Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Českou poštu již NIKDY, konkrétně pokud zásilky vyřizuje Depo 704 Rudná. Vzhledem ke zdravotnímu stavu nikam nechodím a zásilky si vždy dávám zasílat na adresu domů. PPL, GLS, DPD, WEDO tam žádný problém není. Ale Česká pošta je fakt unikát. Přijde SMS, že budou doručovat, jsem celý den doma. Zásilka není doručena a přijde email, že zásilka je uložena na poště, protože adresát nebyl zastižen. Mimochodem pošta je v místě bydliště, takže kurýr, který měl doručit, tak na adresu nedojede, ale na poštu v místě doručí. To mi hlava nebere. Volám na poštu a žádám opakované doručení. Zásilka je odeslána zpět na Depo Rudná a znovu SMS, že budou doručovat. Klasika, adresát nezastižen a zásilka uložena na jiné pobočce pošty a to hodně vzdálené. Shrnutí: PLATÍM DORUČENÍ NA ADRESU,TAKŽE CHCI DORUČIT NA ADRESU!!!! Co je na tom k nepochopení????

  2. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Je to hrozná a nespolehlivá služba a hodnocení si dávají sami, aby nevypadalo tak špatně

    Klady: Žádné
    Zápory: Nemožnost spojení s doručovací osobu i když vám dají tel. číslo : 705 626 312
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Děs běs – během 14 dnů 2x balík na adresu, ani jeden nedorazil. Během 2hodin, určených k doručení vždy přišel mail, že nemohli být doručeno – PROČ?? – balík skončil v balíkovně, druhý v boxu, tlf na řidiče zbytečnost, stejně ho nikdo nezvedne, mají tam jen záznamník.
    Jsem těsně před operací artrozy kyčle, nemohu chodit a oni nejsou schopni doručit balík podle požadavku zákazníka? Doporučuji všem obchodům zrušit spolupráci s tímhle podnikem, protože jsou naprosto neschopní, tak ať krachnou

  4. 2.25
    Rychlost doručení
    30
    Jednání se zákazníkem
    60

    Chcem vám poďakovať, že ako Česká pošta mate najhoršiu dopravnú spoločnosť kurierov. Zo zákonníka je kuriér povinný volať zákazníkovi, že je na ceste na vašu adresu a ďalšie informácie. Dnes som sa stretol s tým, že na email mi prišla správa, že dneska medzi 11 až 13 hodinov mi bude doručený balík. Kuriér prišiel a začal zvoniť na zvonček čož je povinný zavolať danej osobne o prebratie zásielky a nie zvoniť na zvonček, pretože komu nefunguje zvonček, tak odkiaľ má človek vedieť, že kuriér vám zvoní. Takže posielam vám sem číslo na kuriéra a chcelm podať žalobu alebo poslať pre daného kuriéra zlu recenziu. Nabudúce by som sa chcel osobne z očí voči stretnúť.

    Číslo na daného kuriéra: +420705821417

    Neviem ci píšem zbytočne ale mam pocit, se áno, pretože aj tak neviem kam táto jednota správa bude odoslaná a ci vôbec bude aj prečítaná.

    Taktiež odkazujem do Českých Velenic, že majú hrozne otváracie hodiny pošty!

    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Co to je za svinstvo od České pošty v Brně bydlím v Židenicích na poště mi leží zásilka doporučená a není možné v brzké době ji získat jsem na vozíku nemůžu se na poštu dostavit i kdyby mě tam někdo dovezl nedostanu se přes 8 schodů do auta strašně mě to mrzí ale s Českou poštou už nikdy víc nechci mít.

    Klady:
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
    • Kolikkrat jsem neco objednam a jak vidim ze doručení je česká pošta tak začíná mě už z toho být blbě. Ani jednou mě ne doručili balík normálně. Několikrát prostě pošlou SMS i když člověk je doma ze jste nebyli …. za druhé teď jsem objednala z Německa zásilku, já uvedla při objednávce novou adresu. Proč Česká pošta rozhodla že bude doručovat na starou adresu kde jsem nebydlím už rok?……

  6. Přišla mi zprávy o tom jak mi balík doručí mezi 11-13:00 hodinou. Když jsem se chtěla spojit s řidičem tak mi hovory několikrát vytipnul. Byla jsem po noční tak jsem vstala abych si mohla balík převzít. Jenže i po době kdy už jsem měla mít balík u sebe se stále nic neděje. A komunikace s řidičem je nulová.

  7. Reply
    josef krompach 15.9.2025 v 20:08

    Dnes jsem čekal doručení cenného psaní celý den doma a na sledovaní zasilky to mám uložené na poště.že adresát nebyl dostižen ani listek žadný— zlatá balikovna

  8. Jako když přijdete k přepážce, vyzvednete si zásilku z Balíkovny a chcete ještě podat obyčejný dopis a Ukrajinka co sedí za přepážkou Vám řekne, že to neumí, že si máte vyzvednout jiné číslo a dřepíte tam potom ještě půl hodiny, tak to už je fakt tragikomedie. Na co tam teda sedí, když neumí ani zvážit dopis a nalepit na něj známku?

  9. Dobrý den.
    Dnes jsem se pokusil poslat předvyplněný příkaz k úhradě. Doplnil jsem jenom číslo účtu, datum a podpis. Na poštovní přepážce mi bylo sděleno, že mi to na 100 procent bude reklamováno. Důvodem údajně mělo být, že jedna z nul v čísle účtu nebyla dokonale vykroužená. Nerozumím tomu, nechápu, klient není počítač ani robot. Nejsme stroje, ale lidé. Máme svoje chyby, ale tak zásadní nedostatek to v zásadě nebyl. Číslo bylo bez problémů čitelné. Bylo mi doporučeno, abych celou složenku přepsal ručně a pak mi to možná projde. Možná. Vzal jsem milou složenu a odešel jsem raději pryč.

  10. Včera jsem byl svědkem jak kurýr České pošty hodil balík za plot sousedovi a odjel.Smejd,to je hrozné jak se ty kurýři chovají k balíkům.

1 2 3 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo