Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Několik zásilek nedoručených! Když už mi výjimečně přijde SMS o doručení, stejně mi je doručen 1 balík z 5. Auto jen kolem projede a přijde sms, že zásilka nemohla být předána a nebyla jsem k zastižení, že je uložena v boxu. Jednou mi řidič, sdělil a omlouval se, že nepřijel, protože potřeboval stihnout jste pobočku pošty. Na pobočce mi bylo pouze odpovězeno, že v tom nejsem sama a lidi si stěžují. Že to doručuje Depo. Jednou jsem zjistila, že mi byl podle aplikace pošty doručený balíček z Činy, ale nebyl. Trvalo 4 měsíce, než jsem se sama dopídila, že balíček ztratili. Ani nedali vědět. Jen mi na reklamacích sdělili, že ho mají evidováný jako ztracený poštou. Nic méně, ať reklamaci podá prodejce (je u Číny, má to od pošty vedené jako vydáný balíček a ještě k tomu to Česká pošta přebaluje, takže 4 balíčky dali do jednoho). Tohle je společnost, kterou by měli zavřít. Nic s tímto nedělají,jen se vždy omluví, že se nebude opakovat a za týden je to to stejné. Přehazují si Váš mezi pobočkou, depem, reklamacemi atd… Nejhorší společnost!
Česká pošta -tragedie
16.4.24 ve schránce lístek.že se nepodařila 15.4.doručit zásilka (přitom sem byla doma 😡). Navíc ani nepřišla zpráva na mobil natož hovor o doručování balíčku!!!!
Do 30.4.měli přivézt další balík,ale bohužel nic se nekoná! Sedím doma , jelikož nejsou schopni za ty peníze ani zavolat!!! Opravdu tragická společnost 😡🤮!!!!
Měla jsem objednanou zásilku, v aplikaci bylo u zásilky napsáno, že zásilka bude doručena na danou adresu v určitém časovém rozmezí. Já letěla z práce domů, jak blbec čekám kdy přijedou, kolem projelo asi pět vozů pošty, jeden se dokonce zastavil mezi domy a pak odjel. A po půl hodině od určené doby mi přišla další sms, že zásilka nemohla být předána a že je uložena k převzetí na poště. Tak jsem hned volala na uvedené číslo na poštu (jelikož kurýr byl telefonicky absolutně nedostupný, pouze nějaký záznamník), mi následně paní po telefonu nabídla, zda nechci změnit termín dodání na pondělí. Razantně jsem řekla ne a vysvětlila proč. Bylo mi pouze odpovězeno, že v tom nejsem sama a lidi si stěžují. To mě jako klienta mělo uklidnit? Skončilo to tak, že jsem na tu poštu musela zajít osobně, celá nadšená.
Naprostá katastrofa, sedím doma, oknem vidím auto, co veze zásilku, projede okolo a mě pípne sms, že se mi nedovolali, přitom půl hodiny předtim mi paní řekla, že už jede, takže věděla, že čekám. Pak byla příjemná jako osina v zadku když se musela vracet. Vřele nedoporučuji.
Pavlíčková Eliška – doručovatelka na Praze 13 neumí zvonit a asi ani hledat jméno na zvonku, aby ji to nenamohlo… Hází pouze výzvy do schránky i při změně doručení online. Co si to ta osoba vůbec dovoluje!
nedoporučuji, místo toho aby zazvonili a balik predali do ruky, hodí ho na zem. Mela jsem v bylíčku 3 ochranna skla a dvě rozbité. Ani nenapíšou že budou balík doručovat.
Super, dnes 22.4. přišel pohled k Velikonocům. Na to že byl odeslán dle razítka 20.3. super rychlé služby.
Českou poštu už nikdy více.
Nechápu za co pan ředitel bere peníze!
V roce 21 mi nedošel dopis kde se jednalo o nemalé peníze , v roce 23 mi nedošel dopis kde se jednalo o školu mého syna a nyní čekám už 14 dní na dopis ohledně prodeje pozemku opět jde o nemalé peníze,kdy mi tyto dopisy doručíte ?už mě to přestává bavit
A když už teda něco doručíte tak mi hážete dopisy do schránky člověka který tam není napsaný a nebydlí tady
Tragická společnost už nikdy si od ni nenechám nic doručit