Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

800 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Bohužel je nutno souhlasit s předchozími komentáři, doručování přes Českou poštu se velmi zhoršilo, servis k zákazníkovi upadl, online systém neaktualizován, info linka s dovoláním za 30-50 minut opakovaně neumí sdělit, kde se zásilka nachází. V současném prosinci 2023 je nejspolehlivější DPD, bohužel DPD nemá nasmlouvané větší množství obchodů, aby je šlo využít. Tím je myšleno doručování po území ČR. K porovnání příklad… objednávka z eshopu z Velké Británie, doručení od UPS za 4 dny nyní v těchto předvánočních týdnech! A ta naše česká poštička nedoručí vnitrostátně balík ani po 9 dnech.
    Poučení z toho plynoucí je vyhnout se České poště v prosinci. PS. Ti koncoví kurýři za toho nemohou, ty se sluší pochválit s vlídným slovem, stejně jako třeba pokladní v obchodech.

    Klady: spíš než klady, tak upřímnou soustrast
    Zápory: odraz státní sféry, pro kterou lidi a zákazníci nikdy nebudou na levelu důležitosti jako pro soukromý sektor
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta je nejhorší přepravce současnosti. X krát jsem se zarekla, že už si nenechám nic posílá ČP a pokaždé, když si znovu nechám poslat balík Českou poštou, tak mě o tom znovu přesvědčí. Abych nemusela čekat hodinové fronty na poště, dám si balík do Alzaboxu a Česká pošta se nenamahá do Alzaboxu balík doručit a už po několikáté mi nechá balík na poště. Proč platím za službu, kterou neposkytují? Jak se má člověk dostat na poštu, když mají provozu dobu, kdy nemám šanci se pro 12h směnách na poštu dostat? Soboty zrušeny, takže zaplacený balíček poputuje zpět.

    Klady: Klady žádné
    Zápory: Samy zápor
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.75
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    10

    Objednal jsem si zásilku do výdejního boxu (omylem zaškrtl na dobírku)a stejně jsem musel platit kartou on-line.Dobírka je podle mne,že to převezmu fyzicky.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    To že Česká pošta nabízí nepřeberné množství služeb, to je jedna věc. Ale to že z těch služeb nefunguje ani jedna, to je věc druhá. A reálná. Dostávám balíčky převážně z ciziny, převážně z Japonska, a velice zajímavé je dodání. Z Japonska dojde standardní balík do sedmi pracovních dní. Celní odbavení si dělám sám přes datovku, a po vyclení to česká pošta doručuje na poštu , (adresa je zcela zbytečná, protože mi nikdo domů nikdy nic nepřiveze, ale rovnou na poštu) většinou do deseti pracovních dní. Ovšem jsou zážitky, kdy chci něco rychle, tak si zaplatím službu EMS, z Japonska to stojí do třech tisíc, ale na celnici v Praze je to do 48 hodin. A pak nastupuje Česká pošta. Od nich k nim na poštu v mé lokalitě to jde sedm až deset dní. O nějakém doručení domů si mohu nechat jen zdát.
    Bezkonkurenčně po Rusku nejhorší celosvětový dopravce.

    Klady: Nic, pouze bezmezný obdiv co dokáže Česká pošta zkazit.
    Zápory: Všechno - Česká pošta- nic, ale vůbec nic nefunguje jak má.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Dne 11.12. mi bylo napsáno, že mi budou doručovat balíček. Celý den jsem byla doma a večer mi přišla zpráva, že jsem nebyla zastižena a balíček je tedy na poště. To by nebyl az takový problém, kdybych na té poště pak ale nemusela čekat 45 minut na vydání balíčku. Když jsem se na poště zeptala, jak je to možné, bylo mi řečeno, že pán co rozváží balíky jich má cca 500 a rozveze jen 200 a 300 vrátí na poštu. No pardon, to ale není můj problém. Hlavně, že zavřeli x pošt a propustili x lidí! Normálně poštu nevyužívám, ale u tohodle balíčku to bohužel jinak nešlo.

  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Hrůza. Ještě mohu pochopit, že před Vánoci může dodávání balíčku i v Praze trvat dva týdny, ale od soboty mi každý den (3 dny za sebou) hlásí, že ten den – bez udání času – přivezou balíček (do ruky). Pak se večer dozvím, že z technických důvodů na straně pošty nebylo dodání možné. Takže tři dny musíme sedět doma na zadku a čekat, jestli náhodou opravdu nepřijedou, a třetí den večer se dozvíme, jak jinak, že dodání nebylo možné a ať si laskavě zásilku vyzvedneme na poště. Že se nedalo dovolat řidiči snad ani nemusím zmiňovat. A když chci poslat negativní hodnocení zásilky jako zpětnou vazbu na jejich stránkách, není to možné, protože číslo zásilky, propsané z e-mailu, nebylo nalezeno. :-DDDD Po dřívějších zkušenostech s touto institucí si vybírám jiný způsob dodání, bohužel obchodník, u kterého jsem nakupovala, tuto možnost nenabízel. Příště budu vybírat podle tohoto kritéria i obchodníky. Českou poštu nikdy víc.

    Klady: žádné
    Zápory: vše
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Reply
    Ivan Blahovec 11.12.2023 v 15:29
    1
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    30

    Zásilka je po 11ti dnech stále neroučená. Již cca 5 dní je někde na dodací poště a nikdo neví kde je a kdy bude doručena. Dovolat se na jakékoliv telefonní číslo je téměř nemožné.

    Klady: Ochotný personál na depu, což je k ničemu, když vám neumí pomoct.
    Zápory: Rychlost, zodpovědnost. Troufám si říct, že horšího dopravce bych asi těžko hledal a to včetně doručování písemných zásilek
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Dne 28.11.2023 převzali balík z internetového obchodu do přepravy, dosud nedoručen. Na maily nereagují, dovolat se nelze – všichni operátoři obsazeni! Nemám ani balík, ani peníze. Strašná služba, již nikdy více !

  9. Reply
    Iveta Šebková 5.12.2023 v 17:43

    Jedním slovem hrůza.

  10. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balík do ruky nebyl doručen!Celý den jsem čekal na balík.Kolem 17:30h telefonát,že se česká pošta omlouvá ale balík mám na poště.Mám ale zaplacenou službu balík do ruky.Jednoduše nemají lidi!Bohužel pošta v naší vesnici není a tak budu muset pěšky do jiné vesnice asi 5km ve sněhu.Balík je větších rozměrů.Služby horší než před 50 lety!Toto byla vyjímka,služby české pošty nevyužívám a už vím proč!

    Klady: Asi nic!
    Zápory: Viz můj příspěvěk!
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
1 6 7 8 9 10 75

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo