Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.8Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3.1
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

758 komentářů
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Několik zásilek nedoručených! Když už mi výjimečně přijde SMS o doručení, stejně mi je doručen 1 balík z 5. Auto jen kolem projede a přijde sms, že zásilka nemohla být předána a nebyla jsem k zastižení, že je uložena v boxu. Jednou mi řidič, sdělil a omlouval se, že nepřijel, protože potřeboval stihnout jste pobočku pošty. Na pobočce mi bylo pouze odpovězeno, že v tom nejsem sama a lidi si stěžují. Že to doručuje Depo. Jednou jsem zjistila, že mi byl podle aplikace pošty doručený balíček z Činy, ale nebyl. Trvalo 4 měsíce, než jsem se sama dopídila, že balíček ztratili. Ani nedali vědět. Jen mi na reklamacích sdělili, že ho mají evidováný jako ztracený poštou. Nic méně, ať reklamaci podá prodejce (je u Číny, má to od pošty vedené jako vydáný balíček a ještě k tomu to Česká pošta přebaluje, takže 4 balíčky dali do jednoho). Tohle je společnost, kterou by měli zavřít. Nic s tímto nedělají,jen se vždy omluví, že se nebude opakovat a za týden je to to stejné. Přehazují si Váš mezi pobočkou, depem, reklamacemi atd… Nejhorší společnost!

    Klady: Žádné
    Zápory: Jednání se zákazníkem!! Nedoručování balíčků.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta -tragedie
    16.4.24 ve schránce lístek.že se nepodařila 15.4.doručit zásilka (přitom sem byla doma 😡). Navíc ani nepřišla zpráva na mobil natož hovor o doručování balíčku!!!!
    Do 30.4.měli přivézt další balík,ale bohužel nic se nekoná! Sedím doma , jelikož nejsou schopni za ty peníze ani zavolat!!! Opravdu tragická společnost 😡🤮!!!!

    Klady: Klady - Žádné nemám 😡
    Zápory: Neobtěžují se vůbec ozvat o dodání balíku 😡
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Měla jsem objednanou zásilku, v aplikaci bylo u zásilky napsáno, že zásilka bude doručena na danou adresu v určitém časovém rozmezí. Já letěla z práce domů, jak blbec čekám kdy přijedou, kolem projelo asi pět vozů pošty, jeden se dokonce zastavil mezi domy a pak odjel. A po půl hodině od určené doby mi přišla další sms, že zásilka nemohla být předána a že je uložena k převzetí na poště. Tak jsem hned volala na uvedené číslo na poštu (jelikož kurýr byl telefonicky absolutně nedostupný, pouze nějaký záznamník), mi následně paní po telefonu nabídla, zda nechci změnit termín dodání na pondělí. Razantně jsem řekla ne a vysvětlila proč. Bylo mi pouze odpovězeno, že v tom nejsem sama a lidi si stěžují. To mě jako klienta mělo uklidnit? Skončilo to tak, že jsem na tu poštu musela zajít osobně, celá nadšená.

  4. Reply
    Jana Dostálová 25.4.2024 v 23:12
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Naprostá katastrofa, sedím doma, oknem vidím auto, co veze zásilku, projede okolo a mě pípne sms, že se mi nedovolali, přitom půl hodiny předtim mi paní řekla, že už jede, takže věděla, že čekám. Pak byla příjemná jako osina v zadku když se musela vracet. Vřele nedoporučuji.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Pavlíčková Eliška – doručovatelka na Praze 13 neumí zvonit a asi ani hledat jméno na zvonku, aby ji to nenamohlo… Hází pouze výzvy do schránky i při změně doručení online. Co si to ta osoba vůbec dovoluje!

  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    nedoporučuji, místo toho aby zazvonili a balik predali do ruky, hodí ho na zem. Mela jsem v bylíčku 3 ochranna skla a dvě rozbité. Ani nenapíšou že budou balík doručovat.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Super, dnes 22.4. přišel pohled k Velikonocům. Na to že byl odeslán dle razítka 20.3. super rychlé služby.

  8. Reply
    Martin Tengler 19.4.2024 v 17:06

    Českou poštu už nikdy více.
    Nechápu za co pan ředitel bere peníze!

  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    V roce 21 mi nedošel dopis kde se jednalo o nemalé peníze , v roce 23 mi nedošel dopis kde se jednalo o školu mého syna a nyní čekám už 14 dní na dopis ohledně prodeje pozemku opět jde o nemalé peníze,kdy mi tyto dopisy doručíte ?už mě to přestává bavit
    A když už teda něco doručíte tak mi hážete dopisy do schránky člověka který tam není napsaný a nebydlí tady

    Klady: Žádné
    Zápory: No comment :-(
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 0.75
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    10

    Tragická společnost už nikdy si od ni nenechám nic doručit

    Klady: -nic
    Zápory: -neobtěžují se zaslat třeba e-mail nebo Sms zprávu o tom ze mají moji mezinárodní zásilku -na mezinárodní zásilky trackovaci číslo neexistuje -pokud me nezastihnou doma ani ten papírek o tom do schránky nehodí -pokud se mi jednou nedovolaji dodání už nikdy nezkusí… -na poště se 6 přepážkami funguje jedna a čeká se tam 20 minut
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
1 2 3 71

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo