GLS je britská přepravní logistická společnost. Jde o úspěšnou firmu, která vybudovala celoevropskou síť balíkové a expresní přepravy. Služby kurýrů GLS vyhledává čím dál tím víc zákazníků jako alternativu k České poště. Kromě zásilek po Česku zajišťuje také přepravní služby po Evropě a částečně i ve Spojených státech a Kanadě.
Představení dopravce
Společnost GLS byla založena roku 1989 pod jménem German Parcel panem Rico Backem. Ten ji následně rozšířil o dceřinou společnost General Parcel. Později obě prodal britskému Royal Mail a ujal se ujal název GLS. V současnosti vedení GLS sídlí v nizozemském Amsterodamu. GLS má pobočky ve 41 evropských zemích, osmi státech USA a dvou kanadských provincií. Přes oceán se dostala díky převzetí tamních společností.
Přehled služeb
GLS nabízí přepravu jak pravidelných, tak příležitostných zásilek. Pokud zasíláte pravidelně a ve větším množství, vyplatí se vám využít služby Pravidelné zásilky, kde najdete atraktivní cenové nabídky.
Příležitostné zásilky můžete jednoduše odeslat prostřednictvím sítě GLS ParcelShopů nebo depa GLS. Ty fungují také jako odběrná výdejní místa, kde si můžete zásilku vyzvednout, pokud nechcete balík doručit k vám domů (například kvůli časovému omezení). Cena přepravy se bude odvíjet od velikosti balíku a nebude vám účtováno nic navíc. Za zásilky můžete platit hotově nebo kartou.
Sledování zásilek
Přepravu balíku lze objednat online pomocí aplikace e-Balík. Vyzvednutí balíku lze zařídit také přímo na vaší adrese kurýrem GLS a to následující pracovní den.
GLS si zakládá na pružných distribučních službách, přijatelných poplatcích, rychlé dopravě, bezpečnosti a akčních cenách. Zákazníci mohou využít konzultaci s odborníkem nebo zákaznickou linku, na které jsou vám lidé z GLS neustále k dispozici. Zásilku lze sledovat přes online tracking. K tomu budete potřebovat referenční číslo, které je vygenerováno při předání zásilky kurýrovi.
Zajímavé odkazy
- Často kladené dotazy
- Informace pro zákazníky
- Přepravní služby
- Systémy pro odbavení zásilek
- Sledování zásilek
- Odesílání balíků online
- Balíková služba GLS
- Kde nalézt GLS ParcelShop
Kontakty
- Zákaznický servis
- Telefon: +420 567 771 111
- E-mail: info@gls-czech.com
- Sídlo společnosti: General Logistics Systems (Czech Republic) s.r.o., Průmyslová 5619/1, 586 01 Jihlava
- Facebook: GLS Czech Republic
- Linked In: GLS Czech Republic

Přišla SMS, že přijali objednávku a o doručení mě budou informovat..3 dny nic (nebyl to víkend) a pak v 8:30 SMS, že mezi 8 a 11 budou doručovat balík. WTF? Kdyby mě informovali předchozí den, jak to bývá zvykem u jiných kurýrů tak bych byla doma. Po půl hodině od SMS mi volali. V práci u sebe nemůžu mít mobil a tak jsem to nezvedla. Když jsem se pak podívala na sledování zásilky, bylo tak doručeno…Říkám si, že je to omyl. No ale když mi pak přijde SMS od nejaké paní že má můj balík nestačím se divit. A GSL se ani neobtěžovalo mě informovat že balík darovali někomu jinýmu…Příště když nebude na výběr jiný dopravce, tak si radši nic neobjednám.
Dobrý den Jano, mohla byste nám poslat přepravní číslo balíku na náš e-mail info@gls-czech.com ? Rádi bychom prověřili toto doručování a obratem Vás budeme informovat. Děkujeme.
V životě jsem nechtěl psát recenze na dopravce, ale GLS mě dojalo takovým způsobem, že prostě musím.
Pominu, že se pokouší vyzvednout zásilku, jejíž přeprava je již týden zrušená, a při příští zásilce suverénně použijí informace z té zrušené.
Ale určitě nepominu, že zničí zásilku v hodnotě cca. 10,000 Kč, k ničemu se nemají, natož náhradě škody, a ještě s vámi reklamační oddělení jedná jako s gaunerem, co se chce obohatit – určitě jsem si rozmlátil funkční televizi za desítku abych dostal 6000 z pojistky?! Vše co bylo možné doložit bylo doloženo, včetně fotodokumentace, ale prostě nestačí.
Takže pro ostatní – pokud něco posíláte, GLS se raději vyhněte. Pokud to nejde, udělejte si kompletní dokumentaci (foto, video), ideálně včetně svědků. Pokud od nich něco přijímáte, buďte nesmlouvaví a jakékoliv poškození ihned reklamujte.
Ode mě za nula bodů.
Dobrý den Františku, u každé reklamace především posuzujeme způsob balení, na který klademe opravdu velký důraz a nijak se tím netajíme, naopak. Je to základ všeho a pokud je zboží nedostatečně zabaleno, pak je většinou reklamace zamítnuta. Mnohdy nestačí ani originál balení od výrobce, protože výrobce zboží balí pro paletovo přepravu, nikoli pro balíkovou a v tom je obrovský rozdíl. Pokud jsme se pokoušeli vyzvednout zrušenou objednávku, zřejmě nebyla zrušena správným způsobem a jevila se jako aktivní, věřte, že nemáme zájem jezdit pro zrušené objednávky
Mrzí nás, že jste byl s GLS nespokojen, postupujeme však dle platných předpisů a přepravních podmínek.
V tom případě na vašich stránkách postrádám upozornění, že vaše služby zásadně nejsou vhodné pro posílání čehokoliv jen trochu citlivějšího, zejména elektroniky – jmenujte mi jediný kus kompletní spotřebitelské elektroniky, co přežije bez úhony pád z jednoho metru a bodový tlak (protože poškození u mého balíku bylo bodové) pětinásobku své váhy (u dnešních televizí to dělá 75Kg a více).
NIKDE na vašich stránkách nepíšete, že by balení od výrobce mohlo být nevhodné, a jsem si jistý, že naprostá většina balíků je tak i odesílaná – je to jenom váš alibismus pro případ škod. Všude máte jenom „vhodně“ a „dostatečně“ zabalené – pod čímž si každý může představit ledacos. Informace pro konkrétní kusy/případy samozřejmě žádné. Nemluvě o tom, že váš zaměstnanec v tom případě neměl zásilku převzít (dokument https://gls-group.eu/CZ/media/downloads/Prvodce_sprvnm_balenm~1.pdf, strana první, odstavec 4 – „GLS nepřijímá do přepravy zásilky, pokud by se zboží uvnitř mohlo na cestě poškodit nebo ohrozit bezpečnou manipulaci s jinými zásilkami. Patří sem zboží, které je zabaleno nedostatečně nebo způsobem nevhodným pro pohyb po válečkové dráze…“). Navíc skutečné zatížení (pád z 1m, 5x hmotnost) je na webu šikovně skryto – ono to tam je, ale zobrazí se to až po najetí kurzorem na patřičný panel. Zkrátka to schováváte, aby se lidi nelekli.
Z přístupu a jednání vašich zaměstnanců je mi na zv…..í, protože ještě než jsem poslal kompletní fotodokumentaci mi bylo suše sděleno, že reklamace NEBUDE – čas budoucí! – uznána, a to z naprosto stejných důvodů (v podstatě slovo od slova), ze kterých nakonec nebyla. Odvoláváte se tu na své obchodní podmínky, ale sami se jich nedržíte, resp. se držíte jen toho, co se vám hodí (viz paragraf 16.3, který jste naprosto ignorovali, jako by neexistoval).
Zrušení zásilky nekomentuji, to nebyla moje práce, neměl jsem na to čas, ale stejně si o tom myslím svoje.
Že tady ze mě děláte hlupáka, co neumí zabalit televizi je už do nebe volající! Jste nadnárodní multimiliardová společnost, a taháte se o pár korun.
A mimochodem, nemrzí vás to, to je jenom PR mířené na ostatní, ne vůči mě, a osobně to beru jako urážku. Nejspíš z vás nic nedostanu, ale aby bylo jasno, já nejsem nějaký trouba co tu přijel na tříkolce.
Dobrý den pane Františku. Televize byla nevhodně zabalena pro balíkovou přepravu a za tím si stojíme. Do polystyrenu byla zabalena pouze spodní část TV a celá její plocha nebyla nijak chráněná vnitřním výplňovým materiálem, pouze kartonem. Mezi TV a kartonem byl pouze vzduch a prázdné místo. Karton byl pouze lokálně poškrábaný (od toho tam právě balení je), ale nebyl proražený skrz. Pokud by byla TV obalena po celé své ploše výplňovým materiálem, k poškození by nedošlo. Ve vyjádření našeho reklamačního oddělení je vše podrobně zdůvodněno a vysvětleno, pokud Vám můžeme ještě nějak pomoci, obraťte se na náš e-mail info@gls-czech.com Děkujeme.
Ostuda mezi dopravci .
Dobrý den Lenko, máte nějaký konkrétní případ, co se nepodařilo? Velmi děkujeme za zaslání na e-mail: info@gls-czech.com
Klady absolutně žádné, nejhorší doručovací spol. Balík poslán do zahraničí. Na stránkách uvedeno balík doručen, nicméně příjemce balík neobdržel. Po tel. urgencích stále arogantně sdělováno, že je nutné doložit faktury k přepravovanému zboží, což bych pochopila v případě ztráty, ale ne k dosledovaní balíku a kde se stala chyba, proč stopa balíku končí v Rize, když doručovací adresa je Adazi. Příště bude snad jistější poslat po holubovi než s GLS. Nikdy více.. Neochota na lince taky neskutečná..
Dobrý den, pokud je v systému balík doručený, a příjemce uvádí, že ho nemá, pak musíme vše prověřit. To by totiž mohl uvést každý, proto potřebujeme znát, co bylo obsahem, a následně prověřujeme s příjemcem, dále GPS kurýra atp.
V systému uvádíme vždy GLS lokace, tedy město, ve kterém se nachází překladiště nebo depo, např. depo JIHLAVA může doručovat balík např. v Humpolci či Havl. Brodě, ale v systému bude uvedeno GLS lokace JIHLAVA, ač v Jihlavě doručeno nebylo. Podobně jako Riga a Adazi, jedná se o depo v Rize, ale doručujeme vždy na adresu.
Je nám líto, že jste nebyla s GLS spokojená a věříme, že se jednalo o mimořádné nedorozumění.
– balíček mi posílají s depa do depa po celé ČR a nejsou schopní to doručit.
– balíček mám zaplacený předem. Měli ho už jen dovézt.
– provedla jsem pro jistotu kontrolu mé adresy v objednávce, protože nechápu co dělají furt s tím balíkem.
– Už začínám být pěkně naštvaná, protože depo Jihlava. Tak ti chytráci , nenapadlo je nic lepšího než poslat balíček zpět odesílateli.
– To by mě zajímalo jaký k tomu jako mají důvod.
– Teď budu muset nahánět balíček ve Firmě kde jsem ho objednala.
– Jedním slovem úplná katastrofa. Takže tu jejich omluvu v SMS, že omylem balíček špatně nařídili.
– Tak to by mě fakt zajímalo. Co mají za omluvu, že nejsou schopní balík ani doručit.
Velmi, velmi nespokojený zákazník.
Do pondělí asi vychladnu. Jinak by to na zákaznické lince fakt tóčo.
Dobrý den Zuzano, kontaktujte nás s přepravním číslem balíku, abychom ověřili, co se stalo. Samozřejmě s balíky pracují lidé, takže může nastat lidské pochybení, ale rádi bychom to ještě ověřili. Děkujeme.
V životě jsem nezažil horší jednání člověk má bydliště 5 minut od práce a přes to ze jsem laskavě poprosil jestli by mi to nemohli zavézt do práce tak hned s tím mají problém a že to je úplně z ruky přitom je to cesta necelých 5 minut -_- arogantní v telefonu jak nevím co… Tak proč takové lidi zaměstnáváte když pak mají nechuť k práci kterou odvedenou stejně na p**u hlavně že mi měli balík přivézt už včera a kvůli tomu jsem zůstal doma a nic a teď další den mají problém se vším…
Dobrý den Lukáši, ne vždy může kurýr vyhovět se změnou adresy v tentýž den, i 5 min může být prokurýra velký problém, protože musí objet silnice, nemůže navázat na svou trasu atp. Změnit adresu možné je, ale v takovém případě je potřeba počítat s doručením v jiný den. Omlouváme se, že jsme Vám nevyhověli, pro více detailů nás můžete kontaktovat na e-mail: info@gls-czech.com Děkujeme.
Nedoporučuji, řidič nezvedl telefon, pak si pro jistotu vypl mobil a balík mi nebyl doručen v daný den a termín. Tři hodiny čekání na nic.
Dobrý den Veroniko, mrzí nás, že jste nedostala svůj balík včas, pošlete nám, prosím, číslo balíku na e-mail: info@gls-czech.com, obratem prověříme, kde se balík nachází a zajistíme nápravu. Děkujeme.
Už nikdy více
Dnes jsem přebírala balík na dobírku pro tátu. Kurýr mi měl vrátil 1640,- Kč, a i přes to, že se jednalo o mou chybu, že jsem si nezkontrolovala vrácenou částku, tak mi dotyčný vrátil pouze 640,- Kč – hned jsem o situaci kontaktovala tátu s tím, že pokud má číslo na kurýra, ať mu zkusí zavolat, že mi vrátil míň než ve skutečnosti měl. Marně, kurýr tvrdil, že mi vrátil přesně tolik kolik měl. I přes to, že se jedná o mou vlastní blbost, a bez žádných důkazů nelze situaci řešit, mrzí mě toto lidské jednání a neférovost. Snad si kurýr „užije“ tu tisícikorunu pro svůj lepší život.
Dobrý den, mrzí nás celá tato situace, ale něco takového pak později nelze prokázat, pokud není kamerový záznam. Je skutečně nutné si kontrolovat peníze vždy hned, bohužel a je to vždy tvrzení proti tvrzení…
Objednávám pravidelně od různých dopravců a nikdy jsem se nesetkal s takovou arogantností jako dnes! Každopádně děkuji za zkušenost s vaší společností a už nikdy více.
Dobrý den, případ bychom rádi prověřili, prosíme Vás tedy o zaslání přepravního čísla balíku na náš e-mail: info@gls-czech.com. Děkujeme.