravidelně vytrpět ta přeji pevné nervy.

    Klady: Mají pobočky všude
    Zápory: Neochotný personál Nelze se nikam dovolat Nedoručují zásilky i když člověk čeká doma Extrémní doba na zpracovaní mezinárodních zásilek
    Přínosný(35) Nepomohl(4)You have already voted this
  7. Dne 15.07.2019 jsem si objednal na eBay mobilní telefon. Až později jsem zjistil, že je doručován až z USA. Balík mi byl doručen Českou poštou dne 15.08.2019, a to s vizuálně nepoškozeným obalem, protože papírová obálka byla celá omotaná průhlednou izolepou. Hned po rozbalení jsem zjistil, že v balíku není mobilní telefon, ale nějaký dětský dalekohled a kapesní překladač. Na balíku byla nalepena originál dodejka z USA, kde byla jako váha balíku uvedena 1 libra ( cca 454 gramů ) a pak tam byla zelenou fixou připsána váha 0,38 kg. Dodání špatného obsahu balíku jsem reklamoval hned u eBay, kdy po několikadenní oboustranné korespondenci, kde jsem byl neustále ujišťován, že mi byl skutečně zaslán objednaný mobilní telefon, mi bylo z eBay doporučeno, abych se obrátil na dopravce předmětného balíku v ČR.
    To jsem okamžitě učinil, a ke svému zděšení jsem na portále České pošty – Sledování zásilek zjistil, že dne 12.08.2019 bylo na pobočce České pošty sídlící na adrese Praha 5, Košíře, Plzeňská čp. 390/139, zjištěno údajné poškození balíku, který zde měl být následně přebalen.
    Pokud je mi známo, po takovémto zjištění poškození balíku má být sepsán písemný zápis a přebalení balíku mají být přítomni minimálně dva pracovníci dané pošty, kteří následně zápis podepíší. O zjištěném poškození balíku má být vyrozuměn jeho adresát, kterému má být zaslán i vyhotovený zápis. Nic z tohoto se však nestalo, předpisy na této poště asi nikoho nezajímají a nikdo se jimi neřídí. Balík mi byl normálně doručen jako nepoškozený.
    Samozřejmě jsem hned kontaktoval poštovní úřad v mém bydlišti s tím, že chci reklamovat doručení uvedeného balíku, ale toto jsem provedl až dne 22.08.2019, neboť jako každý jiný občan jsem vůbec netušil, že na podání reklamací ohledně doručení jsou pouhé dva pracovní dny !!!!
    Přesto se mnou vedoucí tohoto poštovního úřadu sepsala reklamační řízení, v rámci kterého jsem žádal i o zaslání předmětného zápisu o provedeném přebalení mého balíku. tato vedoucí tedy písemně zažádala na předmětné poště v Praze o zaslání tohoto zápisu, ale zde jí bylo řečeno, že předmětný zápis mi nebude jimi poskytnut, neboť oni mohou vést řízení a poskytnout tento zápis pouze odesilateli toho balíku z USA.
    Tento však nemá s tím balíkem již nic společného, já jsem dodání předem zaplatil.
    Tudíž bych závěrem chtěl říci, že odpovědní pracovníci dané pošty v Praze jednají se zákazníky jako s obtěžujícím hmyzem či nějakým póvlem. Neřídí se vůbec danými předpisy a když se po nich vyžaduje to, co mají ze zákona vykonat, tak si vymýšlejí nehoráznosti, proč tak vykonat nemohou.
    Doporučuji tedy, pokud není vyhnutí, službám České pošty se vyhnout, alespoň já tak po této zkušenosti zcelaa určitě učiním.

    • No tak jestli je paní tak ochotná, tak jí požádat o jména těch kteří odmítli ten protokol předat a ty následně nahlásit na policii jako spolupachatele krádeže vašeho mobilního telefonu, jelikož Vám odmítají předat stěžejní důkaz, a zároveň za krytí zločinu krádeže a porušení listovního tajemství. Mobilní telefon bych samozřejmě nahlásil jako kradený na základě důkazů od odesilatele kde Vás ujišťoval že Vám opra du odeslali mobilní telefon. Myslím si že už jen pohrozením že tohle uděláte změní jejich stanovisko a protokol Vám vydají. Ostatně by jim hrozil kartáč a nějaký postih za poškození jména společnosti a tak je pro ně lepší mít polehčující okolnost že spolupracují než aby jim přitížilo že to zakrývají. Navíc pošta jako taková by z toho mohla vyfasovat i tučnou pokutu, takže je pro ně lepší se s vámi dohodnout po dobrém. Arogantně se chovají pouze prože že nepředpokládají že půjdete na policii…

    • Naprosto s vámi souhlasím česká pošta je státním majetek a podle toho se chová. Škoda, že někteří zasilatelé jejích služeb využívají a nemáte jinou volbu. Je to jeden velký b….l jako ostatně v celém státním systému.

      • Lidičky,kdo můžete tak si nic neposílejte přes poštu,zásilkovna je hodně lepší a nejsou s ní takové problémy jako s poštou.

      • a konkrétně vám přivedli co.ke doručí vše fi druhého dne

  8. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Už po několikáté doručovatelka na 41503 si dělá co chce, nezvoní, lístek od zásilky doručuje pravidelně pozdě (balík přišel v pátek ,lístek v úterý). Nedoručili ten papírek vůbec i když to byl třeba od soudu… Nějak to vůbec nereší

    Klady: Řidiči jsou občas lepší jak klasická doručovazelka Pobočky všude
    Zápory: Nedoručení zásilky Ztracení doručovacího protokolu Nekontaktovani majitele zásilky (nezvoní)
    Přínosný(36) Nepomohl(2)You have already voted this
  9. 1.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    50

    Absolutní nespolehlivost , zacházení řidičů se zásilkami je nepřijatelné!! Čekám na balík na poštu již 5 den o balíkách do ruky nemluvě, a není to poprvé! doporučil bych místo nabízení výherních losů a šetření na zaměstnancích investovat do logistiky funkčního doručovacího systému!

    Klady: Pobočky všude
    Zápory: Absolutní nespolehlivost , zacházení řidičů se zásilkami je nepřijatelné!! Čekám na balík na poštu již 5 den o balíkách do ruky nemluvě, a není to poprvé! doporučil bych místo nabízení výherních losů a šetření na zaměstnancích investovat do logistiky funkčního doručovacího systému!
    Přínosný(55) Nepomohl(1)You have already voted this
    • Já objednávám z internetových obchodů dost často, protože se mi tento způsob líbí a vyhovuje mi. Horší to je u pošty se sledováním zásilky a s nevolí dát před předáním avízo adresátovi….Roky jsem pracoval ve skladě a každý den přebíral zásilky od různých dodavatelů a tak jsem mohl sledovat jak kdo se zbožím zachází a můžu říct, že jsem vlastně nikdy neviděl, že by doručovatel od pošty s balíčkem házel, proto také když se jednalo třeba o koupi televize, nebo Foťáku jsem volil přepravce Českou poštu…..Nejhůře zacházeli s přepravovanými věcmi co jezdili s rozměrnějšími zásilkami v nákladních autech, to bylo někdy smutné podívání…..

1 72 73 74 75

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo